На вулицях українських міст з’явилися об’яви про шрифти

Це комунікаційна кампанія харківського стартапу з оренди шрифтів Rentafont

Комментарии 716

З квітня на вулицях Києва, Харкова та Львова почали з’являтися об’яви з незвичним змістом. Вони виглядають так само як і типові об’яви про послуги електриків, пошук співробітників, винаймання житла, але рекламують оренду та купівлю шрифтів.

Ця акція-інтервенція у вуличний простір — частина комунікаційної кампанії, яку команда дизайнерів Numo Team зробила для харківського стартапу з оренди шрифтів Rentafont.

Розмістивши повідомлення про шрифти в середовищі, яке менш за все асоціюється з «гарним» дизайном, автори воліли не стільки прорекламувати Rentafont, скільки привернути увагу до питання шрифтової культури й легального використання шрифтів в Україні. 

Нещодавно ця комунікаційна кампанія отримала срібну відзнаку у конкурсі Ukrainian Design: The Very Best Of.

Олексій Сальников, дизайн-стратег Numo Team:

Для нас це не стільки комунікаційна кампанія, скільки невелике дослідження влучної візуальної культури українських міст. Вуличні об’яви зазвичай критикують за надто яскраве оформлення і візуальне забруднення міст. Але нав’язливість і грубі прийоми верстки на кшталт розтягнутих написів чудово працюють на досягнення мети — «вижити» і докричатися до споживача. Замість критики цього явища ми спробували навпомацки дослідити межу між професійним і вернакулярним (тобто «народним», непрофесійним) дизайном, щоб знайти у цій маргінальності джерело натхнення і щось рідне серцю.

Саша Биченко, артдиректор Numo Team:
Це може здатися аж занадто дивним рішенням: говорити про шрифти й практики їх використання там, де про це піклуються менш за все. Дошка об’яв біля під'їзду точно не асоціюється з професійною, витонченою типографікою. Вміння користуватися шрифтами тут дійсно геть не вирішальна навичка. Нас може дратувати або засмучувати розмаїття крикливих вивісок, яскравих об’яв, але якщо поглянути на це з іншого боку, дослідницьки, то можна багато зрозуміти про нас самих, про час і місце, в яких живемо, про наш неоголошений соціальний договір.  

Євген Садко, засновник Rentafont:

Будьмо відверті: піратство досі залишається гострою темою в Україні, зокрема і шрифтове. Якщо ми вже потроху звикаємо платити за підписку на музику чи серіали, за ліцензійний софт, то в шрифтовому дизайні ситуація все ще досить важка.  Кожен креативний працівник в Україні часом стикається з неповагою до авторської праці, а шрифтовий дизайнер в цьому питанні особливо вразливий. Але, на щастя, ситуація потроху змінюється на краще. Оренда шрифтів — це тільки один із варіантів відмови від практики піратства, один з найдоступніших. Rentafont дає саме таку можливість. 

Такими простими, близькими кожному об’явами, ми воліли перевести шрифти з категорії «елітарних», дизайнерських забаганок в один ряд з такими повсякденними, знайомими кожному послугами, як-от виклик сантехніка чи комп’ютерного майстра. Звичайний користувач комп'ютера зверне увагу (можливо вперше) на те, що шрифт існує окремо від текстового редактора. А дизайнер, наш цільовий споживач, подивиться на «модні шрифти з Європи та США», посміхнеться, згадавши себе на початку кар’єри та ще раз задумається про відповідальність професіонала за кожен квадратний сантиметр нашого спільного публічного простору.

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода