Напередодні Новорічних свят для українців запустився сайт з кібербезпеки

Приблизно 500 тисяч українців щодня стикаються з шахраями в інтернеті. Найчастіше аферисти використовують схеми з передоплатою і сайтами-двійниками популярних платформ.

Комментарии 955

Напередодні новорічних покупок OLX запускає освітній сайт Онлайн[за]хист, щоб допомогти мільйонам українців прокачати свої навички безпечного шопінгу.

За підрахунками Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА, щодня 1-2% українців (приблизно 500 тисяч) стикаються з кіберзлочинцями. Улюбленими місцями аферистів стали сайти з продажу товарів. Так, під виглядом псевдопокупця чи псевдопродавця жертву намагаються заманити на сайт-копію та, застосовуючи методи соцінженерії, отримати персональні та платіжні дані.

Щоб запобігти шахрайству в інтернеті та ефективніше боротися з недобросовісними користувачами, компанія OLX вирішила створити освітній сайт Онлайн[за]хист. Мета проєкту — підвищити кіберграмотність населення та поширити правила безпеки з купівлі-продажу товарів в інтернеті.

На освітньому сайті доступна інформація про методи кіберзлочинців, особистий досвід зустрічі з шахраєм і поради щодо безпечного онлайн-шопінгу. Завдяки проєкту користувачі зможуть прокачати знання, навчитися захищати свої персональні дані в інтернеті та насолоджуватися безпечним онлайн-шопінгом.

Результати нещодавнього дослідження OLX показали, що українці недостатньо обізнані навіть щодо найпоширеніших схем, які застосовують шахраї. Майже 15% опитаних думають, що фішинг — це рибалка, а 40% українців готові відправити передоплату за товар. Загалом, за оцінкою Асоціації ЕMA, за допомогою соцінженерії цього року інтернет-шахраї "заробили вже 116,5 млн грн. 

“У більшості випадків люди самі наражають себе на небезпеку: через незнання базових правил вони повідомляють свої платіжні дані шахраям, переходять за сторонніми посиланнями чи надсилають передоплату при замовленні товару, — розповідає Віктор Нобіуз, керівник відділу бізнес-аналітики OLX Україна. — Ми в OLX прагнемо захистити наших користувачів і вживаємо різних заходів. Вони спрямовані як на посилення ІТ-безпеки платформи (робота 24/7 моделей штучного інтелекту, щоденний аналіз 15 000 профілів на фішинг, постійний процес виявлення та блокування приблизно 30 фішингових сайтів на день), так і на підвищення обізнаності українців. Саме тому ми запускаємо освітній проєкт Онлайн[за]хист, щоб навчити українців правилам безпеки в інтернеті та показати, що кожен може стати майстром безпечного шопінгу”.

Нагадаємо, у червні OLX став партнером Всеукраїнської інформаційної кампанії з протидії платіжному шахрайству Нацбанку #ШахрайГудбай. А наприкінці серпня в партнерстві з Українською міжбанківською Асоціацією членів платіжних систем ЕМА запустив онлайн-гру "Здолай шахрая". 

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода