Національна рада ініціює діалог із телеканалами з питань наповнення ефіру

Національна рада за результатами розгляду матеріалів позапланових перевірок низки теле- і радіомовників стосовно дотримання ними обсягів національного аудіовізуального продукту та програм українського виробництва ініціює діалог із топ-менеджерами і юристами вітчизняних телеканалів із питань наповнення ефірів.

Комментарии 1280

 

Відповідно до чинного законодавства не менше ніж 50% контенту має становити національний аудіовізуальний продукт або музичні твори українських авторів чи виконавців, а в проміжках часу між 07.00 та 23.00 частка програм українського виробництва повинна становити не менше ніж 50%.

Результати позапланових перевірок 14 ліцензіатів засвідчили, що в багатьох із них є проблеми із дотриманням цієї вимоги закону. Водночас члени Національної ради розуміють, що така ситуація склалася внаслідок певних прогалин у законодавстві, які часто зумовлюють неоднакове тлумачення його норм. Наприклад, виникає низка питань, який продукт можна вважати національним, а який власного виробництва. Є різні погляди щодо кіно- і телефільмів, знятих у часи СРСР, зарахування реклами до національного продукту, що є складаними  передачами, де основна частина є іноземним продуктом, поданим із короткими коментарями ведучого телеканалу. Певні особливості є в так званих нішевих, вузько-орієнованих на певну аудиторію каналів.

Таку загальну проблему галузі регуляторний орган хотів би обговорити разом із гравцями ринку, щоб почути їхні зауваження і пропозиції, спільно напрацювати можливі шляхи регулювання і саморегулювання. «Ми маємо намір поспілкуватися з галуззю стосовно цього і дійти згоди, як нам треба далі діяти в цих питаннях, щоб наші стосунки з галуззю були відкритими, – зазначив заступник голови Національної ради Григорій Шверк. – Ми були б дуже вдячні, якщо б за результатами співпраці було вироблено правила, підходи, які сприймала б і галузь у цілому, і Національна рада як регулятор».

Водночас відповідальний секретар Катерина Котенко вважає за необхідне відійти від формального підходу в цьому питанні й розглядати його у ширших рамках. Вона наголосила, що телеканали повинні розуміти настрої суспільства, його прагнення мати в ефірі більше національних передач. Збільшення останніх має стати, на думку Катерини Котенко, основним підходом телеканалів до бачення свого розвитку. «Це вимога і суспільства, і часу», – зазначила вона.

Представники телеканалів, присутні на засіданні Національної ради, позитивно сприйняли ініціативу регуляторного органу й зауважили, що вони також зацікавленні в тому, щоб виробити єдину позицію стосовно спірних чи неоднозначних питань і на основі напрацьованого підписати меморандум або інший документ, який стане обов’язковим для усіх гравців ринку і водночас  зробить стосунки регулятора та мовників більш прозорими.

Голова Національної ради Юрій Артеменко наголосив, що саме за підсумками такого дискурсу і стане зрозуміло, чи готова медійна галузь України до спів- і саморегулювання.


За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода