Навіщо бізнесу співпрацювати з благодійними фондами

Засновниця благодійного фонду “Твоя Опора” Валерія Татарчук розповіла Sostav.ua, які бенефіти отримує бізнес від спільних із благодійними фондами доброчинних проектів

Коментарі 7900

За даними різних досліджень, від 81 до 88 відсотків споживачів очікують від бренду соціальної відповідальності. Якщо раніше мало хто звертав увагу, то сьогодні у світі це стає обов’язковістю. І в Україні ця тенденція помалу також набирає обертів. Суспільство вимагає доброчинних проектів. І від того, наскільки бренд готовий їх реалізовувати, залежить попит у людей на його послуги та товари.

Які переваги для бізнесу у співпраці з благодійними фондами? І як завдяки експертності БФ бізнес може якісно розвивати проекти та економити кошти? 

Кожен бізнес є експертним у своєму напрямку. І телеком компанії аж ніяк не стати спеціалістом у виробництві підгузників. Те ж саме із благодійним сектором. Це окремий третій сектор економіки, і тут є своя експертиза. Професіонали в благодійному секторі - це свої професіонали в бізнесі. Вони розуміють, як реалізувати проект ефективно, прозоро і з максимальною користю як для бенефіціарів, які отримують допомогу, так і для донорів, тобто бізнесу, які цю допомогу надають.

У нас був неодноразовий досвід реалізації проекту “під ключ”. Коли єдиним завданням нашого донора було перерахувати кошти. Все інше брали на себе ми - провели переговори з медзакладом, дізналися їхні потреби, взяли документальне підтвердження цьому, уклали договір, згідно з яким медзаклад зобов’язується звітувати ще протягом п’яти наступних років після завершення проекту. Ми також провели переговори з постачальником, знайшли найкращу пропозицію, зробили договори поставки. І тут ми знову повертаємося до донора, коли надаємо йому абсолютно весь пакет інструментів по реалізації проекту, з яким він уже може виходити в комунікацію.

Чи зміг би пройти весь цей шлях менеджер компанії, який не має досвіду і не працював у секторі? Переконана, що так. Але це було би довше та дорожче. Благодійні фонди мають свої преференції. Бізнесу не особливо хочуть їх надавати, навіть якщо мова йде про благодійний проект. А, по-друге, оплата за годину роботи менеджера компанії суттєво вища, ніж оплата аналогічного менеджера у благодійному фонді. До того ж, реалізований проект згодом проходить у нас незалежний аудит, що підтверджує цільове використання коштів. Тобто донор отримує гарантію, що фонд ще протягом кількох наступних років буде контролювати, аби надана ним допомога реалізовувалася за призначенням, а не була розпорошена. Навряд, чи сам донор слідкуватиме за цим.

Але якщо мене читають представники бізнесу, хочу наголосити на співпраці з професійними благодійними фондами. Професійні благодійні фонди мають крутих експертів, які знають всі механіки реалізації різних проектів. А готовне - працюють прозоро і в будь-який момент готові надати звіт своєї діяльності.

Що таке корпоративне волонтерство? І чому його слід розвивати в Україні? 

У світі давно практикують корпоративне волонтерство. Для цього є навіть законодавча база. Якщо, до прикладу, стається техногенна катастрофа або природний катаклізм, воно дає змогу державі швидко заручитися підтримкою волонтерів. Їхні роботодавці зобов’язуються надати їм оплачувані відпустки на період, коли ті працюють на благо суспільства. Скажу навіть більше: держава відшкодовує потім частину коштів, які компанія витратила на оплату відпусток волонтерам. Це дуже сильна законодавча база! Але вона можлива лише за повної прозорості благодійного сектору, аби унеможливити шахрайство.

В Україні корпоративне волонтерство тільки набуває популярності. Є дослідження, яке говорить про те, що не лише суспільство вимагає від бренду соціальної відповідальності, а й працівники чекають від роботодавця демонстрації цінностей. Люди вже не хочуть просто працювати та отримувати заробітну плату, вони готові підтримувати і долучатися до доброчинних ініціатив своєї компанії.

Я знаю приклад, коли керівництво вирішило об’єднати працівників, влаштувавши благодійний аукціон. Ставка була 200 гривень, а в якості лоту - вечеря з головою правління. За лічені дні компанії вдалося зібрати 50 тисяч гривень, які вони пожертвували нашому фонду, на допомогу дітей з вродженими вадами серця. Усі були так задоволені результатом, що голова правління обрав навіть не одного, а кількох переможців.

Перевага подібних тімбілдінгів у тому, що вони не несуть негативу. Людина, роблячи свій внесок, розуміє, що він гарантовано піде на допомогу. І навіть якщо вона потім не потрапляє на вечерю, все одно є переможцем. Бо робить добру справу.

Є різні варіанти фандрейзингових інструментів. Коли співробітники просто збирають кошти, або коли збирають, а компанія їх подвоює чи навіть потроює. Існує статистика, яка свідчить, що працівники, які знають, що роботодавець примножить їхні внески, жертвують набагато частіше, а кожен третій у такому випадку готовий жертвувати навіть більшу суму.

Підсумовуючи, скажу: як корпоративне волонтерство, так і фандрейзинг дуже добре працює у великих компаніях, чиї підрозділи розкидані по всій країні. А також як альтернатива корпоративів, особливо у час пандемії.

Які світові тренди благодійності впроваджують в Україні? І чому з компаніями без благодійного бекграунду не хочуть працювати в Європі та Америці? 

Одним з улюблених кейсів у сфері благодійності я вважаю створення платформ-агрегаторів. Роботодавець на цьому сайті має змогу згенерувати сертифікати на певну суму, аби потім роздати своїм працівникам та партнерам у якості корпоративних подарунків чи сувенірної продукції. Отримавши такий сертифікат, його власник заходить на платформу-агрегатор та обирає напрямок і благодійний фонд, куди би він хотів спрямувати свою пожертву. Платформами активно користуються такі гіганти, як NBC, Netflix, Johnson & Johnson.

В Україні я би також хотіла реалізувати подібний проект. Але для цього знову ж таки необхідна повна прозорість сектору. Оскільки для того, щоби бути присутніми на платформі, благодійні фонди проходять верифікацію та доводят відкритість і чесність своєї роботи.

Ще одним способом зробити добру справу та об’єднати навколо неї співробітників компанії є проведення благодійних аукціонів. В Україні існує спеціальний для цього сайт Meeting.Me. Ми з командою створили його декілька місяців тому поки тільки з функціоналом продажу зустрічей на підтримку благодійних фондів і громадських організацій. Але вже навесні дамо можливість проводити на платформі аукціони і бізнесу. Компанія зможе провести благодійний захід у вигляді аукціону чи розіграшу, а виручені кошти передати фонду чи організації, яка є оператором Meeting.Me. Для чого бізнесу користуватися подібними сервісами? Бо вони забезпечують, окрім технічної реалізації, ще й прозорість використання коштів і звітність по вказаному проекті.

Підсумовуючи, повторюся, що в Америці та Європі бізнес дуже включений у соціальні та благодійні проекти. І велика компанія, обираючи навіть маленьку компанію-підрядника, звертає увагу не лише на комерційну пропозицію, а також на те, чи реалізовували ті раніше соціальні проекти, в якій кількості, чи дотриманий гендерний баланс тощо. В Україну ця тенденція заходить з міжнародним бізнесом, який працює у нас. І переймається все більше вітчизняними компаніями. Тож переконана, що у найближчому майбутньому соціальна відповідальність стане для бізнесу не чимось новим, а звичною справою.

Обговорити з іншими читачами:
Погода