Не будьте нудними і говоріть про важливе: як українці почали сортувати сміття за допомогою гри

У чому секрет успішної соціальної або ж промоакції? Не тільки в геніальній ідеї і важливості піднятої теми. Ідею важливо реалізувати, а її реалізацію — добре пропіарити. На жаль, часом якимось із цих етапів деякі бренди нехтують, але наразі не про них. На прикладі акції «Джойки» від мережі супермаркетів «Фора», просуванням якої займалося піар-агентство Direct Communication та івент-агентство Ant@Hill, розповідаємо, чому варто залучати профільних фахівців, а не вдовольнятися власними силами.

Комментарии 1034

«Джойки» — акція з доповненою реальністю і справжніми посадженими деревами.

У квітні 2021 року мережа супермаркетів «Фора» запустила соціально-екологічний проєкт «Джойки» — гру в мобільному додатку з доповненою реальністю. За сценарієм Joykis, або Джойки, — це маленькі, невидимі неозброєним оком істоти, які живуть навколо нас і піклуються про нашу планету. Діти можуть побачити їх, використовуючи безкоштовний мобільний додаток JOYKIS. Знайомлячись із Джойками, діти вчаться дбайливо ставитися до навколишнього середовища, зокрема не смітити на природі й правильно сортувати відходи вдома. Щоб включитися у гру, потрібно було робити покупки в мережі «Фора», отримувати спеціальні картки, а потім оживляти їх за допомогою мобільного додатку.

Крім того, що гра вчила дітей сортування, у неї була глобальна мета — озеленити планету. В кінці кожної гри Джойка видавала дитині певну кількість насіння, яке можна було витратити на озеленення довкілля. За зібрані в грі віртуальні насіння мережа «Фора» висадила справжні дерева наприкінці акції.

Тендер на просування акції і проведення фінального заходу з висадження дерев виграли івент-агентство Ant@Hill та піар-агентство Direct Communication.

Як зробити акцію помітною: роль піар-агентства Direct Communication та івент-агентства Ant@Hill

Агентство Direct Communication включилося в просування акції ще до її запуску. Для цього використовували різні канали з огляду на інтереси цільової аудиторії.

У медіа: підготовка пресрелізу акції і трьох матеріалів спецпроєкту.

У instagram: розробка концепції маски «Який ти Джойка?» і підбір інфлюенсерів (екоактивістів, мам і підлітків), які розповідали про акцію у сторіз, використовували інстаграм-маску і розпаковували стікерпак.

Відеоконтент: організація зйомки реклами в ролику дитячого YouTube-каналу, роликів для соцмереж мережі «Фора».

У свою чергу івент-агентство Ant@Hill виступало партнером фінальної акції з висаджування дерев і частково займалося менеджментом усієї кампанії як постійний партнер Фори.

Завершальним акордом події стало висаджування дерев відразу в декількох локаціях. І цей день став особливим уже не тільки для тих, хто збирав віртуальне насіння в грі, а й для безпосередніх учасників фінальної акції, які посадили перші у своєму житті дерева.

«CSR-проєкти дуже близькі нашій команді. Впевнена, що сучасний бізнес повинен бути соціально відповідальним, а тому наша команда завжди з особливим задоволенням і ентузіазмом береться за проєкти, чию філософію поділяє. Уже кілька років ми успішно доносимо ідеї сталого розвитку від імені різних компаній, підбираючи найефективніші інструменти серед media relations та influencing marketing. У випадку з брендом "Фора" усе вийшло динамічно й дуже ефективно: ми мали обмаль часу, але була велика ідея та  крута команда з боку клієнта, готова до діалогу й оперативного реагування. Цього достатньо, щоб отримати відмінний результат!» — розповідає Тетяна Харчева, СЕО агентства Direct Communication.

Брендам на замітку: три ключові чинники успіху акції

Акція з Джойками, безумовно, знайшла відгук у серцях аудиторії і не лишилася непоміченою. Що є ключовими чинниками такого успіху, розмірковує Олександра Адамцевич, Key Account Director проєкту з боку івент-агентства Ant@Hill.

Ігровий формат (гейміфікація). Екологічний і навчальний проєкт подавався саме в такому форматі, в якому він цікавий дітям, — сучасної гри з використанням гаджетів.

Правильно підібрана аудиторія. І в контексті цільової аудиторії Джойок — дітей, і в рамках піар-кампанії була вірно обрана аудиторія блогерів та лідерів думок.

Злагоджена робота всіх команд. Навіть найгеніальнішу ідею можна зіпсувати на етапі реалізації. В цьому випадку команди Фори, Direct Communication і Ant@Hill продемонстрували відмінну злагоджену роботу, гнучкість і вміння швидко підлаштовуватися під обставини та ухвалювати рішення. Те, що між командами вже був певний кредит довіри, теж стало одним із факторів успішної співпраці.

«Коли ми дізналися про Джойки, то загорілися ідеєю. І коли в команди є такий відгук, і проєкт імпонує, це ще один фактор успіху. Всі наші знайомі діти грали в Джойок, тому що це дійсно цікаво», — розповідає Олександра Адамцевич.

Соціальні акції можуть собі дозволити тільки великі бренди?

Акція з Джойками, включаючи всю її інноваційність із доповненою реальністю та широку промокампанію, — витратний у всіх сенсах захід. Чи означає це, що соціальні акції собі можуть дозволити тільки великі бренди? Зовсім ні: соціально відповідальним може бути навіть малий бізнес.

«У будь-якому бренді, незалежно від його масштабу, працюють люди. І було б чудово, якби вони задумалися про їхній вплив на суспільство. Це може виражатися в дрібницях: для початку у повторному використанні коробок Нової пошти або здачі батарейок на переробку. Це те, що не вимагає жодних додаткових вкладень. Якщо є можливість, можна і потрібно, як Фора, влаштовувати масштабні акції, які закладатимуть фундамент майбутнього покоління українців», — вважає Олександра Адамцевич, Key Account Director Ant@Hill.

Часом важливі соціальні акції залишаються непоміченими, тому що про них не зуміли правильно розповісти. Хочете, щоб аудиторія вас помітила? Вирізняйтеся не тільки важливістю проблеми, а й подачею. За красивою акцією, крім самого бренду, як правило, стоїть ще кілька команд професіоналів. І секрет успіху — в злагодженій роботі всіх учасників на всіх етапах: від задумки і реалізації до просування.

Обсудить с другими читателями:
Погода