Не він, не вона, а стан: Пубертат у новій відеокампанії сексуальної освіти від UNFPA

UNFPA, агенція ООН з сексуального і репродуктивного здоров’я, разом з агенцією [isdgroup] створили анімаційний міні-серіал в інстаграмі “Пубертат”, персонаж якого уособлює підлітковість і в кожній серії переживає підліткові кризи.

Коментарі 1827

Теми, які цікавлять підлітків у сфері сексуальної освіти, не обмежуються стереотипними “сексуальними” питаннями: це й психологія, і питання особистих кордонів, і гігієна, і емоції…усе, про що зазвичай соромно говорити з дорослими. Та відтепер можна переживати разом з Пубертатом.

Пубертат – і назва серіалу, і ім’я головного героя, що фігурує в кожному ролику. Незграбний, сором’язливий і дотепний, він не має гендеру та статі та постійно змінює свою форму.

Це персонаж, що відображає внутрішній світ підлітка. Навіть не період — стан. Коли на все реагуєш гостро, коли хочеться луснути від злості, а вже за секунду перетворитися на невидимку. Ми всі були на цій емоційній гойдалці. Тому й відобразили усі коливання буквально» – коментує Оксана Гончар, Creative Group Head агенції [isdgroup].

У кампанії вже є три ролики на різні теми: Пубертат переживає поганий досвід облапування в ліфті і вчиться з цим поратися, вперше стикається з неприємними запахами тіла і проходить експрес-курс любові до своєї зовнішності.

"Ця кампанія сьогодні має велике значення особливо тому, що багато молодих людей через гуманітарну кризу змушені покинути свої домівки та піддаються значному ризику втрати своєї тілесної автономії. «Пубертат» слугуватиме путівником, який супроводжуватиме їх у різних змінах, як фізичних, так і емоційних”, – коментує Хайме Надаль, представник UNFPA в Україні.

Всі сценарії – камерні і зосереджені на своєрідному маленькому шляху героя. Пубертат усвідомлює якісь речі самостійно, в цьому його найліпший помічник – смартфон, з яким щось вічно гуглиться, фоткається і оцінюється кількістю лайків. Другорядні персонажі – реальні друзі – лише допомагають фінально щось зрозуміти. А дорослі – взагалі зображені у вигляді одних лише ніг. Бо вони надто “дорослі”, щоб усе це зрозуміти.

Формат відео – вертикальний, до 1 хвилини – френдлі і для смартфонів, і для нудьги від занадто довгого контенту.

Характер Пубертата підкреслює і сам візуальний стиль: жвава покадрова анімація та ілюстрації, що мальовані “не дорослими”. Щось пропустилося, бо було нецікаво, десь вийшли факапи (ну і норм!), а чітко й яскраво промальоване лише те, що важливе в моменті.

Пубертат постійно змінюється. Це то недосформований відросток, то роздутий від образи шар, якого зачепили. То розлючений шипастий їжак, то фантазійний образ “себе дорослого”. Моментами це відбувається в секунди емоційного переживання. А моментами — коли в голові виникає якесь розуміння (!)

Мову героїв в агенції називають “емоційним буркотінням”: нейтрально гендерні звуки передають лише суть емоцій. А саунд дизайн підкреслює камерність переживань: маленькі звучки, які здаються Такими Великими у світі власних переживань. Більше про процес створення мульту за посиланням.

В кінці кожної серії глядачів та глядачок чекає маленький хепі-енд.

“Але не моралізаторський. Ми не хотіли моралізаторства: воно і не щире, і викликає бажання зробити рівнесенько навпаки, просто тому що тебе повчають. Тому в нас просто наступає “кінець” якійсь проблемі в фінальній заставці. Були вуха, які вважав кепськими, але потім зрозумів, що вони твої, прекрасні в своїй недосконалості й неповторні! І все тут. Кінець комплексам!” – додає креативна копірайтерка агенції [isdgroup] Юлія Івакіна.

Всі ролики можна переглянути в Інстаграмі проекту (кажуть, Пубертат коментує дещо і там):

https://www.instagram.com/pubertat.ua/

За матеріалами пресрелізу

Обговорити з іншими читачами:
Погода