«Ним може стати будь-хто. Навіть ти»: соціальна кампанія з протидії торгівлі людьми

2 грудня, у Всесвітній день боротьби за скасування рабства, за ініціативи Міжнародної організації з міграції (МОМ), стартувала національна кампанія з протидії торгівлі людьми. До її розроблення й реалізації долучилися комунікаційна агенція Ogilvy Ukraine, національне медійне агентство IQ Media та продакшн-студія BRIX.

Комментарии 1546

За оцінками МОМ, починаючи з 1991 року, від торгівлі людьми постраждали понад 260 000 українців. З них майже 50 000 зазнали експлуатації протягом останніх трьох років. Торгівля людьми — це сучасне рабство, що поширене значно більше, ніж може здаватися.

Креативну концепцію кампанії розробила команда Ogilvy. Вони запропонували вибудувати комунікацію на помилках, яких припускаються при працевлаштуванні до неперевірених роботодавців. Адже й досі існують міфи про работоргівлю, через які кожен думає: «Це не про мене». Наприклад, що в рабство продають лише молодих дівчат, що експлуатація може бути тільки сексуальною, що в такі ситуації потрапляють виключно малоосвічені люди тощо. Ці поширені упередження заважають розгледіти загрозу й замислитися про свою безпеку.

Тож було створено відеоролик, що містить приклади негативного досвіду постраждалих і водночас ламає стереотипи про работоргівлю, транслюючи ключовий меседж усієї кампанії: «Не існує єдиного портрета — постраждалим може стати будь-хто. Навіть ти». Так, за допомогою різних облич і голосів, розповідаються історії, які, насправді, про одне — торгівлю людьми. 

 video

Окрім того, з допомогою продакшн-студії BRIX було реалізовано серію навчальних відео. Кожне повідомляє про реальну історію постраждалого та містить правила безпеки при працевлаштуванні, а також  контакти для отримання консультацій і допомоги.

До того ж для кращого усвідомлення проблеми та її масштабів було створено зручну й інформативну веб-сторінку, де можна ознайомитися зі статистичними даними, вивчити довідку про види експлуатації та навіть взяти участь у навчальному квесті тощо.

За розробку медіастратегії та організаційну координацію кампанії відповідало агентство IQ Media.

«Долучитися до проєкту з подібною проблематикою — це неабияка відповідальність перед суспільством. Адже наше головне завдання полягає в тому, щоб мотивувати аудиторію бути обачними й дізнатися більше про безпеку працевлаштування, оскільки вік, стать, походження, рівень освіти та досвіду не мають значення, коли мова йде про сучасне рабство», стверджує Ірина Дудка, керуючий партнер IQ-Group.

Так, у ході кампанії команді вдалося успішно гармонізувати декілька стратегічних рішень. Зокрема, забезпечити широке охоплення на телебаченні, а за допомогою digital-інструментарію знайти тих, хто був у пошуку роботи в Україні чи за кордоном і міг повторити помилки попередніх постраждалих. І, мабуть, найважливіше досягнення кампанії в тому, що саме завдяки чітким діям з планування й налаштування повідомлень проєкту в регіональних потягах і на вокзалах, важливий застережливий сигнал лунає для тих, хто вже в дорозі на заробітки.

За матеріалами прес-релізу
Обсудить с другими читателями:
Погода