Проєкт має на меті актуалізувати питання доступності просторів, розповісти, як відбудувати Україну комфортною для життя всіх людей. У рамках кампанії було створено 5 постерів, які до кінця березня можна побачити у поїздах Інтерсіті+ та на сітілайтах і метролайтах Києва. Крім того, вже зовсім скоро презентують анімований музичний кліп про безбар’єрність українських міст, створений з alyona alyona.
«Цей проєкт важливий саме зараз, у нелегкий час для України. Після розпаду “совка” в нас залишилася “спадщина”, не тільки архітектурна, але й ціннісна — у головах чиновників, підрядників і людей, які не в темі. Тому важливо змінювати їхнє сприйняття і будувати доступну зручну Україну для всіх. Зараз багато чого реконструюється, відновлюється, будується. Саме час акцентувати та звертати увагу на проблему доступності, бо війна скоро закінчиться, ми переможемо, а соціальні аспекти важливі вже зараз», — розповідає Дмитро Щебетюк, засновник ГО Доступно.UA та ідейний натхненник проєкту.
«Наразі ми маємо працювати з великою кількістю проблем, що з’явилися після 24-го лютого і дуже важливо робити це вчасно. Говорити про доступність міста в контексті відбудови та прилаштування простору для всіх людей з різними потребами потрібно вже зараз, щоб згодом ми мали такі міста, де нам всім буде комфортно та зручно мешкати, творити, пересуватися. Для мене було важливо відшукати образи для візуальної передачі змісту проєкту так, щоб зацікавити та емоційно залучити глядача. Панда, жирафа та хлопчик — це не дитячі декоративні персонажі, вони живуть в сіруватому мегаполісі та взаємодіють з громадським простором, так само як це кожного дня робить будь-хто з нас, але через свою небайдужість та особисті потреби, герої звертають увагу на недосконалість міста та прагнуть змін. Вони показують нам, що зміни слід починати робити своїми руками, адже саме це запустить ланцюжкові реакції перетворення простору на краще», — розповідає Марія Озірна, ілюстраторка linza agency.
За словами PR-менеджерки linza agency, Ізабелли Аронсон, автори кампанії мають бажання донести до тих, хто будує та бере участь у розвитку повоєнної України, актуальну та чітку інформацію про доступність інфраструктури, комерційних та житлових будівель. Вона також зазначила, що інклюзивна відбудова українських міст є новою можливістю зробити країну доступною для всіх її жителів. Команда Доступно.UA знає, як досягти цієї мети та зрозуміло це пояснює.
Станом на 1 вересня 2022 року, зруйновано щонайменше 1788 освітніх та медичних закладів та пошкоджено 211 об'єктів культури. Серед пошкоджених об’єктів нерухомості переважають житлові приміщення з різним ступенем руйнування. Наразі їх понад 142 тисячі. За попередніми підрахунками аналітиків, на які спирається Міністерство розвитку громад і територій, понад 2,4 мільйона українців мешкали в зруйнованому або суттєво пошкодженому житлі.
«Мені дуже сильно хочеться, щоб Україна була країною, де пандус ставлять не тому, що так треба і для галочки, байдуже, придатний він для того, щоб ним користуватися, чи ні, а де все ж таки, будуючи новий будинок і плануючи в ньому ліфт, він буде на такому поверсі, на який людина на візку просто доїде, не оминаючи 300500 сходів до того ліфта. Є багато всяких подібних нюансів, які б хотілося врахувати, для того, щоб люди, які не можуть пересуватися типово, як усі, могли відчувати себе типово, як усі. І хочеться звернутися до влади, в цьому випадку, тому що ми платимо податки і напевно, це від них залежить: від місцевої влади, від державної влади залежить те, в який бік буде розвиватися і суспільство, і зокрема інфраструктура, і доступність будь-якого простору для людей», — ділиться alyona alyona, українська реп-співачка і авторка нової пісні, створеної в рамках інфокампанії "Відбудуймо країну доступною для кожного" від Доступно.UA.
Разом із тим, відновлення має відбуватись не в початковому вигляді, а з урахуванням всіх аспектів необхідної інклюзивності. Це і стало основною метою інформаційної кампанії Доступно.UA.
За матеріалами пресрелізу