Галузевий зріз
На 31 питання анкети відповіли представники 131-єї компанії сфери торгівлі різного розміру – від маленьких торговельних точок до великих мереж. Важливо відзначити, що ситуацію оцінювали як власники бізнесу, так і наймані топ-менеджери і керівники напрямку HR.
Серед опитаних компаній більше всіх представлені великі мережі зі штатом понад 500 осіб (35 компаній або 25,4%) і середні від 100 до 250-ти (32 рітейлера). Ще 23 компанії забезпечують роботою від 250 до 500 осіб. Серед решти 34,7% невеликих компаній найбільше роздрібних підприємств з кількістю персоналу до 20 осіб – 19 рітейлерів.
За сферами діяльності розкид менше: fashion-рітейл і продуктовий сегмент представлені порівну – по 25 компаній в кожному сегменті. Побутова техніка й електроніка – 11 компаній, будівельні матеріали, меблі і товари для дому – 12, спорттовари – 5, FMCG – 5. Решта відносяться до різних напрямів.
Так, в порівнянні з квітнем зріс попит на продавців непродовольчих товарів, що можна пояснити відкриттям ринків і торгових центрів. А також на докризові показники повернувся попит на звичайних продавців, що видно на представленому нижче графіку (дати вказані справа наліво). Зате попит на торгових представників зі своїм авто, навпаки, пішов на спад у порівнянні з квітневими запитами роботодавців.
ТОП професій в Україні за кількістю вакансій
ТОП сфер діяльності в Україні за кількістю вакансій
У рітейлі відкривається багато нових вакансій, бо продуктовий і фармацевтичний сектори не припиняли свою роботу в період карантину, поступово відновлюються й інші галузі. У деяких компаній потреба в персоналі зросла після відкриття, адже частина співробітників не дочекалися пом’якшення карантину і знайшли нову роботу. Є й такі компанії, які вирішили посилити команду, поки є вибір кандидатів, що активно шукають роботу.
Нова реальність
У зв’язку з цим цікаво відзначити, що тільки 12,8% готові дозволити своїм співробітникам частіше брати роботу «на дім». По-перше, майже 40% рітейлерів продовжують працювати як раніше і ще 30% збираються поступово повернутися до звичайного формату роботи. Тут важливо зазначити, що готовність працювати віддалено демонструють невеликі рітейлери – з чисельністю до 100 працівників (14,3%) і зовсім дрібні торговці (10,5%).
Що стосується скорочень під час карантину, то значних змін розміру трудового колективу зазнало максимум 3% компаній. Йдеться про зменшення штату більше ніж на 30%. У 40% компаній чисельність працівників не змінилася.
Очікування зарплати
Найбільші зарплати в галузі серед опублікованих вакансій зараз пропонують фахівцям з планограмм і менеджерам по роботі з ключовими клієнтами – близько 30 000 грн. В першу п’ятірку високооплачуваних вакансій також входять: продавці автомобілів, регіональні менеджери FMCG і категорійні менеджери, які можуть претендувати на 20 000 – 22 500 грн. Найчастіше в торгівлі пропонують оплату в розмірі 9000 -13 000 грн.
Погляд у майбутнє
Стриманий оптимізм рітейлерів підкріплюється фінансовими показниками бізнесу. Так, майже 66% компаній відзначили поліпшення свого стану. Добре йдуть справи у більшості великих рітейлерів (74,5%). В основному про погіршення ситуації рапортують невеликі підприємства роздрібної торгівлі (15,8%).
За матеріалами rau.ua