Ольга Румянцева: "Сьогоднішні комунікації набули нових сенсів, вони відіграють роль міцної зв’язуючої ланки між брендом і клієнтом"

Ольга Румянцева, директор з маркетингу VARUS, розповіла, як працює компанія під час війни.

Коментарі 1661

Які ключові зміни відбулися у вашій галузі цього року?

Я би визначила три основних напрямки, які зазнали відчутних змін. А саме:

1. Зміна споживчих настроїв і поведінки клієнта.

Спостерігається зміщення акцентів споживання і цінових коридорів на користь більш дешевих товарів та товарів першої ціни.

2. Реструктуризація каналів комунікації.

На прикладі VARUS: ми відійшли від офлайн комунікації. А, точніше, суттєво її скоротили – відмовились від бордів, друкованої газети і більшості інших офлайн каналів. Але значно підсилили присутність в онлайн каналах.

3. Зростання потреби в акційних товарах.

Ба більше, наявність промо є ключовим фактором вибору клієнтів того чи іншого рітейлера.

Як змінилась поведінка споживачів?

Крім того, що люди обирають товари середнього цінового сегменту та першої ціни, є ще ряд особливостей.

Перш за все, клієнти почали рідше ходити в супермаркети – частота їх візитів відчутно знизилася. Це – факт.

Окрім того, клієнти почали купувати більше товарів за один візит.

Зважаючи на це, ми у VARUS переглядали асортимент і наповнення товарами різних цінових коридорів. А також максимально оперативно (вже в березні) повернули і підсилили акційні пропозиції, бо клієнт формує вибір магазину на основі наявності акцій.

Проте клієнти і сьогодні подовжують себе балувати. Попри все.

Як перерозподілився медіа спліт?

Як вже зазначала, ми значно скоротили офлайн комунікації. Натомість переорієнтувались на користь онлайн активностей.

Так, ми відчутно посили присутність бренду у різних каналах в Інтернеті, проводимо на онлайн майданчиках різноманітні активності. І вже зараз спостерігаємо покращення результатів стосовно бізнес показників.

Окрім того, більш активно розвиваємо власні соціальні медіа, помітно посили присутність в соцмережах. Наші сторінки – це ефективний живий майданчик двосторонньої комунікації з клієнтами.

На жаль, поки що призупинили роботу профілю VARUS в TikTok. Натомість, плануємо розвивати власний youtube-канал.

Як змінився рекламно-комунікаційний ринок загалом?

Якщо говорити про канали і бюджети, то, як вже зазначала, відчутно збільшилася активність онлайн комунікацій.

Якщо мова про формати, то тут очевидна перевага за відео контентом.

Якщо ж візьмемо контент і його смислове наповнення, то сьогодні акценти на боці патріотичності, користі, благодійності та розважального контенту (важливо, щоб клієнт міг відволіктися і знайти розраду).

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній?

Якщо говорити коротко і про основне, то це:

1. Цінність (те, що ви пропонуєте клієнту)

2. Контент – форма цієї цінності через креативну ідею

3. Канали – мають відповідати тому, де ваш клієнт найчастіше знаходиться та де він хоче взаємодіяти з брендом.

Які зміни можна очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в наступному році?

Не дивлячись на ситуацію в країні, ринок почав оживати, спостерігається відновлення маркетингової активності.

Зараз стрімко відроджується робота над проєктами, яку більшість брендів з початком повномасштабного вторгнення поставили на паузу.

Разом з тим, сьогоднішні комунікації набули нових сенсів, вони відіграють роль міцної зв’язуючої ланки між брендом і клієнтом.

Тому, очевидно, ринок очікує значне пожвавлення комунікацій.

Щодо бюджетного планування, то тут очікується збереження ключових факторів, про які говорила вище – розподіл каналів, формату, контенту.

Чим надихається ваша команда у такий скрутний час?

Перш за все, ми надихаємось людьми. Нас стимулюють воїни ЗСУ, які боронять країну та завдяки яким ми маємо можливість працювати для людей кожен новий день.

Ми надихаємося командою VARUS – кожним працівником. Адже ми є економічним фронтом країни і кожен з нас власною працею робить свій внесок в наближення перемоги.

Нас надихають наші результати.

Як ваша компанія допомагає країні?

На початку повномасштабної війни допомоги було багато й різного спрямування. У перші дні після російського вторгнення 24 лютого VARUS створив штаб із обробки запитів від волонтерів стосовно різноманітної допомоги ТрО, ЗСУ, лікарням, шелтерам для переселенців, звіринцям, тощо. Це сприяло вибудовуванню системи пріоритетності та почерговості забезпечення продуктами харчування, засобами гігієни та іншими необхідними товарами.

Допомогали і безпритульним тваринам – передали корм притулкам «Вірність» в Дніпрі та «Сіріус» на Київщині.

У найгарячіші дні військової атаки ворога на столицю, VARUS допоміг забезпечити харчуванням киян, котрі переховувалися від обстрілів у метро, передавав продукти у фонд "Життєлюб" для людей похилого віку в Києві.

Разом з тим, рятуючись від війни, велика кількість людей евакуювалися за кордон. Серед евакуйованих є й діти із інтернатів, діти з інвалідністю, вихованці дитячих будинків сімейного типу. Очевидно, що в такій ситуації їм не вистачає уваги та турботи. Тому ми мусимо про них дбати всі разом – держава та все суспільство. Так, за ініціативи власника мережі супермаркетів VARUS та EVA Руслана Шостака, створено наймасштабніший проєкт в країні по евакуації дітей «Дитинство без війни». Основна задача ініціативи – організація евакуації до Туреччини дітей-сиріт, дітей з інвалідністю, супроводжуючих осіб, опікунів, піклувальників та їх власних дітей. VARUS підключився до проєкту у травні та активно допомагає. На підтримку ініціативи за цей час мережа зібрала 3 662 393 грн.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода