Побутує думка, що в Україні, особливо останнім часом, з’явилася велика кількість телевізійних розважальних проєктів, формати яких були придбані за кордоном. Проте якщо розглядати питання в розрізі всього ТВ-ринку, то це не зовсім так. У середньому за сезон на великих каналах проходить по 1-2, іноді більше великих форматних шоу. У той же час вагому частину власного контенту складають інформаційні, інформаційно-розважальні (тобто інфотейнмент), реаліті, кулінарні, тревел і дейтінг шоу, а також серіали власного виробництва.
Разом з тим, крім адаптації світових хітів («Голос країни», «Танці з зірками», «Маскарад»), продакшн-команди активно займаються розробкою оригінальних форматів, які також успішно реалізуються і тішать глядачів багато сезонів поспіль, як, наприклад, проєкт «Одруження наосліп» на 1+1. Цей формат ще у 2012 році став першим переможцем пітчингу ідей «The Next Bis Thing», організованому 1+1 media, і є власною розробкою каналу, так само як і три сезони серіалу «Школа», що став свого часу одним з найуспішніших серіальних продуктів не тільки на ТБ, але й у Digital-просторі завдяки інтересу молодої аудиторії.
Також зі свіжих прем'єр на каналі 1+1 не можна не згадати денне прямоефірне інформаційно-розважальне шоу «Твій День» і новий проєкт про подорожі «Мандруй Україною» з Дмитром Комаровим, який нещодавно встановив рекорд перегляду серед усіх тревел-шоу українського ТБ.
Крім того, так звані «покупні» формати також виходять не в оригінальному вигляді. Створюється локальний продукт зі своїми героями і зірками, адаптований під інтереси, смаки і потреби української аудиторії. Наприклад, ми не показуємо Voice of Holland, а знімаємо повноцінний локальний проєкт «Голос Країни». Адже глядачеві цікаво спостерігати, як талановито співають, танцюють і перевтілюються наші співвітчизники. Та й сам глядач або хтось із членів його сім'ї може в один прекрасний момент піднятися зі зручного крісла й взяти участь в кастингу ТВ-проєкту.
У роботі з комерційними партнерами головною професійною навичкою команд є якраз мистецтво органічно інтегрувати бренди в ті чи інші проєкти. У кожного шоу є свої особливості, своя структура, драматургія, цикл і технологія виробництва. Аналогічно і в кожного бренду є своя історія, комунікація, цілі та завдання, які стоять перед ним у проєкті. Тож наше завдання – зробити так, щоб бренд сприймався як повноцінна частина шоу, виглядав природно і логічно. Саме таким прикладом вдалої партнерської співпраці став вищезгаданий перший сезон проекту «Мандруй Україною», де ведучий у будь-яких віддалених куточках країни долав бездоріжжя на позашляховику Suzuki Jimny, робив максимально якісні фото на телефон Samsung , якими тішив підписників у соціальних мережах будь-де та будь-коли за допомогою зв'язку 4G від Київстар. Ну і, звичайно, завжди у дорозі мав з собою корисний перекус від Brunch.
У такому ось поєднанні цінностей і виникають кращі партнерські колаборації. Звичайно, є й обмеження щодо можливих категорій спонсорів як з боку правовласників формату або контенту, так і в українському правовому полі. Наприклад, деякі голлівудські мейджори суворо обмежують можливість присутності у їхніх фільмах спонсорських проявів алкогольних брендів, у якихось форматах є стопи на партнерів категорії «фарма», «беттинг» та інше. В інших випадках успішна і ефективна інтеграція – питання обопільних намірів та креативу.
Правильний вибір спонсорського контенту, індивідуальний підхід команди до кожного партнера і любов до своєї справи з боку всіх учасників процесу – найпростіший рецепт успішного і ефективного інтеграційного кейса.