Оцінка споживачами послуг таксі у великих містах

З метою формування відповідальної публічної політики в сфері пасажирських перевезень (послуг таксі), Інститут соціально-економічних трансформацій замовив опитування Київському міжнародному інституту соціології (КМІС), щоб виміряти оцінку пасажирами послуг таксі у таких великих містах як Київ, Дніпро, Одеса, Запоріжжя, Вінниця, Львів та Харків.

Комментарии 954

Збір даних тривав протягом 23-28 грудня 2019 року та 8-14 січня 2020 року. Загалом методом телефонного та онлайн інтерв’ю було опитано 1509 респондентів у віці 25-45 років, які є користувачами послуг таксі.

Є серйозні підстави вважати, що нові відносини між пасажирами, водіями та транспортними послугами, побудовані за допомогою інноваційних бізнес-моделей, не можуть бути належним чином врегульовані в межах діючої законодавчої бази, і ми хотіли ще більше вивчити цей аспект. Завдяки цьому дослідженню ми мали на меті оцінити, яке враження мають пасажири про мобільні додатки та традиційні таксі, якому варіанту вони нададуть перевагу, якщо їм буде потрібно швидко пересуватися містом, чому вони б зробили саме такий вибір та яка думка споживачів щодо державного регулювання наявного ринку таксі.

Результати дослідження показали, що половина опитаних характеризує особисте враження про традиційні сервіси таксі, якими найчастіше користувалися протягом року, як позитивне (50%), у той час як майже третина опитаних (36%) мають поганий досвід використання сервісу традиційних таксі.  Враження про таксі, що працюють з мобільними додатками (такі, як Uber, Uklon, Bolt тощо), є дещо кращими – 62% респондентів мають надзвичайно або переважно позитивне враження щодо їх роботи, і лише 4% опитаних негативно оцінюють таксі, що працюють з мобільними додатками.

Загалом 84% опитаних пасажирів дають позитивну оцінку присутності таксі з мобільними додатками на ринку перевезень. У разі термінової необхідності, 63% опитаних скоріше б скористалися послугами таксі, що працюють з мобільними додатками, тоді як 37% скоріше зателефонують у традиційні служби таксі.

Порівнюючи таксі з мобільними додатками і традиційні таксі по деяких основних аспектах роботи цих сервісів, користувачі надають перевагу першим:

  • Поточна ситуація з безпекою пасажирів краще у таксі з мобільними додатками (36%) ніж у традиційних таксі (7%);
  • Вартість послуг краще у таксі з мобільними додатками (42%) ніж у традиційних таксі (17%);
  • Технічний стан транспортних засобів краще у таксі з мобільними додатками (48%) ніж у традиційних таксі (5%);
  • Якість обслуговування краще у таксі з мобільними додатками (51%) ніж у традиційних таксі (5%);
  • Можливість зворотного зв’язку з компанією та відгуку краще у таксі з мобільними додатками (65%) ніж у традиційних таксі (8%);
  • Сучасність (навігаційна (GPS) допомога, бонуси для клієнтів тощо) краще у таксі з мобільними додатками (68%) ніж у традиційних таксі (3%);
  • Складність виклику/замовлення краще у таксі з мобільними додатками (43%) ніж у традиційних таксі (20%).

Серед користувачів послуг таксі 70% вважають, що уряд повинен дозволити сервісам таксі з мобільними додатками (таким, як Uber / Bolt / Uklon тощо) продовжувати працювати так, як це відбувається зараз, 6% не згодні із цим.  Майже кожен четвертий (24%) не має певної думки з цього приводу або не знає, як зараз працюють ці сервіси.

На думку пасажирів, головними завданнями уряду щодо регулювання ринку таксі має бути наступне (сума відсотків у відповідях більше 100% через можливість вибору декількох завдань):

  • забезпечення цінової доступності послуг для користувачів (60%);
  • страхування поїздок (58%);
  • офіційне працевлаштування водіїв (44%);
  • безготівковий розрахунок за послуги (44%);
  • медичні довідки водіїв (44%);
  • стимулювання розвитку нових технологій в цій сфері (43%);
  • підтримка конкуренції серед надавачів послуг (39%).

Тільки 11% опитаних вважають, що уряд загалом не має втручатися в регулювання ринку таксі.

Ці результати опитування є важливими для розуміння потреб споживачів послуг таксі і будуть враховані при формуванні публічних політик, щодо ринку таксі.

За матеріалами прес-реліза

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie