Такі дані наводить аналітична служба OLX, дослідивши активність користувачів з 9 грудня 2020 (дата оголошення січневого локдауну) по 13 січня з аналогічним періодом минулого року, коли жодних обмежень не було.
При цьому активність продавців в інтернеті лишилася незмінною – у період січневого локдауну кількість пропозицій зменшилася лише на 1,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
“Зростання кількості покупок в онлайні переважно пов’язане з оголошенням та провадженням січневого локдауну. Через закриття офлайнових магазинів, ТРЦ та ринків громадяни знов почали масово купувати товари в інтернеті. Схожу динаміку ми зафіксували також під час першого локдауну навесні 2020 року. Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов’язані із карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту. Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн – забираєш в магазині), коли й бізнеси перейшли у режим офлайн-точок з видачі онлайн-замовлень”, – зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.
Вибухове зростання попиту на OLX показали найпопулярніші категорії товарів з 9 грудня 2020 по 13 січня. За цей час українці зробили понад 300 тисяч замовлень із послугою OLX Доставка, тоді як минулого року – 205 тисяч.
Загалом у 2020 році через нестабільну роботу офлайнових магазинів найпопулярніші категорії показали наступну динаміку кількості замовлень:
· Чоловічий одяг – +123%, 136,2 тисячі замовлень, середній чек 527 грн проти 60,8 тисячі замовлень і 543 грн у 2019 році;
· Чоловіче взуття – +94%, 113,9 тисячі замовлень, середній чек 820 грн проти 58,6 тисячі замовлень і 833 грн у 2019 році;
· Електроніка: Комплектуючі та аксесуари – +74%, 130,4 тисячі замовлень, середній чек 2 700 грн проти 74,8 тисячі замовлень і 1 500 грн у 2019 році;
· Смартфони – +63%, 105,7 тисячі замовлень середній чек 2 700 грн проти 64,8 тисячі замовлень і такому ж середньому чеку у 2019 році;
У п’ять найпопулярніших категорій у 2020 році потрапили також дитячі іграшки (104,5 тисячі замовлень, середній чек 515 грн), які потіснили аксесуари для мобільних телефонів (65,3 тисячі замовлень і середнім чеком 589 грн).
“Згідно з міжнародним дослідженням платформи Salesforce[1], після завершення локдауну та відкриття фізичних магазинів, ріст онлайн-торгівлі не зупинився, а навпаки — виторг інтернет-магазинів у другому кварталі 2020 збільшився на 71%.
В Україні протягом минулого року кількість замовлень на нашій платформі з послугою OLX Доставка зросла на 87,7% — до 2,7 мільйона угод (1,4 мільйона у 2019 році), середній чек у найпопулярніших категоріях товарів залишився незмінним — 1 240 грн.
Сфери зі швидким оборотом коштів, зокрема роздрібна торгівля, лишаються основним драйвером у поновленні економічної активності. Онлайн-підприємцям вдалося швидко адаптуватися до нових реалій, тому у 2021 році ми також очікуємо значного росту інтернет-торгівлі в Україні”, — додав Ігор Сироватко.
Висновки:
- Онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямком для малого та середнього бізнесу. Згідно з міжнародними дослідженнями Shopify[2], у 2020 році кількість продажів в інтернеті зросла на 21,5% у Центральній та Східній Європі. За прогнозами, у 2021 ринок E-commerce збільшиться більш ніж на 8%. В Україні цей показник може сягнути ще більше.
- Нові карантинні реалії значно вплинули на те, як змінився інтерес українців до девайсів. Наприклад, за даними аналітики OLX, техніку для дому стали обирати на 93% більше у порівнянні з 2019 роком. Нова звичка купувати в онлайні електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти укріплюватиметься й у новому 2021 році. Таку ж динаміку росту можна очікувати й у сервісів з доставки[3].
- Враження від покупки стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним та доставлятиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спростити процес придбання, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонусах, щоб утримати клієнта.
- Покупці все більше купуватимуть не “бренд”, а “користь” від конкретного продукту. Світова криза, спричинена пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання. Водночас, згідно світових трендів від Shopify[4], клієнти готові платити більше компаніям, які піклуються про оточення та займаються благодійністю.
[3] Дослідження онлайн-торгівлі України від CBR
[4] 5 Trends for the Future of Ecommerce in 2021 (shopify.com)
За матеріалами прес-релізу