Підсумки теледивлення восени: як українці дивилися телебачення та які телеканали стали лідерами телеперегляду

Попри блекаути та регулярні відключення електроенергії по всій країні, дивлення як окремих телеканалів, так і проєктів восени спостерігається на високому рівні. Водночас, наприкінці літа, попри виклики повномасштабного вторгнення, на провідних телеканалах країни все ж стартував осінній телевізійний сезон. Тож підводимо підсумки теледивлення останніх трьох місяців та розповідаємо, які телеканали і продукти збирали найвищі частки.

Коментарі 886
Фото: depositphotos.com
Фото: depositphotos.com

Нагадуємо, що поки панель Nielsen, що до війни займалася телевимірюванням, готується до перезапуску, нині ринок орієнтується на дані переглядів від ОТТ-платформ. Зокрема, платформи онлайн-телебачення Київстар ТБ, що надає релевантну інформацію для формування ТВ-рейтингів незалежного агентства BIG DATA UA. До слова, BIG DATA UA займалася альтернативними вимірюваннями теледивлення ще до війни, паралельно із Nielsen. Відповідно, в нинішніх реаліях – це єдиний можливий спосіб отримати надійні та валідні дані щодо теледивлення та запитів аудиторії.

ТОП-20 телеканалів осені та контент

Згідно даних платформи онлайн-телебачення Київстар ТБ, ТОП-20 телеканалів осені очолює 1+1, який транслює марафон «Єдині новини». Окрім флагманського телеканалу групи, в ТОП-20 осені від 1+1 media увійшли 2+2, ТЕТ, Бігуді, Квартал ТБ та Paramount Comedy. 

Восени на каналах «плюсів» відбулося декілька важливих премʼєр: на ТЕТ транслювався «Голос країни», спешл-епізод фінського проєкту «Пісня мого життя», нові сезони проєкту ЖВЛ, тревел-шоу «Світ навиворіт» з Дмитром Комаровим, «Ліги сміху», благодійні концерти «Вечірнього кварталу»  тощо. 

На 2+2 ще з кінця літа транслювалися футбольні матчі окремих клубів у межах Чемпіонату України з футболу 15-го сезону УПЛ, історичний бій-реванш Усик-Джошуа, що зібрав рекордні показники телеперегляду. Восени на 2+2 стартував новий сезон циклу документальних програм «Загублений світ», а 14 жовтня (премʼєра фільму «Вузький міст») та 6 грудня (премʼєра одразу двох серій документального проєкту «Пригоди Ваньки-окупанта на Київщині», показ військово-патріотичної драми «Гвардія-2») телеканал мав спецпрогрування з нагоди важливих свят. 

Другу сходинку рейтингу ТОП-телеканалів осені очолив «Новий», програмна сітка якого в основному складається з фільмів, серіалів та тематичних програм. У рейтингу від StarLightMedia опинилися також телеканали СТБ та ICTV. Щодо головних премʼєр осені від групи – то на СТБ стартував новий сезон шоу «Холостяк», «Танці. World of dance», «Коли ми вдома. Разом до Перемоги», «Соловʼїне шоу». На «Новому» каналі запустилися проєкти «Пара на мільйон», «На ножах», «Аферисти в сітях» та інше. 

Флагманський телеканал Inter Media Group – Інтер – за результатами осені посів передостанню сходинку рейтингу, а НТН закріпився на 15 місці. Жодних премʼєрних продуктів на каналах групи восени не було. 

Водночас, восени суттєво зріс інтерес до «Суспільного мовлення», адже з 20 листопада транслюється чинний Чемпіонат світу з футболу. Загальна частка телеканалів мовника до кінця листопада склала 8,4%, а найкращий матч групового турніру, що пройшов 30 листопада, зібрав рекордну частку 28,3%. 

Щодо проєкту, який восени зібрав найкращі показники, – це «Холостяк» на СТБ, що стартував 28 жовтня з часткою 21,6%, яка у наступних випусках зросла і тримається на рівні 25%. 

Медіагрупи та дивлення

Лідером у рейтингу медіагруп за результатами всієї осені є 1+1 media з середньою часткою 29,3%. StarLightMedia опинилася на 2-й сходинці з 23,5% частки, а Inter Media Group – на третій позиції з часткою 3,4%.

Дивлення телемарафону «Єдині новини»

Телемарафон «Єдині новини», до створення якого залучені провідні національні телеканали, продовжує втримувати велику аудиторію за результатами всієї осені. Водночас, пікове дивлення марафону спостерігається в дні масованих ракетних обстрілів, коли рівень напруги в суспільстві зростає, як і потреба в актуальній верифікованій інформації. 

За результатами осені, марафон зібрав середню частку 17,1%. Традиційно, найпопулярнішим за переглядом телеканалом в марафоні вже впродовж 9-ти місяців є 1+1 з відривом від ICTV в 2,5 рази.

Дивлення інших новинних каналів, які не в марафоні, має мізерну частку телеперегляду: 24 телеканал за результатами осені зібрав частку 1,6%, «Прямий» – 0,7%, «Еспресо» – 0,7%, а 5 канал – усього 0,3%. 

Найпопулярніші продукти на платформі Київстар ТБ восени

Одним з найпопулярніших розділів на платформі «Київстар ТБ» є серіали. За результатами всієї осені найбільше тайтлів у рейтингу серіалів, які користувачі подивилися найкраще – це продукти групи 1+1 media. 

Так, серед ТОП-20 представлені 11 серіалів, що виготовлялися на замовлення групи або у ко-продукції: «Плут» (3 місце), «Одного разу під Полтавою» (4 місце), «Моя улюблена Страшко» (5 місце), «Козирне місце» (7 місце), «Ангели» (11 місце), «Світ навиворіт» (15 місце), «Джек і Лондон» (16 місце), «Рідня» (17 місце), «Різниця у віці» (18 місце), «З ким поведешся» (19 місце), «Ментівські війни. Харків» (20 місце). Серед серіалів, що виготовляли або транслювали свого часу телеканали SLM, у рейтингу представлені такі продукти: «Кріпосна» (2 місце), «Мама» (6 місце), 10 сходинка ТОПу – серіал «Жіночий лікар», що транслювався на телеканалі «Україна», а 9 місце – серіал «Таємниця старого мосту». 

Водночас, серед продуктів іноземного виробництва, що представлені у ТОП-20 осені, лише кілька продуктів: американський серіал «Ходячі мерці» очолив ТОП, на 8 сходинці анімаційний фільм «Лего Ніндзяго: Сини Спінжитсу», 11-13 сходинки зайняли аргентинський телесеріал «Дикий ангел», мультсеріали «Губка Боб квадратні штани» та «Щенячий патруль» відповідно. 

Джерело даних: Київстар ТБ

Про телевимірювання від Київстар ТБ

Дані Київстар ТБ відображають зацікавленість аудиторії тим чи іншим контентом і формуються на основі перегляду тих чи інших телеканалів усіма абонентами платформи, тобто є репрезентативними для всієї платформи. Такі дані валідні та надійні за визначенням, оскільки охоплюють усіх без виключення абонентів ОТТ-платформи, а не їх невелику частину.

Звісно, телевізійна панель повинна відображати дані телеперегляду всього населення з різними типами прийому, не лише IPTV/ОТТ, проте нині і до повноцінного відновлення телевізійної панелі це неможливо. До того ж, згідно з результатами установчого дослідження, проведеного у вересні 2022 року, покриття IPTV/ОТТ становить 25,9% домогосподарств (міста з населенням 50+ тис. мешканців). Відповідно, послугами цього типу прийому користується платоспроможне населення, що регулярно сплачує за ТВ-послуги.

За матеріалами пресрелізу

Обговорити з іншими читачами:
Погода