Партії та кандидати витратили на рекламу у Facebook 84 млн грн.

Найбільше «За майбутнє» – майже 11 млн грн

Комментарии 1095
Протягом 44 днів (з 5 вересня по 20 жовтня) у Facebook було опубліковано понад 90 тисяч рекламних оголошень політичного змісту. Про це свідчить моніторинг «Опори».

Експерти «Опори» виявили майже 7 тисяч унікальних сторінок, що поширювали політичну рекламу у соціальних мережах.

«Так, за нашими підрахунками, за період моніторингу політичні сили та кандидати на посади різних рівнів витратили на агітацію у Facebook орієнтовно 3,1 млн доларів (близько 84 млн грн). Динаміка витрат показує, що вони стають все більшими з наближенням дня голосування», – йдеться у моніторингу.

Найбільше на агітацію у соцмережах витратила політична партія «За майбутнє» – понад 385 тисяч доларів (більш ніж 10,9 млн грн). Окрім цього, партія створила одну з найбільших мереж регіональних сторінок – 104 сторінки.
Кандидати на посади міських голів також проявляли високу активність у Facebook. «Опора» зафіксувала понад 598 сторінок кандидатів, які витратили майже 500 тисяч доларів на 23816 рекламних дописів. Найбільше у рекламу в соцмережах інвестувала кандидатка у міські голови столиці від партії «Слуга народу» Ірина Верещук. На 3847 дописів вона витратила понад 47 тисяч доларів.
Окрім сторінок політичних партій та кандидатів, політичну рекламу у соціальній мережі Facebook також активно використовували інші сторінки, серед яких національні та регіональні ЗМІ, анонімні сторінки та місцеві сторінки, громадські організації тощо. «Доволі часто рекламу на таких сторінках використовували рекламу для поширення дискредитації опонентів, розміщення джинсових матеріалів, а деякі сторінки створені для агітації за чи проти кандидата чи політичної сили», – зазначають в «Опорі».
Окрім цього для просування своїх дописів сторінки використовували фейкові акаунти. «Опора» навела приклад роботи ботоферм під рекламними дописами сторінок «Украина Онлайн», «Асоціація платників податків. Київ» та «Свободная Украина».

Всього «Опора» проаналізувала 2530 коментарів під сімома рекламними дописами та виявили мережу з понад сотні ботів, які створюють штучну активність у коментарях. Усі ці факти свідчили про те, що сторінки порушували правила Facebook задля просування у соціальних мережах кандидата в міські голови Києва – Андрія Пальчевського. Соціальна мережа Facebook ймовірно відреагувала на дослідження «Опори», і станом на 23 жовтня усі три сторінки заблоковані. Також були заблоковані усі фейкові облікові записи які згадувалися у матеріалі.

За матеріалами https://vybory.detector.media/
Обсудить с другими читателями:
Effie
Погода