Перші три місяці 2023 для рекламного ринку. Розгортання після кризи

Євгенія Кудрявцева, директорка Star Up Plus, агенції що посідає перше місце за телевізійними бюджетами в Україні, розповіла для Sostav.ua про основні зміни, які принесли перші три місяці 2023-го року та про очікування щодо подальшого відновлення рекламного ринку.

Коментарі 3530

Відновлення рекламного ринку триває

Останніми місяцями на ринку досить жваво обговорювались опубліковані ВРК об'єми рекламного ринку України за 2022 рік. Згідно звіту, рекламний медіаринок просів на 63%, та я впевнена, що він вже пережив період найбільшої кризи і буде продовжувати нарощувати оберти. Кількість активних рекламодавців та брендів зростає практично у всіх медіа каналах - ми бачимо це і по своїй клієнтській базі, та прогнозуємо, що відновлення ТВ-рекламного ринку по результатах 2023 року складе +50%, що вище від цифр ВРК, які говорять лише про 40% зростання.

Беззаперечно, відновлення рекламного ринку багато в чому буде залежати від успіхів ЗСУ. В лютому цього року, ми вчергове переконались, що від поля бою залежить буквально усе в нашій країні - і наша галузь не є виключенням. В очікуванні річниці війни багато рекламодавців притримали рекламні бюджети, і, пройшовши цю дату, ринок отримав нове дихання. Ми це відчули у березні, коли відбулось суттєве кількості переговорів і зростання клієнтських бюджетів у порівнянні з лютим.

Також ми бачимо, що інші рекламні агенції суттєво активізували роботу на ринку і боротися за клієнта стає складнішим. Насправді, нас це дуже тішить, бо зростання конкуренції є ще одним свідченням відновлення ринку.

Але найважливішим є те, що бізнеси навчились прогнозувати ефект від медіа-інвестицій, що, за моїми очікуваннями, також відіграє важливу роль в відновленні ринку у 2023 році. З початком війни будь-які економетричні моделі та прогнози, якими користувались рекламодавці, стали неактуальними – і рекламні інвестиції стали високо-ризиковими. Зараз же, за рік роботи у воєнному стані, рекламодавці протестували роботу різних рекламних інструментів в умовах високої турбулентності та можуть більш впевнено планувати свої активності. До того ж, всі бачать, що економіка не обвалилась і не планує цього робити, є прогнози щодо росту ВВП, курс стабілізувався, а індекси споживчих настрої ростуть.

Що змінилось на ринку ТВ-реклами за перші 3 місяці 2023 року.

Основне, чим відрязняється ТВ-ринок 2023 року від 2022 року, це працююча панель вимірювань теледивлення. Її відновлення дозволило ринку повернутися до звичної ринку “валюти” - телевізійних рейтингів. З січня по березень, сейз-хауси продавали рекламу лише за комерційною аудиторією, однак з квітня список аудиторій розшириться – що є плюсом для клієнтів. При цьому, навіть з переходом до розміщення по рейтингам, ціноутворення залишилось простим та гнучким, що дозволяє рекламодавцям планувати як короткострокову активність, так і будувати більш довгострокові плани.

З відновленням ринку, телебачення стає менш залежним від фарми – її доля падає при зростанні кількості брендів в ефірі, що доводить, що до реклами повертається все більше клієнтів з більшої кількості категорій.

А ще, змінюється характер комунікації рекламодавців зі своєю ЦА. Якщо в минулому році вона переважно була іміджевою та базувалась на підтримці українців, ЗСУ та демонстрації соціальної позиції бізнесу, то наприкінці 2022 і зараз ця комунікація стала більш традиційною. В ефірі з'явилося більше продуктових роликів, які в першу чергу націлені на отримання конверсій. Також вже є ролики, які розповідають споживачам про акції, в тому числі і цінові. Рекламодавці використовують основну силу телебачення - швидке охоплення цільової аудиторії, що генерує знання, і як наслідок, отримують зростання продажів.

Що стосується діяльності телевізійних медіагруп, то вони теж не стоять на місці. За останні два місяці відбувся ряд прем'єр телепроєктів, які були зняті вже під час війни -  “МастерШеф. Профессіонали”, “єПитання”, “Пекельні борошна з Євгеном Клопотенком”, “Ранок у великому місті” та інші. І канали на цьому не планують зупинятись. Правильність їх стратегії доводять показники теледивлення - зараз воно на рівні 2021 року. Як наслідок, відбуваєтьсяі відновлення спонсорського сегменту: на прикладі нашого портфелю ми бачимо різке зростання спонсорських бюджетів, в порівнянні із 2022 роком, і очікуємо їх подальшого збільшення.

Деякі рекламодавці, останнім часом, також розпитують про можливість інвестицій у телевізійний контент на нішових каналах, які більшою мірою розповсюджені в основному в кабелі та на OTT-платформах (їх ще часто називають IPTV-каналами). Однак пропозиція, яка існує на ринку, є дуже слабкою, в неї входять дрібні канали, які продовжують транслювати глядачам в т.ч. російський контент та мають сумарну частку теледивлення близько 5%. Для таких каналів відсутні загальновизнані ринком вимірювання і через це, навколо них, нажаль, відбувається багато незрозумілих спекуляцій, коли окремі гравці ринку користуються необізнаністю рекламодавців та видають бажане за дійсне. Загалом, наразі усі пропозиції, що існують на ринку в цьому сегменті, є в кілька разів дорожчими у перерахунку на тисячу контактів, якщо порівнювати із лінійним телебаченням. Тож ми рекомендуємо своїм клієнтам розміщуватись на традиційному ТБ, додаючи до нього діджитал інструменти, щоб побудувати додаткове охоплення. Саме ТБ+діджитал є зараз оптимальним і ефективним міксом, який використовують усі наші партнери.

Про перші три місяці 2023 року для Star Up Plus.

Останні місяці для нас, як і для всього ринку, були гарячими. Традиційно, стик років – дуже напружений період, коли пролонгуються/укладаються нові контракти. Ми вже пролонгували на поточний рік 60% контрактів з нашими минулорічними клієнтами). Під кінець року відсоток цих пролонгацій має бути вищим, бо є відмінності в сезонності рекламодавців, а ми працюємо із всіма категоріями, які є на ринку.

Star Up Plus, як і весь український бізнес, під впливом війни адаптується і намагається диверсифікувати свої доходи – при цьому робимо це в площині, яка буде максимально корисною для рекламодавців. Ми почали активніше продавати відеорекламу та розширюємо експертизу в частині роботи з блогерами.

Раніше я вже казала, що наша головна цінність – це наша команда, і я дуже пишаюсь тим, що після такого складного в усіх планах 2022 року команда не вигоріла, не втратила блиск в очах та продовжує рухатись вперед.

Також, ми продовжуємо розвивати нові категорії і відкривати телебачення для нових брендів. Лише за останні 3 місяці ми відновили рекламну активність для 2х категорій, які були неактивними з початку війни, та запустили в ТВ-ефір бренд, який ніколи не рекламувався в ефірі.

І наостанок

Віра в ЗСУ і в українську перемогу ще ніколи не була такою сильною!

Обговорити з іншими читачами:
Погода