OLX Group випустила звіт про вагомі переваги для довкілля від купівлі вживаних товарів

Понад 42 000 тонн викидів CO2 допомогли уникнути українці у 2019 році, купуючи та продаючи вживані товари на OLX

Комментарии 2382

До Всесвітнього дня циклічної економіки, який відзначається 7 лютого, OLX Group випустила спеціальний звіт, що демонструє вагомі переваги для довкілля від купівлі вживаних товарів. Зокрема це понад 967 000 тонн потенційних викидів вуглекислого газу, що не потрапили в атмосферу у 2019 році завдяки тому, що мільйони людей по всьому світу, в тому числі й українці, давали нове життя речам за допомогою платформи OLX.

За 2019 рік українські користувачі OLX продали та купили понад 890 500 одиниць вживаної електроніки (а саме, ноутбуки, планшети та смартфони) та майже 1,6 млн одиниць б/в одягу та аксесуарів. Позитивний вплив для довкілля лише від цих товарів оцінюється у 813 558 кг збереженої сировини, 652 923 ГДж (гігаджоулів) зекономленої енергії, 1 236 752 м3 невикористаної води та 41 742 тонн потенційних викидів вуглекислого газу, які не забруднили атмосферу через розумний вибір мільйонів українців*.

Не секрет, що позитивні зміни починаються з дій кожного з нас. Так, за даними опитування OLX, проведеного у жовтні 2019, половина респондентів стверджує, що вже споживає розумно - тобто, відповідально ставиться до проблем довкілля. З них, у 42% випадків економно використовують природні ресурси (світло, воду тощо), у 41% - купують менше товарів, у 28% - продають або здають в оренду непотрібні речі, ще у 19% випадків купують або орендують б/в речі. Окрім того, для 75% респондентів важливо, аби компанії-виробники, товари яких вони споживають, були соціально відповідальними.

Вживані речі купують 4 з 5 опитаних, при цьому більшість робить це доволі часто. 38% респондентів зазначають, що такий вибір зумовлений бажанням споживати розумно. Низькі ціни приваблюють людей у половині випадків, ще у 33% таким чином знаходять брендові речі, яких немає на українському ринку.

Найчастіше у вживаному стані купують одяг (33%) та дрібну побутову техніку (26%). Точно ж не будуть використовувати б/в постільну білизну та ковдри (38%), взуття (28%) та товари для дітей (19%), адже вважають, що це не гігієнічно (63%). Інша причина не купувати певні вживані товари - невпевненість щодо стану та якості (23%). Можливий вплив чужої енергетики турбує лише 9% респондентів.

Коли справа стосується непотрібних речей, то їх найчастіше продають на OLX (35%) або віддають родичам чи знайомим, яким вони можуть знадобитись (25%). 12% респондентів зберігають такі речі «на чорний день», а кожен десятий викидає. Найчастіше продають або здають в оренду одяг (13%) та дрібну побутову техніку (12%), а мотивацією називають бажання частково повернути гроші, витрачені на покупку (17%), а також прагнення споживати розумно і мати матеріальну вигоду (12%). Ті, хто віддають речі безкоштовно, хочуть звільнити місце у квартирі (18%) та дати їм друге життя (17%). Також українці зазначили, що прагнуть допомогти тим, кому це потрібно.

Щодо тимчасового користування, 60% респондентів зазначають, що ніколи не брали речі в оренду, при цьому наміру спробувати також не мають. Небажання орендувати пояснюють тим, що віддають перевагу власним речам (38%) та вважають, що купити товар вигідніше, ніж постійно його позичати (28%). Також респонденти зізнаються, що не орендують, адже бояться зламати та відшкодовувати чужу річ або ж просто не мають для цього фізичної можливості.

На противагу цьому 29% українців користуються орендою за потребою або ж безкоштовно позичають у друзів. Найчастіше беруть у тимчасове користування техніку для ремонту (11%). Половина респондентів орендує речі, адже не бачить сенсу купувати те, чим буде користуватись дуже рідко. Кожен п’ятий хоче зекономити гроші, а 12% хочуть споживати розумно.

Досить раціонально українці ставляться до зламаних речей. Якщо річ потребує ремонту, то 64% опитаних полагодять її або замовлять ремонт у спеціалістів. Лише 16% викинуть та куплять нову. Проте також респонденти зазначили, що їх рішення буде залежати від обставин, зокрема від того, що це за виріб, скільки буде коштувати ремонт та покупка.

Чи сприймають українці такий прояв циклічної економіки, як спільне користування речами? Можна сказати одне: такий “тип власності” вже існує на теренах нашої країни. Половина респондентів зазначили, що обмінюються речами часто або залежно від обставин. Найчастіше підлягає обміну техніка для ремонту (26%) та товари для подорожей та туризму (14%). Третє місце поділили одяг та побутова техніка - по 12% відповідно.
За матеріалами прес-релізу
Обсудить с другими читателями:
Погода