Postmen розробив брендинг національної кампанії до 300-річчя Григорія Сковороди

Міністерство культури та інформаційної політики України представляє брендинг “Світ Сковороди” та плани щодо відзначення 300-річчя філософа.

Коментарі 1634
6 лютого 2022 року — за 300 днів до святкування 300 років від дня народження Григорія Сковороди — Міністерство культури та інформаційної політики України презентувало айдентику національної кампанії «Світ Сковороди». Завдання кампанії — донести багатогранність образу Григорія Сковороди, відійти від його стереотипного сприйняття як лише «філософа з торбиною» та залучити українців до нового осмислення його спадку. Перша приватна ініціатива до відзначення річниці філософа Skovoroda.Today вже стартувала на диджитал-теренах.

«Світ Сковороди» — це насправді про багатосвіття, де є місце історії та культурі, філософії й літературі, тогочасним реаліям і сьогоднішнім інтерпретаціям. Сковорода існував та існує в різних площинах, його світи — захопливі та часто складні, тому основна ціль — прояснити їх та заохотити чим більше людей до пізнання однієї з ключових фігур українського пантеону. 

Олександр Ткаченко, міністр культури та інформаційної політики України, підкреслив нетрадиційний підхід до відзначення річниці: «Святкування 300-річчя Григорія Сковороди — одна з ключових культурно-мистецьких подій 2022 року. Ми розпочинаємо за 300 днів до дня народження філософа, щоб дати можливість українцям повною мірою відчути глибину та важливість постаті Сковороди. Окрім власних заходів МКІП та Держмистецтв, ми закликаємо творчі спільноти по всій країні долучатися до світу Сковороди й разом перезавантажувати його сприйняття. Ми хочемо, аби українці пишалися, що саме Україна є домівкою одного з найвпливовіших філософів Східної Європи». 

Айдентику національного проєкту «Світ Сковороди» розробив переможець мистецького конкурсу МКІП ― комунікаційна агенція Postmen у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем. Брендбук проєкту доступний на сайті МКІП та Держмистецтв для використання державними і приватними ініціативами, що присвячені 300-річчю філософа. 

Євгеній Стасіневич, літературний критик і куратор, відзначає: «Вся, до найменших деталей, айдентика трьохсотліття спирається на концепцію, суть якої ― презентувати Сковороду багатовимірно. «Світ Сковороди» ― це і про той час, ранньомодерну українську історію, і про світ його образів та текстів, культурних колізій та світоглядних пропозицій. Світ Сковороди непростий, його не вхопиш одразу, тому ювілейний період ― добра нагода для того, аби в нього зануритись і пильно та захоплено на все подивитись. Айдентика тут ― точка входу і спільна основа для наступних кроків». Запропонований візуальний підхід до бренду державної кампанії передає цю багатошаровість постаті філософа, показує неочікувані контексти його життєвого шляху та доробку, а безліч варіацій навколо Григорія Сковороди уособлюють відсутність єдино правильної точки зору.

Ярослав Ведмідь, керівник та засновник комунікаційної агенції Postmen пояснює: «Успішний брендинг подій, що відзначають ювілеї видатних осіб, ― неймовірно складна задача. У кожного є своя думка ще з часів школи. Кожен бачив постать на грошовій купюрі. Кожен думає, що знає. Однак, чи знає насправді? Як казав сам Григорій Савич: «Визначай смак не за скорлупою, а за ядром». Так само і створений нами брендинг розкриватиметься протягом його використання: в ньому закладено величезний потенціал відтворення цілого світу Сковороди. Вже зараз брендбук можна вантажити за лінком: bit.ly/skovoroda300, а протягом року, сподіваємось, його можна буде бачити на сайті skovoroda300.org, присвяченому подіям річниці». 

Перші приватні ініціативи стартують вже 6 лютого, за 300 днів до дня народження філософа. Так, агенція Republic консалтингової групи One Philosophy презентувала проєкт Skovoroda.Today, де філософ постає у сучасному диджитальному світі наставником та другом для українців, адже його вчення залишається не менш актуальним і в XXI сторіччі. Український застосунок Reface «оживив» образ філософа, а його голосом став актор Національного театру ім. Івана Франка Віталій Ажнов.

Галина Григоренко, голова Державного агентства України з питань мистецтва та мистецької освіти: «Поєднання державних і приватних ініціатив, що присвячені святкуванню річниці Григорія Сковороди, — це яскравий приклад єдності у популяризації культурних надбань нашої країни. Окрім офіційних заходів безліч низових ініціатив отримають реалізацію цього року. Таке об'єднання навколо постаті філософа дозволить кожному охочому віднайти власний спосіб прочитання його текстів та актуалізації спадку Сковороди».  

Проєкт Skovoroda.Today має на меті не лише розказати більше про Григорія Сковороду, який впродовж віків уособлює ідеї самоідентифікації, а й показати, що його філософія та концепція гуманізму можуть стати підтримкою та дороговказом для сучасних українців. 

Наталія Попович, засновниця консалтингової групи One Philosophy, яка ініціювала 300-денну кампанію, зазначає: «Для нашої команди важливо будувати більш життєстійке українське суспільство, тому ми інвестуємо в довгострокові культурно-просвітницькі проєкти. У час, коли свобода нашої країни вкотре під загрозою, розуміння власної культурної ідентичності, переосмислення історичної спадщини, плекання особистої та національної свободи ― особливо важливі. Шлях українців до свободи ― довгий і тернистий. На нашу думку, ми до неї прийдемо по-справжньому лише коли кожен українець знайде її в собі. Віримо, що тривалий 300-денний діалог зі Сковородою ― це як 300 кроків українців до свободи, які допоможуть кожному відчути актуальність його ідей для викликів сучасності».

Команда One Philosophy бачить образ Сковороди яскравим та актуальним: 28-річний філософ, який шукає своє покликання і ділиться своїми роздумами в інстаграмі. Його цитати стануть влучними передбаченнями на кожен день, а коментарі до подій сьогодення ― ще одним фільтром для ухвалення рішень, адже від кожного з нас залежить майбутнє.

Протягом 300 днів проєкт буде розкривати багатогранний образ філософа все ширше: передбаченнями у вигляді цитат із його творів, яскравою сувенірною продукцією, туристичними маршрутами слідами Сковороди, діалогами сучасних філософів різних країн та багато іншого. Стежити за Сковородою, який ожив, можна в інстаграмі @skovoroda.today та на сайті проєкту Skovoroda.Today.

За матеріалами прес-релізу
Обговорити з іншими читачами:
Погода