Команда Агенції «ВАРТО» вже два роки плідно працює у комунікаціях мережі супермаркетів «Обжора». Саме стратеги «ВАРТО» ще у 2019 році створили нове позиціонування та айдентику, за якими сьогодні кожен у Південному регіоні країни впізнає супермаркети «Обжора». Яскравий логотип, мінімалістичні лінії, авторські патерни — візуальний стиль мережі повністю відповідає його позиціонуванню — супермаркети по-одеськи. Вони яскраві, колоритні, сучасні та дуже теплі і привітні.
Завдання: якщо говорити про комунікацію, то за перші місяці після ребрендингу, позиціонування ввійшло в усі точки контакту супермаркетів та покупців — було оновлено соціальні мережі, проведено ряд інформаційних та рекламних кампаній, навіть сама команда «Обжора» заговорила по-новому.
Й після першого півріччя плідної роботи, для Агенції став виклик — як показати, що одеський колорит не тільки у візуальних елементах, статтях і соцмережах, а насправді у серцях кожного, хто працює в мережі? І як розповісти покупцям, що насправді мережа «Обжора» це не тільки супермаркети, а насправді має і власні виробництва хлібу, кулінарії, кондитерських виробів, копчення риби, варки сирів та інші?
Насправді, ці питання наша команда собі поставила ще під час роботи над стратегією. Адже саме на початку співпраці, ми провели соціологічне дослідження, в якому запитали одеситів — а яким є Ваш супермаркет мрії? Так ми дізналися musthave покупця: широкий асортимент, вигідні покупки, комфорт, якісні та смачні продукти. Саме це і стало основою новою комунікації. А коли в стратегії розклали кожен елемент, зрозуміли, — про смак має говорити той, хто знає про нього все. Так у команди «ВАРТО» народилася ідея: про смачні страви, які створені в мережі «Обжора» має розповідати шеф-кухар. А оскільки центральне позиціонування «супермаркети по-одеськи», про кулінарію мережі «Обжора» має розповідати найкращий шеф в усьому місті.
Так знання з дослідження про бажання одеситів купувати смачну їжу, стало першим кроком до колаборації кулінарії супермаркету із шефом ресторану. Вибір останнього був простим, адже обирали ми не просто талановитого майстра, а людину, що давно знає одеситів, любить одеську кухню та по-справжньому закохує у смак створених ним страв. І вибір був однозначним — Євгеній Костромицький, шеф ресторану «YUG» (Synergy Group). Й свідченням правильності кроку до створення колаборації став запал, з яким наші команди Агенції «ВАРТО», мережі «Обжора» та шеф-кухар працювали у тандемі.
Рішення: ми обрали непростий шлях — шеф-кухар не рекламував страви кулінарії, а розробив власне авторське меню ресторанних страв. Це відкрило для одеситів не просто 10 смачних страв від Євгенія Костромицького на полицях супермаркетів, а фактично ми зруйнували міф, що кулінарія у супермаркеті не може бути вишуканою. «Ресторан таки в твоєму улюбленому місці» — слоган яким ми запрошували кожного одесита спробувати страву від шефа.
Відтепер, можна взяти ресторанну кухню із собою додому, скуштувати на роботі чи насолодитися біля моря. Кожна страва готується у кулінарних цехах мережі «Обжора», й так ми продемонстрували, що насправді наша кулінарія сучасна, й її таки треба куштувати і смакувати. Після створення авторського меню шефа, ми склали карту інформаційної кампанії. У неї увійшли: інтерв'ю і статті про колаборацію кращого шефа Одеси та супермаркетів по-одеськи у ЗМІ, пости в популярних серед одеситів пабліках у Facebook та Telegram, зйомка відео на яких Євгеній Костромицький власне готував страви і їх промоція в соціальних мережах з таргетом на покупців, інформаційні сюжети у новинах на кращих ТВ-каналах міста, та звісно банерна КМС-кампанія практично на всіх новинних майданчиках Одеси.
Додатково про колаборацію ми комунікували і в офлайні — через борди у місті, плакати у відділі кулінарії в супермаркетах, а також створили унікальні показчики із фото Євгенія Костроміцького і відміткою «страва від шефа», які розмістили біля цінників. Так кожен покупець може з легкістю виокремити лінійку авторських страв Євгена Костроміцького.
Результат: такий формат страв від шефа був дуже тепло сприйнятий одеситами. Впродовж першого кварталу інформаційної кампанії зросли і показники відвідування відділів кулінарії, й обсяг продажів страв. Останній показав приріст майже втричі. Такий успіх став можливим завдяки поєднанню в омніканальності саме тих джерел, через які цільова аудиторія споживає інформацію й висока контактність про нове меню у таких джерелах.
Загальний обсяг контактів склав понад 5 млн, й від 10 контактів з інформацією про нову лінійку. А головне, що «страви від шефа» вже другий рік на полицях супермаркетів користуються шаленою популярністю. Й у 2021 році ми доповнювали лінійку новим літнім меню від Євгенія Костромицького та осіннім від бренд-шефа мережі «Обжора» Василя Якима.
Ресторанні страви у найближчому супермаркеті — формат що народився у колаборації, бо ми побудували співпрацю на любові до покупця, знаючи що він очікує.