Реклама винагороджує сміливців. Як бренд Меркана наростив продажі на 85% завдяки телебаченню

Євгенія Кудрявцева, генеральна директорка агенції Star Up Plus, розповідає про перший кейс ефективності розміщення на ТВ під час війни.

Коментарі 2270

Війна, яка прийшла в Україну 24 лютого, нанесла багато шкоди українському бізнесу і поставила його перед викликами, з якими йому ще не доводилось стикатись з часів здобуття Україною незалежності. Багато компаній вимушено призупинили ділову активність з тих чи інших причин, багато іноземних інвесторів згорнули капіталовкладення в економіку країни, або зайняли вичікувальну позицію, уважно стежачи за тим, як розвиваються події на військовій арені. Однак, незважаючи на це, бізнес продемонстрував нечувану раніше консолідацію і готовність до відновлення: перші ж заклики уряду до того, що економіка має працювати, були почутими, і ми усі бачимо, як українці роблять усе можливе, задля швидкого відновлення України та її подальшого розквіту.

Зазвичай, під час економічних криз, маркетинг і реклама ставали тими сферами, за рахунок яких бізнес оптимізував свої витрати. Ці тенденції спостерігаються на ринку і зараз, через війну і небувалі руйнування. Однак знайшлись сміливці, які не просто кинули виклик такій теорії, але і показали, що з допомогою реклами в такі непрості часи можна відновити бізнес рекордними темпами, а телебачення взяло на себе завдання стати лідером такого відновлення. Це працює доволі просто. Відновивши рекламу на національних каналах, наші партнери із Ocean Media Plus вийшли із простою та дієвою пропозицією для бізнесу повертатись в ефір. Бізнес, у свою чергу, повернувши комунікацію зі своїми споживачами, має нагоду підняти свої продажі, а отже буде мати змогу платити заробітну плату працівникам, гроші підрядникам, податки до бюджету. Колесо економіки по-тихеньку розкручується.

Ми в Star Up Plus дуже уважно слідкуємо за тим, які бізнеси повертаються в ефір. У нас постійно йдуть перемовини з нашими клієнтами щодо їх рекламних активностей та ми бачимо зацікавленість у відновленні постійного контакту із своїми споживачами.

Тож, повертаючись на чотири тижні назад ми бачимо, що першими хто відновив свою рекламу на національних українських каналах стали фармацевтичні бренди. Це не дивує, адже історично так склалось, що реклама фармацевтичних брендів на  українському телевізійному ринку мала частку близько 40%, бо вони завжди бачили швидкий вплив ТВ-активності на свої продажі.  І звісно, такі бренди є завжди доречними у споживчому кошику українця, адже біль/запалення/дискомфорт не можна перенести на завтра чи на час після війни, а потрібно полегшувати вже тут і зараз.

Однією з найсміливіших і найшвидших на ринку, хто повернувся в ефір, стала українська фармацевтична компанія Pro-Pharma, яка довгі роки є нашим клієнтом. Хочемо показати у цій статті, чи правдою є прислів'я, що доля посміхається сміливим і подивитись на ефективність розміщення одного з брендів Pro-Pharma у воєнний час, щоб переконатись чи працює телебачення так само гарно для брендів, як і в час до війни.

В основу нашого дослідження лягли результати розміщення бренду Меркана від Pro-Pharmа - дієтичної добавки для усунення запалення суглобів, нормалізації їх функціонування в тому числі під час фізичного навантаження. Маркетологи знають, що на успіх рекламної кампанії впливають безліч факторів, і для об’єктивності дослідження ми розглянемо декілька з них, адже втішні результати продажів завжди є наслідком професійності та злагодженої роботи маркетингової і управлінської команди бренду.

Для багатьох рекламодавців, які планували чи планують своє повернення на телебачення, гостро стоїть питання що робити з рекламними роликами: лишати все як є чи адаптувати під нові реалії (більше про це читайте у моїй попередній колонці). Меркана пішла шляхом дуже доречної адаптації - ролик був переозучений, враховуючи ситуацію. Новий дикторський текст і заміна музичного ряду зробили ролик більш емпатичним та емоційним, а раціональні повідомлення бренду посилювалися фразою “Сьогодні нам усім потрібна турбота і піклування”.

Оскільки Star Up Plus вже досить довго співпрацює з компанією Pro-Pharma, у нас склалась ефективна колаборація. З одного боку, наш клієнт чудово знає свій бренд, категорію та споживачів, і вміє ставити правильні маркетингові цілі, а з іншого, наша команда, яка має багаторічну експертизу у побудові тактики розміщення. Тож нами спільно була розроблена ТВ-стратегія, направлена на швидке нарощування продажів: реклама Меркани вийшла на 9 каналах з 30-секундним роликом, що дозволило швидко максимізувати охоплення цільової аудиторії та утримати її увагу, що, зважаючи на низький рекламний шум і відсутність конкурентів в ефірі, було доволі раціональним рішенням.

Які результати це дало?

Розміщення почалось з першого дня відновлення ТВ-ринку - з 24 квітня 2022. Вже починаючи з наступного тижня, продажі бренду Меркана пішли вгору, зреагувавши на ТВ-рекламу, що ще раз демонструє, що телебачення дає швидкий ефект, навіть і під час війни. Враховуючи, що бренд був активним протягом усього 2021 року, споживачі дуже швидко його згадали і пішли в аптеки, що також не стало для нас несподіванкою, адже, ми багато разів наголошували, що найкраще телебачення працює у довгостроковій перспективі, поступово будуючи знання бренду. Це підтверджують і міжнародні дослідження, дані яких свідчать про те, що найвище ROI від реклами отримують ті бренди, які є в ефірі декілька років. 

Завдяки силі телебачення як медіа, низькому ТВ-шуму та  практично відсутності конкуренції в ефірі, вже починаючи з другого тижня розміщення відбувся різкий ріст продажів, а результатом четвертого тижня перебування в ефірі стало те, що продажі бренду зросли на 84% у гривні та на 85% в упаковках (якщо порівнювати з першим тижнем розміщення).

Коментує Ольга Перепелиця, маркетинг-менеджерка компанії Pro-Pharma: “Ми чудово знаємо, як швидко і ефективно вміє працювати ТВ-реклама для наших брендів, адже не перший рік інвестуємо у телебачення. Війна не змінила закони маркетингу. Якщо ти перший, якщо ти сміливий, якщо ти професійний і працюєш із правильними партнерами - ти обов'язково отримаєш хороший результат. І ми будемо продовжувати це доводити, не тільки з Мерканою, а із іншими брендами”.

Тож будьте сміливими і інвестуйте у телебачення! Воно ефективно працює для брендів навіть у воєнний час.

Обговорити з іншими читачами:
Погода