Ринок маркетингових сервісів – 2019-2020: висновки 2019

Лічені дні залишились до Нового року, час підбити підсумки року минулого та оцінити перспективи майбутнього.

Комментарии 1678

Вже кілька років поспіль спостерігаємо стабільний ріст нашої галузі, у 2019 динаміка +19%, обсяг 6 352 млн гривень. Зростання Event Marketing and Sponsorship на 35%, це - актуальний тренд. Внаслідок емоціонального контакту з брендом споживач отримує додаткову лояльність та мотивацію, отже «мода на івенти»  буде щодалі актуальною. Класичні інструменти (Consumer&Trade marketing) не зазнали суттєвих змін, але втілення технологій та креативу у ці напрямки формують додаткову вартість та мають попит у рекламодавців. Зростає інтерес до Loyalty marketing як до засобу дослідження клієнтського досвіду.


Підсумки 2019
Маркетингові сервіси Обсяг 2017р., млн грн. Обсяг 2018р., млн грн. % зміни 2018 до 2017 Обсяг 2019р., млн грн. % зміни 2019 до 2018
Обсяг ринку МС, ВСЬОГО 4 548 5 321 17% 6 352 19%
У тому числі:
Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу) 1 700 1 955 15% 2 248 15%
Loyalty marketing (Mailing, DB management, Contact-Center) 850 935 10% 1 028 10%
Consumer marketing 950 1 140 20% 1 368 20%
Event Marketing and Sponsorship 920 1 150 25% 1 553 35%
Non-standart communications (life placement, ambient media ) 128 141 10% 155 10%

Представники агенцій також взяли участь у нашому огляді та поділились своїми висновками та сподіваннями. Тож зустрічайте першу частину з підсумками 2019, прогнози на 2020 читайте у наступній публікації.

2019: Рік зваженого оптимізму

Яким для вас був рік 2019? Ми запросили експертів висловитися по чотирьох напрямках, які безпосередньо впливають на маркетингові сервіси.

- Бюджет. Як ви оціните стратегію інвестицій рекламодавців у 2019 році: чи можна сказати, що це впевнене бюджетування майбутнього, або скоріше економія в режимі турбулентності? Чи справдилися у 2019 році ваші фінансові плани?

 -  Інновації. Чи можете ви відзначити, що клієнти знаходяться у пошуку інноваційних проектів, і цей тренд є значущим на ринку? Які ще нові віяння ви б відзначили? Які нові технології або унікальні інструменти вам вдалося застосувати, і з яким результатом?

- Люди. Що ви можете сказати про кадровий ресурс 2019? Чи стали ваші співробітники і колеги компетентнішими, яка ситуація з польовим персоналом, чи легко знайти кандидатів на вакансії?

- Сюрпризи. Рік, що минає, приніс деякі зміни в політичній, законодавчій, конкурентній сфері України. Чи вплинуло це на ваш бізнес?

Володимир Зборовський, директор Havas Engage Ukraine

«...Згідно глобального звіту нашої мережі Наvas - 83% людей в усьому світі, вважають розваги життєво важливою потребою, а 75% респондентів хотіли б, щоб їх experiences з брендами був більш захоплюючим. Зважаючи на ці цифри, можемо говорити про глобальний тренд Event та Sponsorship”.

  • Бюджет.  2019, як і попередні роки, повністю справдив наші очікування, в деяких сегментах наше агентство перевищує прогнози ринку. Останніми роками спостерігаємо зростання в усіх галузях маркетингових сервісів. Можна сміливо сказати, що це впевнене бюджетування ніж економія в режимі турбулентності.
  • Інновації.  Клієнти, агентства - усі ми перебуваємо в постійному пошуку нового, адже в інформаційному просторі важливо «зачепити» споживача, створити унікальний зв’язок. Тому інновації - це інструмент втілення креативної ідеї, канал комунікації. Синергія креативу та інновацій дозволяє досягнути кращих результатів. Навіть класичні механіки доповнені сучасними технологіями: для оптимізації процесів ми впровадили в польові проекти софт, який дозволяє оперативно збирати інформацію, забезпечує контроль роботи персоналу, а отже дозволяє вчасно реагувати на ситуацію.
  • Кадри. Для нас знайти свого співробітника завжди було непросто, бо нам потрібні "універсальні солдати"J, які спокійно та грамотно працюють у режимі стресу, на «ти» з сучасними технологіями, креативні, ще й при цьому щиро люблять свою справу і закохані у бренди наших клієнтів. У нас є програма "Havard", де ми проводимо тренінги та лекції, запрошуємо цікавих спікерів. Також є "Havas Talks" для співробітників і клієнтів – це канал з дослідженнями, останніми трендами, кейсами. Із задоволенням запрошуємо цікавих спікерів, в останній раз це був легендарний Жак Сегела.
  • Сюрпризи. Так, вони були, і певно, ще будуть. Але це лише чергова перевірка на міцність, все що нас не вбиває, робить нас сильнішими.

Юлія Голота, CEO Adsapience

«...Запит на якісні івенти та experiential рішення обумовлений розумінням клієнтів важливості інвестицій в якісний досвід споживача з брендом, та їхнім бажанням отримати максимальний ефект від цієї взаємодії».

  • Бюджет. Ми бачимо позитивну динаміку. Останні тенденції, актуальні для компаній-рекламодавців за результатами 2019 – залучення більшої кількості каналів комунікації в спілкуванні зі споживачем та створенні унікального споживчого досвіду.
  • Інновації. Клієнти зацікавлені в нових технологіях, які підвищують ефективність комунікації. Це підтверджують і реалізовані нами проекти з технологіями AR/VR, кінетикою, інтерактивними екранами, роботизованими елементами, АІ. А унікальна технічна реалізація майданчику Mastercard Vibes для людей з вадами слуху – перший подібний проект на усьому європейському континенті. Більше того, клієнти готові до зворотнього зв’язку від споживача щодо досвіду взаємодії, і тут нам також є що запропонувати ринку.
  • Люди, кадрова політика. Скоріше, це питання до моїх колег, але ми в  Adsapience прагнемо робити все, щоб підтримувати в команді градус цікавості та жагу до знань.
  • Сюрпризи – приємні та не дуже, що вплинули на бізнес. У 2019 на наш бізнес найбільше вплинула готовність розвивати наш продукт та відбудовувати партнерські стосунки з клієнтами. Сюрпризи не заважали нам працювати.

Олександр Бруско, Account Group Head, MEX a member of Havas

  • Бюджет. На мій погляд, рекламні бюджети перейшли з розряду «економних» в розряд «оптимальних». Коли, з одного боку, всі учасники ринку відійшли від тотальної економії, а з іншого боку, рекламні інвестиції відбуваються більш зважено, з чіткою прив'язкою до результату.
  • Інновації. У цьому році, як і раніше, це одна з ключових вимог клієнтів до нових проектів. Починаючи від розробки нестандартних концепцій проектів, які не використовувалися раніше конкурентами, до впровадження інноваційних інструментів у традиційні  проекти.
  • Люди. Один з актуальних трендів останніх років - все більш цінними стають «універсальні» співробітники, яким під силу вирішувати завдання різних напрямків маркетингових сервісів, які вміють працювати з інтегрованими проектами та різноманітними маркетинговими інструментами.
  • Сюрпризи приємні та не дуже. Що стосується змін в політичній і законодавчій сферах, можна сказати, що найпесимістичніші прогнози не справдилися. Але й оптимістичні прогнози також поки не здійснилися, на мій погляд.

Роман Швець, керуючий партнер, We'Story

  • Бюджет. Клієнти не заморожували бюджети попри різні зміни, тобто наші фінансові прогнози справдилися.
  • Інновації. Йде стрімка діджиталізація, всі розробляють додатки до смартфонів, активно використовують нові технологій. Ми також впроваджуємо технології, які сприяють підвищенню ефективності проектів.
  • Кадри. У галузі в цілому продовжується відтік кваліфікованих кадрів, зростаючі очікування по заробітним платам у працівників та кандидатів на посади.
  • Сюрпризи приємні та не дуже. 2019 рік здивував. Незважаючи на політичну турбулентність, економіка не відчула значних потрясінь. Обережний оптимізм зростання, який ми спрогнозували минулого року, виправдався.

Ігор Ратушний, директор ТЕАМ247

  • Бюджет. В нашому сегменті Trade marketing у 2019 році не відбулося революційних змін, які б вплинули на зростання обсягів реалізації. Скоріше, це був рік переосмислення цінностей партнерства, довіри та етики, це стало більш вагомим придбанням, ніж зростання бюджету. Що стосується активності рекламодавців на ринку в 2019 році, то відзначимо певне пожвавлення і оптимізм.

•          Інновації. У тренді - шляхи удосконалення та оптимізації бізнес процесів. Все більше клієнтів орієнтовані на он-лайн звітність, прагнуть скоротити вплив людського фактору і оптимізувати ресурс обслуговування в роздрібній торгівлі. «Працюють» продукти з використанням доповненої реальності, машинного зору, Bluetooth і телеком-трекерів. Рітейлери «зашивають» програми лояльності в смартфони і таким чином більше впливають на поведінку споживача. Соціальні медіа стають активним каналом впливу на ЦА, але разом з цим генерують величезний вал спаму. Ми протестували software з детектування OSA (on-shelf-availability) і OOS (out-of-Stock) з аналітикою результатів. За підсумкам тестування точність результатів може наблизитися до 100% за певних умов, а це дозволить точно планувати активність торгового персоналу в залі та прогнозувати продаж, замовлення, постачання вчасно.

•          Кадри. Помітний  провал в кадровому ресурсі стався в 2017-2018 рр. Зараз спостерігається повільне, але впевнене повернення трудових мігрантів, які розчарувалися в заробітку за кордоном. В Україні поліпшується трудовий клімат, і загалом можливості для заробітка зростають. Звичайно, є деяка ймовірність міграції трудового ресурсу з країни у 2020 році, пов'язана з лібералізацією входу до Західної Європи, світовою кризою і внутрішньополітичною ситуацією. В цілому ми адаптувалися до нових умов і дефіциту кадрів, і знайшли методи залучати необхідну кількість персоналу у встановлені терміни.

•          Сюрпризи приємні та не дуже. Сюрпризи були, як і у всіх, але ми намагаємося думати про позитивні наслідки.

Лариса Дмитренко, Project Group Director Prospects Ukraine

  • Бюджет. Чим більш вимірними стають результати рекламодавця, тим впевненіше відбувається бюджетування. Зелене світло отримують ті види проектів, показники яких показують позитивну динаміку.
  • Інновації. Стрімкий темп розвитку показує fintech, і ми впроваджуємо ці  інструменти в механіки маркетингових проектів. Зокрема, при формуванні каталогів подарунків/винагород, які використовуються для мотивації учасників програм лояльності, категорія електронних привілеїв показує найвищу динаміку. Якщо ще кілька років тому партнерів в цьому напрямку можна було перерахувати на пальцях однієї руки, то зараз їх не один десяток.
  • Кадровий ресурс. Як і раніше, знайти готових професіоналів нелегко, тому для нас залишається пріоритетним навчання і зростання співробітників всередині компанії. До притоку «свіжої крові» ставимося оптимістично, на наш погляд секрет успіху – це поєднання багаторічного досвіду компанії з кращими практиками ринку.
  • Сюрпризи. Не відзначимо нічого суттєвого, що б вплинуло на наш бізнес.

Марія Дахлалла, CEO All Motion Group

  • Бюджет. Як ми і очікували, ринок у 2019 показав позитивну динаміку, клієнти збільшили бюджети, наш фінансовий план справдився.
  • Інновації. Про інновації і технології говорять набагато більше, ніж реалізовують. Терміни підготовки проектів маркетингових сервісів, як і раніше, працюють проти інтеграції інноваційних рішень. Ми активно продаємо технологічні рішення в івентах, пов'язані в основному з нестандартними екранами і контентом. Також використовуємо багато цікавих відеозон, де гості знімають контент для своїх соцмереж. У промо використовували дрона-художника, AR-технології. Люди добре реагують на такі інструменти.
  • Люди. Ми не уявляємо масштаб трагедії людського ресурсу в Україні. Коректних даних немає, але багато продуктивних людей виїхали з країни, ще частина перекваліфікувалася в project менеджерів в IT, а найбільша кількість - просто не народилися в 90-ті роки. Ми відчуваємо дефіцит молодих кадрів. Середній вік нашої команди більше 30 років, хоча в минулі роки не перевищував 26.
  • Сюрпризи приємні та не дуже. Ми традиційно робимо багато проектів на головних площах і вулицях країни, варто відмітити - з державними структурами на місцях стало простіше працювати. Глобальних змін у галузі, пов'язаних з державним регулюванням, ми не відчули.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie