Історії співбесід, вакансій та відгуків — що з боку бізнесу, що від імені шукачів роботи — один суцільний мем.
Та щойно ти сам починаєш шукати співробітника або роботу, смішного залишається дедалі менше, тим паче за наших обставин. До своєї команди у Sasquatch Digital ми залучаємо найкращих спеціалістів. Які перепони доводиться долати на цьому шляху нам та іншим агенціям, читайте у матеріалі.
За даними ресурсу DOU, у лютому 2022 року кількість вакансій у маркетингу скоротилася понад вдвічі, не відновившись і досі. Водночас кількість відгуків на вакансії тоді втричі зросла. Тобто з точки зору пошуку роботи становище було патове.
У статистиці щодо ІТ-сфери цифри схожі — їх можна екстраполювати і на загальний маркетинг.
Здавалося б, для роботодавців — не криза, а золоті часи. Особливо для гнучкого і стійкого креативного сектору, який вільно функціонує без прив’язки до локації, сировини та інших факторів, на який мають вплив форс-мажорні обставини. А що маємо насправді?
Попри те, що більше половини рекламних агенцій і компаній зуміли вистояти, обсяг їхньої завантаженості дещо зменшився порівняно з періодом до повномасштабного вторгнення. Такі дані надавала у своєму дослідженні Всеукраїнська рекламна коаліція у липні 2022 року. Логічно, що за тих обставин майже на чверть скоротилася кількість співробітників.
У 2023-му ж зафіксовано тренд на стабілізацію і повернення до довоєнних показників. Уже зараз ми констатуємо відновлення попиту на працівників у рекламній сфері та креативному секторі. «Свіжий зріз заробітних плат працівників диджитал-індустрії від IAB Україна демонструє повернення на довоєнний рівень заробітних плат певних позицій класифікатора, особливо тих, які характеризуються дефіцитом пропозиції через динаміку напрямку або відтік спеціалістів за кордон. Проте ми маємо розуміти, що зростання рівня зарплат має неуникну інфляційну складову», — коментує директорка IAB Україна Анастасія Байдаченко. Обережний оптимізм підтверджують також і цифри з «Барометра стану цифрової індустрії у період бойових дій №6». Вони свідчать про впевнене поліпшення прогнозів щодо відновлення української економіки та, зокрема, диджитал-галузі.
Як роботодавці ми вже можемо підтвердити пожвавлення відгуків на вакансії. Але варто зазначити, чиїм коштом це відбувається: на вакансії нашої агенції частіше, аніж будь-коли досі, почали відгукуватися люди без досвіду в диджиталі.
Кризові ситуації мотивують багатьох до змін та навчання. Звісно, чудово, викликає повагу, і саме тому в багатьох є можливість потрапити у галузь. Та для агенцій це означає підвищене навантаження на власний рекрутинг, адже доводиться обробляти більше інформації, проводити більше зустрічей, давати більше зворотного звʼязку. Нерідко це закінчується тим, що претенденту варто порадити шукати себе в інших вакансіях, пов’язаних із диджиталом, як, скажімо, ось ця:
Водночас, за нашими оцінками, на ринку зменшилася кількість профільних спеціалістів диджитал-галузі. Наприклад, для багатьох це є просто надійним фундаментом для переходу в IT. Дещо відчутний і вплив міграції українських спеціалістів, для яких простіше та (будьмо чесними) фінансово вигідніше працювати за кордоном, перебуваючи там фізично. Насправді серйозний відтік українських диджитал-працівників до криптопроєктів і подібних стартапів стався ще до повномасштабного вторгнення. Після «шалених» заробітків перейти на стабільну платню SMM-менеджера важко й морально.
Це виклики і труднощі, з якими зараз змушена зіштовхуватися будь-яка агенція. При цьому в суспільстві фігурує теза: «В Україні роботи немає!». Спростувати її хочемо добіркою актуальних вакансій у рекламній індустрії.
Наприклад, Performics Ukraine шукає Project Managerʼа. Потрібно буде брати участь у розробці комплексної стратегії й тактики рекламних кампаній, готувати та проводити презентації, працювати з великими бюджетами. Гарантують, що про роботу з ними можна буде з гордістю розповісти онукам.
В iProspect Ukraine потрібен Head of PPC. Окрім технічних навичок, компанія має запит на високий емоційний інтелект і ризик-менеджмент у спеціаліста. Вихід в офіс — раз на тиждень.
Держава у складні часи також потребує підтримки SMM: експерта підшукують у Міністерстві культури та інформаційної безпеки України. Необхідно буде комплексно працювати із комунікаціями у Telegram, Twitter і Instagram. Щодо «бонусів» інформації у вакансії немає, але стосовно майбутніх функціональних обов’язків — будь ласка.
Актуальним є пошук SMM-менеджерів для музичного лейбла ENKO. Із обов’язків — очолити контентну команду співачки alyona alyona або стати креативним гвинтиком у механізмі КALUSH KYLYM, із привілеїв — робота напряму з артистами та доступ до публічних заходів лейбла.
У Дії відкрита вакансія графічного дизайнера. Одразу повідомляють, що темп роботи буде швидкий, а ідеальному кандидатові знадобиться вміння працювати без технічного завдання.
BetterMe шукає свого кандидата на роль інфлуенс-менеджера, якого готові залучити до корпоративної концепції створення внутрішнього щастя. Потрібно буде працювати з маркетингом впливу на ринках США та Європи.
Щодо агенції Sasquatch Digital, ми теж маємо вакансію, і вона — чиясь мрія. Ми шукаємо бренд-менеджера.
Ця вакансія практично унікальна, якщо мати на увазі те, що клієнтом є саме агенція, а не її клієнти. Мало хто на рекламному ринку дозволяє собі такого спеціаліста. Але Sasquatch Digital по-справжньому відчуває його цінність для агенції. Стати успішним бренд-менеджером можна лише у разі, якщо вмієш у диджитал-рутині віднаходити особливі приводи для гордості (звісно ж, окрім інших важливих для посади навичок). Як результат — із часом бренд-менеджер Sasquatch Digital зможе насолоджуватися своїм відчутним впливом на рух нашої компанії вгору.
За матеріалами пресрелізу