Роботи Effie з України можуть скласти гідну конкуренцію на світовому рівні

Українські фахівці, які судили міжнародні програми Global Best of the Best Effie Awards та Effie Awards Europe, розповіли як обираються найефективніші роботи Європи і світу та про перспективи для українських робіт Effie Awards Ukraine.

Комментарии 3115

На питання щодо українського та міжнародного досвіду суддівства відповідали:

  • Дмитро Адабір, директор з розвитку Banda Agency  
  • Ірина Качура, віце-президентка з маркетингу Carlsberg Ukraine
  • Наталія Палій, Commercial Leader Philips DA Ukraine

У минулому році Ірина та Дмитро оцінювали роботи Global Best of the Best Effie Awards*, а Наталія була суддею на Effie Awards Europe. Крім того, всі респонденти неодноразово були членами журі національної програми Effie Awards Ukraine.

Оргкомітет національного конкурсу Effie Awards Ukraine розпитав суддів про процес оцінювання та враження від кейсів, адже це важливо розуміти учасникам при підготовці кейсів.

Тож судді розповіли, що робота журі була організована індивідуально та виключно онлайн.  

«Кожен суддя мав доступ до свого онлайн-кабінету, де розміщувалися роботи учасників – розповіла Ірина Качура. – Я підключалась та судила всі кейси онлайн. Групових зустрічей та суддівства не передбачалось».

Наталія Палій зауважила, що « … живе обговорення з іншими членами журі (що є в українському конкурсі Effie) – те, чого мені дуже сильно не вистачало. Адже погляд зі сторони часто наштовхує на нові думки, і завдяки обговоренню можна побачити ширшу картину».

З системою виставлення оцінок, ніяких сюрпризів для членів журі не було, однакова міжнародна система оцінювання діє у програмі Effie в всьому світі. Формат подачі кейса також ніяк не відрізняється від того, що є в Україні. Effie використовує універсальний формат у всьому світі.

В цілому судді відмічали високий рівень подачі кейсів. Так, Ірина Качура говорить про Global Effie: «Оскільки на суддівстві були грантові та золоті призери, то рівень подачі, звичайно, був дуже високий. Хоча і навіть на такому високому рівні відчувалась різниця в подачі, в глибині розкриття кейса між глобальними і локальними брендами. Для мене різниця між ними полягає в описі кейса: глобальні бренди мають великий досвід у написанні кейсів для Effie. Вони, найчастіше, краще структуровані, з більш чіткими формулюваннями та причинно-наслідковими зв’язками. Однак, це не означає, що у локальних кейсів немає шансів виграти. Потрібно пам'ятати, що завжди виграє ідея, її результат і якість реалізації. Формат подачі – другорядний. Хоча не можна заперечувати той факт, що від якості подачі матеріалу теж залежить, чи зможуть судді зрозуміти і оцінити ваші ідеї».

Дмитро Адабір, який, як й Ірина, оцінював «кращих з кращих» на світовому рівні, підтверджує, що у всіх заявках, які він судив були класні, яскраві креативні ідеї, які за рахунок резонансу і обговорень потрапляли в локальні новини. Це давало додаткові охоплення і допомагало виконанню бізнес цілей. «Коли бачиш таку ідеї і реалізацію – відразу хочеться поставити високий бал» – говорить Дмитро.

Але разом з тим було те, що «здивувало і розчарувало». Дмитро поділився: «В половині кейсів були відсутні дані по категорії і конкурентам, просто самозаявлення за даними про зростання і перевиконання планів. Або не було інформації про частку ринку/продаж після завершення кампанії. У мене такі заявки відразу викликають недовіру, не дивлячись на те, як робота описана в інших розділах.

В одному кейсі все було прекрасно по опису, креативній ідеї та реалізації, але якщо порахувати економічний ефект від продажів, а не просто зростання в кількості проданих одиниць, то виходить, що витрати на кампанію в рази перевищують прибуток. А комунікація не забезпечила довгострокове зростання, оскільки інтерес до бренду різко впав після завершення кампанії.

Був кейс, в якому дуже дивно були описані джерела даних – типу «за даними одного дослідницького агентства» або «незалежний міжнародний постачальник даних». Не зрозумів, чому ці хлопці не вказали назви досліджень і дослідницький компаній. Такі штуки точно треба помічати і виправляти при написанні заявки».

А ось Наталія Палій зазначила, що українські заявки загалом оформлені сильніше і якісніше, ніж ті що вона оцінювала на Effie Europe. «Український конкурс для мене виглядає більш конкурентним, а рівень заявок – вищий, ніж Effie Europe, –  говорить Наталія. –  Це стосується і оформлення заявок (сторітеллінг), і кейсів».

Дмитро Адабір також підтверджує: «На тлі тих заявок, що я судив, в Україні досить високий рівень і українські роботи точно варто подавати і вони мають всі шанси вигравати Effie Global».

Ірина Качура про рівень українських робіт розповіла таке: «Я кілька років підряд судила український Effie і хочу зазначити, що за час мого суддівства якість робіт значно покращилась. Виріс сам рівень ідей, а також формат подачі. Однак, дивлячись на глобальні кейси, розумію, що українським брендам потрібно бути сміливішими, більш продуманими і більш масштабними в реалізації. І все-таки, більш професійними в подачі самого кейса. Я вірю, що роботи з України можуть скласти гідну конкуренцію на світовому рівні. Головне – це ідея та якісна реалізація. І, звичайно, бажано подавати роботи без орфографічних та технічних помилок».

Тож, бажаємо українським роботам перемагати у Effie, як на національному, так й на міжнародному рівні. Та нагадуємо, що триває прийом робіт на Effie Awards Ukraine 2021. Другий дедлайн – 1 жовтня. Більше інформації на effie.org.ua.

Для довідки:

* Global Best of the Best Effie Awards запрошує до участі усіх золотих переможців та Гран-прі програм, що вже перемогли на національних рівнях. Конкурсні роботи мають унікальну можливість показати, що вони є найефективнішими у всьому світі.

Effie Europe Awards – регіональна премія, яка визначає найефективніші кампанії на європейському рівні.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода