Що роблять та які медіа споживають українці на карантині

Актуальне для маркетингу дослідження в умовах карантину на теми «Time spending» та «Media usage» в Україні на замовлення рекламного агентства «Бренд Медіа» провела дослідницька компанія «Gradus Research».

Комментарии 2399

Отримані результати без елементів футурології дають аудиторний інструмент, який допомагає визначити тренди в комунікаціях, медіа та контенті.

Отже, перший блок питань на тематику «Домашні справи»:

1. Які із цих справ Ви стали ЧАСТІШЕ робити за останній тиждень?

В центрі уваги - питання безпеки, як особистої, так і безпеки в своїх помешканнях: прибиранням стали частіше займатися 50% респондентів, а дезінфекцією - 43.7%. Люди намагаються всіма можливими способами мінімізувати ризики зараження як себе, так і своїх близьких.

Готування їжі перемістилося на 4-е місце з 41.7% респондентів, хоча раніше в ході багатьох опитувань саме цей пункт в українців був на почесному першому місці серед інших домашніх справ.

Наступний важливий пункт - це віддалена робота. Тільки 26.4% з опитаних респондентів стали частіше працювати віддалено з дому. Тип зайнятості і особливості технологічного процесу дозволяють їм це робити. Інша частина опитаних зосереджена на домашніх справах: прибиранні, пранні, приготуванні, дрібному ремонті, покупці продуктів тощо.

Другий блок питань на тематику «Проведення вільного часу»:

2. Чим Ви стали ЧАСТІШЕ займатися в останній тиждень?

Результати дослідження підтверджують постійну боротьбу телевізора/гаджета і холодильника за увагу аудиторії. Перевага на боці відеоконтенту: онлайн-кінотеатри і майданчики з відео контентом. 51.9% респондентів відповіли, що з усіх варіантів проведення часу на карантині найчастіше дивляться відео і фільми. Істотно зріс і перегляд телевізора: 36.6% опитаних відзначили цей пункт. І кожен п'ятий опитаний став частіше грати в комп'ютерні ігри.

Радує тренд зростання читання і самоосвіти: 24,5% і 18,3% респондентів відповідно. Якщо додати вивчення іноземних мов (6.4%), то виходить, що майже чверть респондентів прокачують свої «skills» під час карантину.

Третій блок питань торкнувся тематики «Соціальна комунікація»:

3. Як змінилося Ваше спілкування з іншими людьми? Що із цього Ви стали ЧАСТІШЕ робити в останній тиждень?

Під час карантину люди не хочуть обмежувати себе у спілкуванні й переключилися на телефони/скайп і месенджери/ соціальні мережі: 46.4% та 40% відповідно. Карантин зібрав сім'ю під одним дахом: сімейне спілкування збільшилось у 30% опитаних.

Блок питань на тематику «Канали медіа споживання і ЗМІ»:

4. Якими джерелами інформації Ви користуєтеся?

5. Якими джерелами інформації Ви стали ЧАСТІШЕ користуватися в останній тиждень?

Соціальні мережі та інтернет є лідерами серед джерел отримання інформації серед 78% і 68,9% респондентів відповідно.

На третьому місці телебачення - 56.6% респондентів. Робимо висновок, що телебачення ще рано списувати з рахунків як ефективний канал комунікації. Частота використання даних каналів під час карантину зросла: 33.3% респондентів стали частіше дивитися ТБ, а 46% - користуватися соцмережами як основним джерелом інформації.

Месенджери (Вайбер, Телеграм) активно увійшли в медіаспоживання українців: 44.8% використовують їх як джерело інформації, а частота використання зросла у 22.4% респондентів.

Відзначимо, що такі канали комунікації як зовнішня реклама (ООН) суттєво втратили свої позиції під час карантину.

Блок питань на тематику «Інтернет. ТВ. Радіо. Зовнішня реклама (ООН)»:

Українці, зазвичай, користуються смартфоном для доступу в Інтернет і перегляду актуальних новин, перевіряють Фейсбук, Ютуб і Інстаграм, а також спілкуються через Вайбер та Телеграм.

6. Яким чином Ви найчастіше заходите в Інтернет?

7. Якими соцмережами Ви найчастіше користуєтеся останнім часом?

8. Якими месенджерами Ви найчастіше користуєтеся останнім часом?

Для перегляду улюблених каналів 1+1 та ICTV опитані респонденти користуються послугами телевізійних провайдерів. При виборі передач віддають перевагу свіжим і правдивим новинам, а також цікавим програмам, фільмам та серіалам.

9. Яким типом прийому телебачення Ви користуєтеся вдома?

10. Що для Вас є важливим при виборі того чи іншого телеканалу у якості джерела інформації?

11. Які телеканали Ви зараз дивитеся найчастіше?

Блок Радіо:

Ефірне радіо слухають із-за музики. Віддають перевагу радіостанціям Хіт ФМ, Радіо П'ятниця та Люкс ФМ.

12. Яке радіо Ви слухаєте?

13. Які радіостанції Ви найчастіше зараз слухаєте?

Блок Зовнішня Реклама (ООН)

14. Cкільки часу на день Ви в середньому витрачаєте на поїздки в громадському транспорті в останній тиждень?

Підведемо підсумки:

  • Карантин істотно вплинув на проведення часу і медіаспоживання населення України
  • Головним для українців стали питання безпеки – особистої, близьких та рідних
  • Основні канали комунікацій з аудиторією - соцмережі (Фейсбук, Ютуб, Інстаграм), майданчики поширення відеоконтенту, телебачення і месенджери
  • Ключовий фактор вибору каналу комунікації - наявність новин і доступ до актуальної інформації
  • Головні засоби комунікацій: смартфон і телебачення
  • Зовнішня реклама - аутсайдер комунікацій за всіма показниками. Пересування громадським транспортом призупинено, на автомобілях стали їздити рідше.

Опитування проведене дослідницькою компанією «Gradus Research» методом самостійного заповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Період проведення: 30.03.2020-31.03.2020. Розмір вибірки: 1000 респондентів у віці 18-60 років, міста з населенням 50 тис.+    

sostav.ua                           

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie