Що змінилося після 24.02: як внаслідок цього змінюються звички українців та до чого це

Щоб зрозуміти, що наразі ми живемо в час найбільшої економічної кризи світу останніх десятиліть, немає потреби вивчати звіти експертів чи моніторити профільні ресурси – це очевидно. А от що змінилось у фінансовому становищі українців після 24 лютого 22 року? Чи дійсно ситуація патова й більшість наших співгромадян наближаються до перетину межі бідності, чи в нас все ще є можливість адаптуватися під нові реалії сьогодення? Спробуємо розібратись.

Коментарі 1292

Що змінилось

Якщо не заглиблюватись в економічні розрахунки, то при тих самих доходах, як і до 24.02 (або навіть менших, враховуючи кількість осіб, що втратили роботу, чи яким зменшили зарплату), купівельна спроможність зменшилась у 2-3 рази. Цьому сприяє значне здорожчення вартості оренди житла, щільніший ринок трудової сили, вищий рівень безробіття і, звичайно, ціни. На продукти вони зросли тільки офіційно на 50-70%, на послуги – на 20-40%, а в реальності – стали ще вищими.

Інфляція

На жаль, вона неминуче зростає, і якщо офіційні джерела заявляють про 22,2%, прогнозуючи зріст ще на 7-9% до кінця року, реальність виявляється кардинально інакшою. Попри намагання утримати ціни, ані бізнес, ані держава це зробити не можуть. І ми на власні очі бачимо зростання вартості товарів і послуг вже не в арифметичній, а в геометричній прогресії.

Які наслідки?

Більшість споживачів, з огляду на вищевказані фактори, починають економити – хтось більше, хтось менше. Але фокус їхньої уваги в будь-якому випадку направлений на акційні пропозиції. Що це означає? Звичка шукати вигідніші пропозиції формується дуже швидко, і ритейл неминуче відреагує на це, як і FMCG бренди, що призведе до активнішої генерації більшої кількості акційних пропозицій. Цілком логічно, що після чого значно збільшиться і кількість акційних каталогів, а ринок з часом стане більш схожий на німецький і польській, які відомі взірцевою кількістю лояльних до покупця пропозицій.

Результат – значно щільніша конкуренція серед FMCG брендів, які влаштовують «перегони» для надання покупцеві привабливіших оферів. Останні, своєю чергою, радо реагують на це та поступово збільшують свій чек, оскільки психологічно відмовитись від знижки у 20-30, а то й 50% складно. Але такий підхід – не тільки про вигоду для ритейлерів і споживачів. Саме таким чином активно зростає економіка країни, що наразі надважливо для усіх верств населення та бізнесу зокрема.

Про раціональні витрати: що обирають українці

Німецький і польський ринок лідирують у сфері промохантингу, і про це говорить саме кількість різноманітних застосунків, в яких представлені офери торговельних мереж і ритейлерів. І саме такий варіант багато українців вважають доцільною альтернативою «урізанню» бюджету. Одним з таких є Blix – застосунок, який належить польському холдингу Blix Group, та який має аналог в Україні - Blix Ukraine. Додаток дозволяє не тільки дізнаватись про акції та пропозиції ритейлерів (продукти, побутові товари, техніка тощо), а й створювати списки купівель, завантажувати бонусні картки та легко орієнтуватись, де можна купити потрібний товар дешевше. Тобто його функціонал об’єднує можливості аналогічних застосунків в одному місці, що, безумовно, привертає увагу тих, для кого на часі економія сімейного бюджету.

Тобто саме такі застосунки, як Blix Ukraine, дозволяють заощаджувати й при цьому не відмовлятись від придбання потрібних товарів.
Сумуючи все вище написане, можна побачити, що негативна ситуація, яка склалася на ринку, дає певний напрямок розвитку ритейлу та технологій, які наблизять цю галузь до європейських ринків. Це, своєю чергою, позитивно вплине на інтеграцію, але займе певний час.

Обговорити з іншими читачами:
Погода