Сила навичок комунікації: чому медіаосвіта потрібна всім

Ми поспілкувалися з Лорою Гасай, керівником Вищої Школи Media & Production, та дізнались її думку про ефективність медіаосвіти, брак кваліфікованих кадрів на ринку праці та чому навички комунікації сьогодні є мастхевом, як для персонального бренду, так і бізнесу.

Комментарии 5011

Цього тижня освітньому проєкту 1+1 медіа – Вища школа Media & Production ‒ виповнюється шість років. За цей час Вища школа запустила 44 освітніх курсів, випустила більш ніж 1800 студентів, а до дистанційних онлайн-форм навчання долучились близько 12000 учасників. Понад 50 лекторів Вищої школи проводили не лише навчання за медіанапрямками, тим самим задовольняючи кадровий голод на ринку праці, а й організовувала курси для дітей та бізнесу. Ми поспілкувалися з Лорою Гасай, керівником Вищої Школи Media & Production, та дізнались її  думку про ефективність медіаосвіти, брак кваліфікованих кадрів на ринку праці та чому навички комунікації сьогодні є мастхевом, як для персонального бренду, так і бізнесу.

Місією Вищої Школи Media & Production є забезпечення в Україні якісної медіаосвіти світового рівня. У зв’язку з цим, які проблеми ви вбачаєте зараз у сфері професійної освіти?

Найбільшим викликом перед будь-якою освітою є постійне утримання в фокусі актуальних відповідей на питання: «чому навчати» і «як». Незважаючи на те, що відповідь на питання «чому навчати» протягом довгого періоду часу була майже сталою і не потребувала надзусиль в актуалізації трендів та використанні результатів нових досліджень, сьогодні ця ситуація вже неактуальна. Так само і з «як вчити», адже з появою міленіалів та розвитком людства – це постійний челендж для вчителів, тренерів, викладачів, коучів, менторів, менеджерів, діяльність яких пов’язана з освітнім процесом.

Робота в медіа і з медіа перестала бути вузьким профілем, адже, на даний момент, кожен бізнес – це медіа. Бізнеси мають усвідомити, що вони самі є головним «медіа» про свою компанію, носієм інформації. Й від рівня того, як вона була висвітлена, залежатиме, як клієнти та інші бізнеси будуть сприймати вас та ваше позиціонування на ринку.

Чи присутня проблема нестачі кваліфікованих кадрів на ринку? Як реагує освітня ніша на це?

Сьогодні спеціалістам по персоналу складно знайти студента після університету, який одразу може приступити до роботи на посаді, що пов’язана з медіаспеціальністю. У більшості випадків на вакансії відкликаються кандидати без досвіду роботи і, якщо пощастить, з бажанням і готовністю швидко вчитися.

Ми живемо і працюємо в час, коли всі сфери відчувають нестачу кадрів, адже потреби до професій змінюються, а системи навчання ще не вміють так швидко перебудовуватись і пропонувати щоразу актуальні знання та навички. Тому у цих реаліях важливі освітні проекти, де професіонали-практики можуть навчити тому, що дійсно є прикладним у професії, поділитися і дати реальний практичний досвід. Саме такий мікс форматів навчання та курсів/шкіл/тематик допомагає сьогоднішній вже сформованій особистості тримати руку на пульсі в професії, або ж студенту орієнтуватися в майбутній професії, комбінуючи знання від викладачів/професорів з експертизою від експертів/блогерів/бізнесів.

Місія проекту Вищої школи Media & Production – надання якісної медіаосвіти, саме тому, формуючи навчальні програми, наша команда обов’язково постійно слідкує за запитами ринку праці, трендами, як в сфері медіа, так і в навчанні та розвитку. Ми розуміємо свою аудиторію та її очікування від навчання, а тому ділимося успішними кейсами, цінними знаннями та даємо практику на ресурсах холдингу 1+1 media.

Аналізуючи проблемну ситуацію з підготовкою медіафахівців у окремих регіонах, ми зафіксували запит на прикладні знання та нестачу кадрів по всій Україні. Це спонукало нас запустити регіональну медіашколу в Чернівцях, Харкові, Дніпрі, Одесі, Львові, завітавши до міст з майстер-класами, воркшопами, тренінгами, інтенсивами, курсами, лекціями й тематичними зустрічами. Ініціативу підтримали локальні партнери.

На цьому ми не зупиняємось інвестувати в освіту в регіонах і  вже цієї осені вперше запускаємо медіаосвітній блок з Університетом імені Альфреда Нобеля в місті Дніпро, в якості факультативу для студентів, з підготовкою ними локальних медіаробіт з оцінками від наших тренерів. У рамках проекту тренери будуть ділитись практичним досвідом, який дозволить студентам одразу переносити лекційні знання на практику. Насправді, за такими практиками майбутнє, але дуже важливо, щоб ініціатива йшла в тому числі і від самих навчальних закладів.

Власне, через незакриту нішу та потребу також ми заснували International media school у партнерстві з Study.ua. Сьогодні цей проект надає студентам базу медіазнань, допомагає вдосконалити англійську мову та готує їх для вступу в міжнародні університети на творчі спеціальності.

Які пріоритетні навчальні проекти плануєте ще в цьому році?

Я б розділила відповідь на це питання на 3 пріоритетні трансформації нашого навчального продукту: можливість збереження часу та навчання за оптимальним графіком, моделювання тем навчання студентом й індивідуальність у навчанні.  

По-перше, ми вбачаємо, що час – це найдорожчий ресурс людини, який неможливо докупити чи повернути. Саме тому Вища школа рухається шляхом онлайн-навчання за допомогою вебінарів, прямих включень. На нашій  Youtube-сторінці  ми публікуємо систематизований навчальний відеоматеріал, який сприяє наданню додаткових знань про окремі медіаспеціальності нашій онлайн-аудиторії безкоштовно.

По-друге, Вища школа  Media & Production  продовжує трансформувати навчання під потреби студентів. Нам є що запропонувати і тому, хто прагне вчитися професії, і тому, хто поставив перед собою за мету прокачати певну медіанавичку або удосконалити свої знання.

І, по-третє,  це трансформація самого навчального процесу. Адже вміти ставити перед собою мету в будь-якому навчанні – виклик для багатьох. Ми намагаємося робити процес навчання індивідуальним, підключаємо менторів, які разом зі студентом обговорюють кроки на шляху до досягнення глобальної цілі.

Чому бізнеси не повинні забувати про важливість комунікацій? На що завертати увагу при побудові комунікаційної стратегії компанії?

«Говори так, щоб тебе зрозуміли» – світ leadership сьогодні неможливий без якісних, зрозумілих, коротких та прагматичних комунікацій. Рекомендуємо бізнесам зробити завдання з аналізом своїх сильних сторін та того, що вони можуть принести іншим. Наші експерти побачили проблеми в якісних бізнес-комунікаціях й саме тому ми виділили цілий напрямок роботи з бізнесом, як в корпоративному форматі, так і  у рамках відкритих заходів на тему комунікацій.  Найчастіше ми спостерігаємо, що спочатку бізнес вчиться на своїх помилках у зовнішніх комунікаціях, іноді навіть репутаційних кризах, а вже потім приходить до експертів. Консультація професіоналів дає змогу визначити основні меседжі, стиль комунікації, попередити репутаційні ризики, як реагувати при кризових ситуаціях та як зробити так, щоб про тебе писали або знімали сюжети медіа у позитивному ключі, безкоштовно.

В чому плюс з раннього віку розвивати комунікаційні навички та спробувати себе у різних професіях?

Ми зафіксували, що все більша кількість дітей обирає публічні професії, але насправді зараз будь-яка діяльність неможлива без розвитку комунікаційних здібностей. Щоб діти могли завчасно визначитись з інтересами, професією і була створена Дитяча медіашкола. Навчання проходить у нестандартному форматі, дозволяє не лише розвинути комунікаційні навички, а й попрактикуватись для засвоєння знань.

Як казав Кролик з «Аліси в Країні Чудес»: «Потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці». Тож не лінуйтесь постійно вчитись та ставати кращою версією себе. 

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода