Український бізнес пише історію нашої країни разом з Армією

Євгенія Кудрявцева, генеральна директорка агенції Star Up Plus, поділилась думками щодо очікуваного повернення реклами на телебачення, існуючі можливості для бізнесу та тренди в комунікаціях зі споживачами під час війни.

Коментарі 5787

За неповні два місяці мужнього протистояння російській агресії, українці вразили весь світ своєю неймовірною сміливістю, самовідданістю та єдністю. Український бізнес теж показав себе з найкращого боку - по мірі сил не лише продовживши працювати в умовах війни, а й доклавши всіх зусиль, щоб підтримати своїх співробітників, країну та найкращу армію світу, і кожен такий крок наближає нас до перемоги. Зараз важливо продовжувати робити все можливе і неможливе, аби наша економіка працювала та відновлювалася.

Війна ставить бізнес перед новими викликами та перешкодами, однак, як будь-яка криза, це також час нових можливостей та горизонтів. Попри всі жахливі події, які відбуваються в нашій країні, саме зараз є сприятливий момент для встановлення глибоких і міцних зв’язків зі своєю аудиторією. Історично, багато переломних моментів та позитивних зрушень у розвитку комунікацій та реклами сталися внаслідок війни, або глибокої економічної кризи. Це доведений факт, історія загальнодоступного телебачення та ера консьюмеризму розпочалися саме після Другої світової.

У перші дні війни практично всі бізнеси призупинили всі свої рекламні активності, щоб зібратися із силами та адаптуватися до нової реальності. Та зараз мовчання - не вихід для бізнесу.  Ми в Star Up Plus завжди говорили, що той, хто першим зайняв проактивну позицію - закарбовується в свідомості як лідер і отримує максимальну лояльність. Телевізійна реклама, в свою чергу -  це потужний інструмент в ситуації, коли правильне повідомлення може надихнути людей та вивести бізнес на нові горизонти.  Зараз же, ситуація така, що той, хто був з українцями поруч у найважчі часи, хто був опорою і підтримкою - стане улюбленим брендом.

Багато міжнародних компаній притримують інвестиції, спостерігаючи за розвитком подій – це і є  рідкісний шанс для українських виробників, які до війни не могли конкурувати з міжнародними гігантами, зайняти лідерство в своїй ніші.

Яскравий приклад цьому - це компанія Uklon, яка конкурувала з Uber, Bolt та іншими службами, однак 24 лютого, коли розпочалася війна в Україні, вони стали єдиними, хто залишилися разом із людьми у скрутний момент, і продовжували возити, евакуювати та доставляти найнеобхідніше у Києві та у багатьох інших містах. Цей вчинок підкорив серця тисяч українців та подарував компанії найлояльніших та найвідданіших адвокатів бренду. Очевидно, що навіть після війни вони обиратимуть виключно цей сервіс та розповідатимуть історії, як тоді Uklon врятував їх. Принаймні, ми обговорюємо цей кейс із друзями та колегами саме в такому ключі. А ролик, який Uklon розмістив на діджитал платформах 25 березня - потрапив мені у саме серце :-)

 video

Тому я раджу бізнесу, не гаяти час, а скористатися унікальною можливістю, щоб отримати лояльних споживачів, наростити знання та продажі, які всім так необхідні зараз.

Реклама на телебаченні є рушійною силою економіки та потужним інструментом для успішного функціонування бізнесу. Вже зовсім скоро вона повернеться в ефір загальнонаціональних каналів - це станеться 24 квітня 2022. В своєму зверненні до рекламного ринку, Андрій Партика наголосив на тому, що зараз механізм виходу в ефір максимально спрощений: все що потрібно рекламодавцям - це мінімальний бюджет у 500 тис грн, за який вони отримають 500 виходів 30-ти секундного ролику на преміальних і нішевих телеканалах та максимальне охоплення українського населення.

Ще одна перевага, яка відкривається для всіх рекламодавців - це широкі можливості для колаборації бізнесів. У рекламному ролику можуть бути 2 та більше брендів без націнки. Це крок з боку медіа на підтримку бізнесів, який допоможе розділити фінансове навантаження у такий непростий час.

До прикладу, фармакомпанія може об’єднати зусилля з мережею аптек, і дати месседж у ролику про знижку на свої бренди в конкретній мережі. Цю ідею також можна реалізувати брендам техніки і майданчикам електронної комерції, брендам FMCG і рітейл мережам, маркетплейсом і компаніям з послугами доставки, варіантів безліч.

Тим більше, зараз тренд на об'єднання підхопили багато бізнесів в Україні. Для того, щоб підтримати країну і армію, одним фронтом почали виступати не тільки партнери, але і конкуренти. Наведу лише 2 приклади, які говорять про те, що нашу країну неможливо подолати.

Усі мабуть чули про неймовірний крок, які зробили українські мобільні оператори. Затяті конкуренти, які роками боролись за кожного абонента, зробили нечуване і небачене досі у світі - Vodafone, Київстар та lifecell разом з Мінцифрою оголосили про запуск національного роумінгу в Україні. Від початку березня, абоненти змогли перемикатися на мережу інших операторів, якщо немає можливості використовувати сигнал свого мобільного оператора.

Інший вдалий приклад колаборації - між компаніями МХП та Верес. Агрохолдинг МХП передав курятину «Наша Ряба», і на потужностях групи компаній «Верес» було виготовлено курячу тушонку на потреби територіальної оборони та ЗСУ.

Наведені приклади уже увійшли в історію рекламних комунікацій нового часу не лише завдяки класній ідеї та єдності, а й завдяки вдалому креативу. Ми разом із командою, проаналізувавши найсвіжіші ролики, вже підготували список лайфхаків, які бізнеси можуть використати для створення або адаптації наявних рекламних роликів вже зараз, щоб якомога швидше розпочати повномасштабну рекламну кампанію та заручитися широкою підтримкою українських споживачів. Креатив - це особливо чутливий момент під час кризи, тому до цього питання варто підійти з особливою увагою.

Тож у наступному матеріалі я розпишу дієві рекомендації щодо можливих підходів створення та адаптації рекламних роликів для комунікації брендів на ТБ. Адже телебачення, як жоден інший канал комунікації, може надати новий поштовх для розвитку бізнесу в час війни.

Ну і наостанок, я прошу не забувати, що інформаційний фронт - це теж фронт. І ми дуже цінуємо зусилля українських журналістів по цілодобовому висвітленні подій війни в Україні, та закликаємо усіх небайдужих підтримати донатом медіагрупи, які створили Єдиний марафон новин:  https://support-unitednews.org.ua/en.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода