Соціальні та споживчі тренди українців: якими ми будемо у 2022 році

Євгенія Близнюк, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research, розповіла про соціальні та споживчі тренди українців у 2022.

Комментарии 1947

Короткий горизонт планування. Зрозуміло одне: нікому не відомо, коли світ і ми разом із ним, впораємося з пандемією. До її початку, більшість наших співвітчизників планували свою активність в перспективі максимум одного року. Наразі цей проміжок скоротився до кількох місяців.

Валютні заощадження. Найпоширеніший спосіб зберігання вільних грошей у більшості дорослих містян – перевести у долари або євро. Якась частка вкладатиметься у товари довгострокового використання (передусім, побутову та комп’ютерну техніку) і навіть у крипту. Але більшість продовжить тримати рефлекс обміну валют.

Режим економії. Розпочавшись у 2020 році, цей тренд супроводжує нас крізь 2021. Кількість імпульсивних покупок скоротилася в рази, родини витрачають дуже раціонально, вишукуючи дешевші пропозиції або ж змінюючи звички на більш відповідні поточним можливостям. Лише не велика частка респондентів готові відмовитися від режиму економії в майбутньому. І це зрозуміло, адже для повернення в звичний режим споживання необхідним є певний період стабільності та зростання доходів. 

Діджитал. Локдауни стали каталізатором міграції всього і всіх в діджитал. Процес триває і не зупинятиметься. Швидко ростуть усі діджітальні послуги. Та не лише молодь рухає цей ринок. Українці 60+ вже теж в онлайні. Для переважної більшості респондентів інтернет став абсолютно незамінним в повсякденному житті. До речі, для цієї вікової групи основною пошуковою системою стає YouTube – їм легше сприймати інформацію у форматі відео-аудіо. 

Віра у краще. Маємо і добрі новини: попри всі перипетії останніх років, віра у гарне майбутнє не полишає українців. Надія на краще життя пов'язана, насамперед, із покращенням фінансового стану. Саме економічна стабільність та добробут для більшості є маркером успіху.  

Свобода. Непорушність свободи як цінності проявляється у багатьох опитуваннях – від свободи слова до свободи пересування. І це чи не єдина цінність, що поєднує всі регіони і всі покоління. Порушення свобод, соціальна чи політична несправедливість, переживається суспільством вкрай гостро. Навіть якщо здається, що люди втомилися від побутових проблем та криз, годі плекати думку, що вони поступляться цією цінністю. 

Обсудить с другими читателями:
Погода