Специфіка професії ілюстратора

Інтерв'ю з ілюстраторкою Анастасією Хаджиновою

Коментарі 5399

Що для тебе бути ілюстраторкою?

Мені завжди здавалося, що ця професія - чиста творчість. Але вона може видозмінюватися так, що у кожного є можливість робити те, що він хоче. Ти можеш бути маркетологом, художником, артдиректором, татуювальником, робити килими, продавати картинки на стоки, загалом все у твоїх руках. Мої головні завдання і цілі - розмовляти з людьми через візуальні образи та створювати не просто красиві картинки. Якщо говорити чесно, то в мені борються два вовки, один хоче закритися від усіх у майстерні й писати картини, другий - побудувати особистий бренд і читати лекції.

Які основні плюси та мінуси професії?

Мінуси - досить легко можна вигоріти, тому що всі свої рішення та ідеї ти пропускаєш через себе, а варіантів завжди потрібно більше, комусь вони можуть не подобатись і все це забирає твої сили й трохи вбиває самооцінку. Завжди хочеться бути швидше, вище, сильніше - і цей процес не має кінця: швидше скінчишся ти. З іншого боку є можливість побудувати своє життя та роботу так, як комфортно тобі (звичайно не відразу). Можна працювати на березі моря і сповнюватися і так далі. Плюс, звичайно, я люблю малювати, малювати й отримувати за це гроші!

З якими брендами простіше працювати з великими чи маленькими?

Можна було б сказати, що з маленькими брендами працювати простіше, бо там менше людей у ​​комунікації на утвердженні твоїх ідей та фінальних картинок. Але, судячи з досвіду, ти можеш дуже сподобатися великому бренду. Твої ілюстрації будуть затверджувати на моменті ескізу і ви будете купатися в коханні та розумінні (звичайно через повідомлення від артдиректора агенції або медіа через які вони комунікують). Наприклад з маленьким брендом, де ти прямо спілкуєшся з засновником, у вас буде багато нерозуміння і не оплачені контракти. Загалом, все ситуативно, я б сказала, що потрібно бути досить дипломатичною людиною.

З ким ти вже встигла попрацювати?

Досить багато працювала з українським замовником - малий бізнес. Малювала для кафе, ресторану мексиканської кухні на велотреку. Робила плакати для KyivPride, робила картинки та дизайни для Izolyatzia, Gurtobus. Дуже сподобалося працювати з Village & Wonderzine і хочеться ще працювати з медіа. Подобається мені едіторіал.

Чи впливає візуальне рішення на просування бренду?

Мені здається, тут все завжди працює в сумі. Стратегія, копірайтинг та гарне візуальне рішення. Вміти працювати у команді - важливий скілл у наш час, особливо якщо хочеш працювати у маркетингу.

У чому різниця між комерційними та вільним ілюстраціями?
Коли робиш комерцію - головний критик, звичайно замовник та аудиторія, тобі потрібно враховувати їхній голос, а ось вільна ілюстрація – місце для експериментів, перемог та помилок, ти можеш дозволити собі висловлювати свої погляди, пробувати нові техніки та не ставити меж. Звичайно, є і такі замовники, які дають тобі досить багато свободи, або ж сам бриф ставить тобі такі межі.

Як бути в тонусі та де надихатися ілюстратору?

Згадую настанови свого викладача з художньої школи, він змушував нас робити щонайменше три начерки щодня і говорив що малюнок, як жінка і якщо забудеш про неї на день - вона піде на три дні. Якщо на тиждень - вона забуде про тебе на місяць і так далі. Напевно головна фішка це коли ти не поділяєш життя від роботи (це не завжди добре) і тобі просто подобається малювати, вигадувати метафори, експериментувати. Натхнення можна і потрібно шукати у різних місцях, не тільки в референсах. Для мене це - архітектура, книги, музика, подорожі, театр, людські особи, поезія, психотерапія.

Що ти порадила тим, хто тільки починає свій шлях?

Вибудувати й полюбити свою рутину, навчитися презентувати себе, дізнатися свої сильні й слабкі сторони. Не порівнюй себе з іншими, розумій що у кожного свій професійний шлях і якщо працювати та отримувати від цього задоволення, то все обов'язково вдасться.

Обговорити з іншими читачами:
Погода