"Стратег не може ховатись за цифрами. Маркетинг — це наука про людей."

Александр Шумило работает в fedoriv.com со дня основания компании и участвовал в создании стратегий для большинства клиентов агентства, среди которых Фонд Кличко, строительная компания KSK, застройщик UDP, OLX (Slando), Новая почта, Останкино и многие другие. В этом году он стал куратором курса стратегии в Киевской Академии Медиа Искусств (КАМА), приняв эстафету у Андрея Федорова.

Комментарии 3726


В основе курса лежат универсальные законы, фундамент того, как работает современный маркетинг, как люди принимают решения, как создавать стратегии и как доносить сообщение до потребителя. 

Реклама – твоя первая любовь? Как у тебя все начиналось в карьере?

Як кожен порядний студент, перша робота, яку запропонували, на ту й пішов. Так сталось, що це був маркетинг. Незважаючи на те, що за освітою міжнародний аналітик, в рекламній індустрії мені сподобалось більше. Все ж таки, багато красивих картинок, омріяний світ зйомок роликів і запуск національних рекламних кампаній. Wow!

Починалось усе із конкурсу на створення логотипу України Design Tomorrow. Я тоді був студентом-стажером і мав розклеювати постери, знімати коротесенькі відео-інтерв’ю, збирати прези, і усі інші маленькі роботи. Ставився до своїх обов’язків відповідально, тому у момент, коли запускався fedoriv.com, Андрій Федорів запросив мене приєднатись. Так усе і почалось.

Как бы ты объяснил ребенку марсианина, чем ты занимаешься?

В світі живе ще дуже багато таких істот як я. І кожного дня ми стараємось обміняти щось, що належить нам на щось, що належить іншим. Головне — віддати менше, а отримати більше. Я придумую, як це можна зробити.

Ты уже столько лет в одном агентстве, что тебя держит, что особенного именно в этом месте?

Свобода. Відсутність бюрократії. Хочеш щось зробити — роби. Звичайно, менеджмент, система і алгоритми є. Але у нас немає правил заради правил. Якщо можна щось робити ефективніше, а правила заважають, то ми їх змінюємо. І ти сам для себе вибираєш, як ти хочеш розвиватись.

В компанії є постійний драйв. Постійно щось змінюється. Сьогодні я працюю в іншій компанії, ніж вона була рік тому. Ростемо, розвиваємось. Немає відчуття буденності.

Круті люди, у яких можна багато чого взнати нового. Завжди потрібно працювати з людьми, які сильніші за тебе — тільки так можеш розвиватись.

І останнє — клієнти. Великі національні проекти. Розумієш, що твоя робота впливає на величезну кількість людей. І все ж таки, нейомвірно приємно їхати по місту і бачити: «О, це ми зробили. І ось це. І це також».

Какой главный урок ты выучил за это время?

У кожної людини має буде якесь ремесло. Щось, що ви добре вмієте робити. І все рівно, що це: вмієте працювати в Photoshop, писати тексти, організовувати або знайомитись з людьми, продавати або вмієте щось з дерева вирізати, знімати короткі ролики чи просто писати в FB. Все рівно що. Це ваша основна.

Я думаю, що у мене цією основою було вміння працювати з презентаціями. З PowerPoint. Дизайнери його не люблять, а мені подобається можливість додавати анімацію, вот і вивчив його. Пам’ятаю, колись навіть сайти у ньому верстав, бо так було простіше.

Плюс, тоді буде дуже просто почати працювати будь-де. Ніколи не пропадете.

Можешь рассказать детальнее про свой процесс работы от получения задания от клиента и до финального результата?

Самий головний етап — це дорога до дому. Майже все придумую протягом цих 15 хвилин. На роботі чи вдома, можу читати, дивитись, думати, але саме протягом цих 15 хвилин, коли тобі нічого робити, починаєш проговорювати суть проблеми. Коли все складається у більш-менш зв’язну розповідь, стратегія готова.

В работе стратега есть место креативу?

Без нього ніяк. Стратегії придумують. Немає якогось логічного алгоритму, пройшови по якому, отримуєш відповідь, що робити далі. Без фантазії нікуди. Питання лише у тому, хто що придумує. Стратеги — суть, арт-директори та копірайтери — те як її найкраще донести.

Как сегодня молодежь попадает на работу в агентства?

Перестати боятись і почати щось робити. Усім студентам здається, що справжня робота це щось таке неймовірне, якась казкова країна, де вони колись опиняться, а поки вважають себе меншовартісними і навіть наближатись до неї не хочуть. Насправді, не сильно щось змінюється. Хочеш бути журналістом, не треба чекати поки тебе напівофіційно кудись візьмуть — почни з блога, а там зрозумієш чи це взагалі твоє.

Какой главный вопрос должен задать себе будущий стратег?

Наскільки вам цікаві люди? Не абстрактні соцдеми, а справжні.

Стратег не може ховатись за цифрами. Маркетинг — це наука про людей. Про те, як змінювати їхню поведінку. Відповідно ви маєте розуміти, як вони приймають рішення, яка їхня мотивація і т.д.

Что сильнее всего мешает создавать великие работы по твоему мнению?

Розуміння, що завтра прийде ще один бриф.

Почему ты согласился стать куратором курса в КАМА?

КАМА — класна і унікальна.

Главная вещь, которую получат студенты после прохождения курса в КАМА?

Все, що потрібно знати про маркетинг. Основну основ. Усі подальші книги, курси, семінари будуть нанизуватись на готовий скелет.

Если бы сейчас перед тобой был студент, которого нужно убедить записаться на твой курс одной фразой, что бы ты ему сказал?

Хочеш перестати бути «студентом» у маркетингу? Тоді записуйся.


http://sostav.ua/

Обсудить с другими читателями:
Погода