Світові тенденції в алкогольній галузі: що змінилося за 2021 рік

Алкогольні напої — одна з найстійкіших до криз категорій споживчих товарів. Незважаючи на пандемію та інші економічні фактори, рівень споживання та продажу алкоголю за останні кілька років збільшився (за даними CGA).

Коментарі 4050

За 2021 рік у алкогольній галузі сформувалося кілька ключових тенденцій:

• преміумізація

Це головний тренд у алкогольній сфері останнім часом. Люди збираються рідше, тому віддають перевагу не кількості, а якості та смаковим враженням. Польща, Бразилія, Австралія, Колумбія, Мексика, Німеччина показали стрімке зростання преміум-сегменту у 2021 році порівняно з 2020 роком. «Nemiroff як глобальний бренд підтверджує цю динаміку — за минулий рік продаж преміум-сегменту бренду як в Україні, так і у світі зріс на близько 40%, і ми бачимо перспективи цього напряму. Навіть у категорії горілки, яка раніше вважалася нейтральною, зараз є великий попит на нові яскраві смаки та натуральний склад», — поділилася маркетинговий директор Nemiroff Ірина Жигунова.

• новий рівень домашнього споживання

Зміни способу життя людей та їх робочого режиму під час пандемії відбилися на загальній картині споживання алкогольних напоїв. Весь цей час основними локаціями споживання залишалися дім чи місцеві заклади. Як результат, дослідження IWSR показують ймовірність того, що преміальне споживання алкоголю і професійна міксологія потенційно можуть зміститися від традиційної торгівлі до домашніх умов. Ставлення споживачів до високих цін стане більш усвідомленим, а цінність якості та смаку продукту підвищиться.

• діджиталізація

Дані IWSR показують, що обсяг електронної комерції в алкогольній індустрії на 16 ключових ринках у 2020 році збільшився майже на 43%, тоді як у 2019 році зростання становило лише 12%. Прогнозується, що до 2025 року на цих ринках електронна торгівля становитиме близько 6% усієї роздрібної торгівлі. Для порівняння, ще у 2018 році ця частка складала менш ніж 2%.

Покупці вже не мають прив’язки до магазинів, як це було раніше. Споживачі активно використовують технології для замовлення напоїв онлайн, влаштовують онлайн-вечірки та готують коктейлі вдома, використовуючи для цього онлайн-рецепти. Для брендів дуже важливо супроводжувати споживачів на їхньому діджитал-шляху. Треба бути присутніми в інтернет-магазинах, дбати про доступну та зручну доставку, сприяти легкому пошуку товарів.

• бажання нового

Споживачі все частіше перемикаються між варіантами алкоголю або пробують нові напої. Дослідження IWSR демонструє інтерес до крафтового пива, міцних зельтерів, вина та японського віскі. Виробники спиртних напоїв також взяли на озброєння цю тенденцію й сміливо експериментують.

Також було відзначено, що переваги у смаках та категоріях напоїв багато в чому залежать не так від людини, як від приводів для вживання. У зв’язку з цим багато компаній змінили тактику: продаж товарів групам споживачів-цільових аудиторій для них більше не актуальний. Фокус змістився на відповідність конкретним випадкам споживання. Розширення наповнення портфоліо дозволяє багатьом брендам дотримуватися всієї повноти підходу, краще розуміти суміжні та конкуруючі категорії.

Люди шукають нові смаки та нестандартні поєднання, що викликають емоції. «Фудпейринг, нестандартна подача, захоплююча історія бренду, натуральні уподобання з доданням екстрактів ягід, фруктів та спецій, експерименти з інгредієнтами… Наразі споживачі відкриті до вражень, і така тенденція збережеться», — коментує Ірина Жигунова.

Крім того, світові бренди підтримують різні еко-ініціативи, відмовляються від пластику, переробляють відходи та виявляють соціальну відповідальність. І така тенденція надалі лише посилиться.

Фото: https://depositphotos.com.

Обговорити з іншими читачами:
Погода