Очікуваний ріст рекламно-комунікаційного ринку відбувся, але не настільки стрімко, наскільки усі очікували. Давні пророцтва щодо падіння телевізійної реклами так і не збуваються, споживачі досі не втекли в діджитал, а експерти вже прогнозують ТБ рекламі приріст 13-17% у 2020-му.
Глобальні тренди, хоч і запізненням, приходять в Україну і ми спостерігаємо як реклама перестає бути звичною у прямому розумінні цього слова. Це обумовлено тим, що змінюється споживач і його ставлення до брендів та їхньої комунікації. На фоні цього стрімко розвивається нативна реклама та співпраця брендів з лідерами думок. Радує, що по трохи став розвиватись український youtube, але, як на мене, повільно. В дизайні продовжується тренд варіативності та динамічності айдентики брендів, що теж не може не тішити.
Об’єм рекламно-комунікаційного ринку однозначно буде рости. Цьому факту може перешкодити хіба глобальна фінансова криза, яку усі очікують, але поки ніхто не може точно сказати коли і як вона відбудеться.
Люди все менше довіряють тому, що кажуть бренди і більше довіряють «сарафанному радіо» чи лідерам думок. Оскільки змінюється споживач та його спосіб прийняття рішень, то брендам потрібно спочатку зосередитись на продукті та споживацькому досвіді, а вже потім на комунікації.
У гіпернасиченому інформаційному середовищі стандартні підходи та канали комунікації окремо працюють все гірше. Тому клієнтам та агентствам доводиться постійно шукати нові схеми та міксувати канали. Омніканальність в рекламі вже просто must have.
Для мене 2019 рік пройшов під гаслом «Українська креативність є!». У цьому році ряд українських агентств привезли багато міжнародних нагород. Тепер в Україні є молоді Канські леви, ряд премій Red Dot та Epica Awards. На днях Banda стала найкращим агентством Європи за версією Epica Awards. Такі події надихають. Круто, що в Україні запустився проект Дія, «держава в смартфоні», пора оцифровуватись.
Еволюція споживача продовжується у тому ж руслі, що і минулі роки. Темпи життя прискорюються. Споживач стає все більш технологічним, він потребує спрощення, цінує свій час та комфорт, вимагає персонального підходу. У цьому році ще більш актуальною стала тема екологічності, думаю цей тренд далі буде рости.
На фоні економічного росту, діджиталізації та розвитку онлайн сервісів будь-який товар чи послуга доступна кожному зі смартфоном практично цілодобово. Все більше людей готові обрати чи спробувати новий продукт. Тому брендам не варто зосереджуватись на розвитку лояльності, а працювати над продуктом.
Найбільше запам’яталась рекламна кампанія Моршинської «Твоє тіло — твоє майбутнє» від агентства Fedoriv. Крута ідея нового позиціювання і крутий продакшн. Моршинська і так лідер ринку, але їм все одно вдається постійно бути в тренді і змінюватись.