Tet і Латвійський університет розробили новий алгоритм профілювання телеглядачів

Компанія Tet у співпраці з Латвійським університетом розробила новий алгоритм профілювання телеглядачів. Він заснований на Big Data і дозволить ефективніше планувати ТВ-контент і розміщення реклами, а в подальшому пропонуватиме персоналізовану рекламу.

Комментарии 972

Основне завдання проєкту — створення рішення, яке зможе з точністю до 1 хвилини визначити час і тип контенту, що проглядається, й отримати інформацію про пристрій, з якого глядачі дивляться ТБ. Раніше проведені на ринку дослідження ТВ-аудиторії не надавали повної інформації про телеглядачів.

Новий алгоритм дозволить аналізувати не тільки екрани телевізорів, а й малі екрани — комп'ютери, планшети і смартфони. Наразі частка телеглядачів Tet, які використовують малі екрани для перегляду контенту, становить 15%. І темпи зростання сегмента збільшуються.

За допомогою цього проекту Tet планує допомогти розвитку галузі в цілому і з певного погляду розпочати нову еру в телевізійному бізнесі. «Ми хочемо пропонувати телеглядачам персоналізований вміст і приємний користувацький досвід, як це вже відбувається в наших інтернет-проєктах. В останні десятиліття для цього застосовувалися статистика і припущення, але на наступний період розвитку ми пропонуємо знання і рішення, засновані на великих даних (Big Data) та видобутку даних (Data Mining), завдяки яким у виграші будуть як телеглядачі, так і рекламодавці та ЗМІ», — коментує Юріс Гулбіс, голова правління Tet.

Реалізація проєкту проходила в два етапи: сегментація групи глядачів за даними переглядів інтерактивного телебачення й анкетування. Респонденти були поділені на різні демографічні групи. На базі інформації про них, зібраної з дотриманням законодавства про захист персональних даних, були створені вісім кластерів стилю життя та особистостей — «Мовчазна більшість», «Урівноважені професіонали», «Відповідальні гедоністи», «Цінителі життя», «Егоїсти, що контролюють», «Байдужі уперті», «Замкнуті одинаки», «Тривожні відлюдники». Кожна група має характерні особливості, що дозволяє точніше визначити відповідний тип контенту і реклами.

«Завдяки опитуванню 12 000 домогосподарств у Латвії ми отримали інформацію про понад 30 000 респондентів, їхні інтереси та хобі. Таким чином ми створили базу даних про вісім кластерів глядачів і їхні переваги. Далі ми розробили модулі алгоритму, які з'єднали обидві частини», — говорить Алдіс Ергліс, вчений Латвійського університету та експерт в області даних.

Створення алгоритму профілювання телеглядачів — усього лише один із кроків на шляху розвитку проєкту. Телеканали і рекламодавці зможуть використовувати його можливості для щоденного звернення до конкретної аудиторії. Tet активно працює над проєктом, щоб розвивати персоналізовану рекламу на телебаченні.

«Алгоритм дозволить телебаченню та рекламодавцям ефективніше і більш цілеспрямовано спілкуватися з аудиторією. Найбільше це стосується медіаагентств, планувальників ТВ-контенту і підприємств, які розміщують або хочуть розміщувати рекламу на телебаченні, — зазначає Дар’я Ніпере, керівник розвитку нових бізнесів Tet. — Розроблений алгоритм усе ще потребує вдосконалення. Ми плануємо модернізувати його разом із представниками галузі, щоб остаточне рішення було ефективним. Йому необхідно вчитися, освоювати нові навички, щоб визначати інтереси глядачів ще точніше. У алгоритму є експортний потенціал, оскільки він може бути застосований до будь-якого телебачення, яке транслюється за допомогою інтернет-підключення».

​За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie