TikTok як один з інструментів digital PR

TikTok став другим додатком у світі за кількістю завантажень в App Store та Google Play. На першому місці ж WhatsApp, третє, четверте і п'яте місце займають Messenger, Facebook та Instagram (данні 2020 року). NGN.agency провели дослідження, чи доцільно вкладати ресурси в TikTok як в один з інструментів digital PR.

Комментарии 3323

Отже, наразі активна аудиторія Tik-Tok ‒ понад 800 млн людей/день. З кожним днем користувачі готові поглинати все більше і більше відеоконтенту. В середньому один користувач зараз проводить в TikTok 52 хвилини на добу, і цей показник постійно збільшується.

«Популярність соцмережі зумовлена унікальністю роботи її алгоритмів: блогер-мільйонник та щойно зареєстрований користувач мають на платформі однакові шанси отримати мільйони переглядів. Важлива не стільки кількість фоловерів, як унікальність та креативність контенту: якщо ролик потрапляє до TOP рекомендацій, його актив збільшується в геометричній прогресії». ‒ Head of PR NGN.agency Ярослав Білодо.

Тож цілі, з якими бренди заходять у TikTok, передбачувані: побудова знання через охоплення та перегляди. І меншою мірою ‒ збір інсайтів і фідбеку від цільової аудиторії в коментарях.

Найбільша демографічна група користувачів TikTok ‒ люди у віці від 16 до 24 років, тобто покоління Z. Саме тому TikTok, як інструмент digital PR, використовують здебільшого бренди, чия цільова аудиторія спрямована на покоління Z: Coca Cola, Nike, Netflix тощо.

Проте недалекоглядно буде сказати, що TikTok спрямований лише на аудиторію 16‒24 роки. Тут є мілленіали, «ікси», бебі-бумери й навіть старше покоління. Наприклад, Михайло Поплавський, який став справжньою зіркою TikTok.

Якому бізнесу просуватися в TikTok

Перша ознака ‒ це збіг аудиторії TikTok з цільовою аудиторією вашого бізнесу. Друга ‒ формат і спрямованість бізнесу.

Просування в ТікТік підходить майже всім форматам бізнесу:

  • бізнесу, в якого є цікавий background і процес виробництва: кухня ресторану, хенд-мейд, шоу-бізнес, б'юті-сфера;
  • стартапам. Інформація про продукт (який він і для кого), про компанію (її місія, творці й історія створення);
  • бізнесу, пов'язаному з експертними і сервісними послугами (формати експертного контенту зі сторітеллінгом або оглядів виробництва та історій клієнтів).

Як просувати бренд в TikTok?

Як і в Instagram, в TikTok існують безкоштовні та платні способи просування. Почнемо з безкоштовних.

  • Хештеги. За ними люди знаходять відео тематики, яка їх цікавить. Також існують так звані теги «для просування» ‒ #fyp #хочуврек #рекомендації. Головне ‒ не зловживати ними.
  • Промо через інші соцмережі. Діліться посиланням на свій аккаунт у ТikТok в усіх можливих соціальних мережах. Проявляйте більше активності: за можливості, відповідайте на всі коментарі, фолловте ваших підписників у відповідь, коментуйте відео інших користувачів зі схожою тематикою.
  • Challenges. Для створення челенджу, в якому користувачам захочеться взяти участь, потрібно проявити креативність. Одночасно подумайте про те, щоб він був простий для виконання. Придумайте класні подарунки: вибирайте такі, які символізують ваш бренд, розкривають функціонал вашого продукту і його корисність.
  • Дуети. Знімайте дуети на відео інших користувачів. І чим смішніше і / або корисніше ви це зробите, тим більшу залученість ви отримаєте.
  • Прямі ефіри. Можна з відповідями на питання або з банальним спілкуванням з чатом, також і з демонстрацією роботи. Люди люблять стежити за експертами.

Щодо платних способів просування бренду, найбільш ефективні інструменти:

  1. Brand Takeover ‒ це оголошення, що спливає та містить пряме посилання на сайт або на сторінку бренду, унікальний хештег або пропозицію завантажити додаток. Оголошення спливає під час запуску програми й демонструється 3‒5 секунд. Це може бути відео, фото, GIF.
  2. Колаборації з блогерами ‒ відео, зняті в форматі дуету з блогером, де ви й блогер розповідаєте про ваш продукт, та яке публікується в обидва акаунти. Завдяки впізнаваності інфлюенсера відео підніметься в рекомендаціях вище.
  3. Таргетована реклама в кабінеті TikTok Ads ‒ налаштування таргету на вашу рекламу в кабінеті ТікТок за обраним напрямом: охоплення, аудиторія, конверсія, завантаження додатку, перегляд відео і т. ін.

Закупка реклами в TikTok, порівнюючи з Facebook та Instagram, минулого року становила 10–15 грн за 1000 показів (CPM), у поточних же кампаніях вартість за 1000 показів знизилася до 1,5–2 грн. Проте для TikTok притаманний приріст у довгострокових кампаніях до вартості 4–5 грн ‒ це пов’язано з підвищенням попиту на розміщення в мережі.

Якщо розглядати ринок TikTok України загалом, то він ще й досі критично малий. І потужний прорив, який уже зараз спостерігається за кордоном, ми зможемо побачити лише через декілька років.

Проте вже зараз TikTok став однією з основних соціальних мереж для української молоді. Гадаємо, його демографія буде й надалі розширюватися й покривати все більше шарів суспільства. А це стане бустером для брендів все частіше використовувати TikTok як один з інструментів Digital PR.

Обсудить с другими читателями:
Погода