Топ-10 глобальних споживчих трендів у 2022 році

Компанія Euromonitor у своєму річному звіті визначала тенденції, які впливають на споживчу поведінку та нові бізнес-стратегії на 2022 рік. Наводимо основні тези.

Коментарі 3821
Покупці шукатимуть альтернативу

Оскільки соціальні заходи та вільні витрати повертаються, споживачі хочуть купувати новий одяг, інвестувати у ремонт будинку або просто насолоджуватися кавою із собою. Однак наслідки COVID-19, зокрема порушення ланцюгів поставок і нестача персоналу, загострюють цю проблему.

Порушення ланцюга постачання призводять до пошуку найкращих варіантів. Зіткнувшись із труднощами у забезпеченні базовими або бажаними продуктами та послугами, покупці шукають інші способи придбання подібних товарі або знаходять креативні рішення для отримання альтернатив. За даними Euromonitor, 28% споживачів, у випадку відсутності якогось товару чи послуги, шукали альтернативи місцевого походження у 2021 році.

До кінця 2022 року ланцюги поставок мають почати стабілізуватися, а доступ до продуктів має повернутися до рівня, який був до COVID-19. Тим не менш, нові торгові звички будуть диктувати як покупці обиратимуть продукти: від місцевих виробників до брендів, які прямують прямо до споживачів, до послуг за передплатою. Локалізація та оптимізація стануть нормою. Компанії та дистриб’ютори повинні використовувати дані для покращення видимості ланцюга поставок, відточування операцій та переосмислення інвестицій.

Зміна клімату

Споживачі очікують, що бренди активізуються, і вживають заходів через продукти, які вони купують, оскільки занепокоєння щодо надзвичайної кліматичної ситуації загострюється. Щоб завоювати зміни клімату, компанії повинні пропонувати продукти, які мають сертифікат вуглецевого сліду. Прозоре маркування вуглецевої нейтральної продукції створює довіру та дає змогу споживачам робити усвідомлений вибір.

Підприємства охоплюють зростаючий ринок вуглецевої нейтральності. Компанії коригують свої процеси, щоб задовольнити попит споживачів на продукти з меншим екологічним слідом. Наприклад, шведська фінтех-компанія Klarna запустила трекер викидів CO₂, який пропонує статистику вуглецевого сліду для 90 млн клієнтів.

У 2021 році 39% професіоналів вказали, що їх компанія планує інвестувати в інновації низьковуглецевих продуктів, а також у розробку та запуск екологічно чистих продуктів. Проте у 2021 році 43% професіоналів повідомили, що відсутність у споживачів бажання платити більше за такі продукти є значною перешкодою, яка заважає ініціативам щодо сталого розвитку бізнесу. Витрати, пов’язані зі стійкими інноваціями, редизайном продукту, коливаннями ланцюга поставок та сертифікацією, призводять до підвищення цін, що може стати проблемою.

Цифрові інновації змінюють те, як роздрібні торговці, виробники та споживачі переходять до нової ери екологічної прозорості. Технологічні інструменти, такі як цифрове маркування продуктів і мобільні додатки для відстеження, допомагають споживачам відстежувати етичні вимоги, їхній вуглецевий слід та звички щодо переробки на екранах своїх смартфонів. Міленіали та особливо покоління Z відчувають, що можуть змінити свій вибір.

Digital Seniors

Літні споживачі стають більш розумними користувачами технологій. Віртуальні рішення мають бути адаптовані до потреб цієї розширеної онлайн-аудиторії.

Населення світу у віці 60+ зросте на 65% з 2021 по 2040 рік, досягнувши понад два мільярди людей. Ця відносно багата частина цієї демографічної групи отримує більше досвіду та впевненості, використовуючи онлайн-сервіси, а також вирішує використовувати більше технологічних рішень, які допомагають їм у повсякденному житті. Окрім перегляду та покупок в інтернеті, Digital Seniors (діджитал пенсіонери) використовують віртуальні рішення для спілкування, огляду здоров’я, фінансів та навчання. TikTok — це одна з платформ, якими користуються ці споживачі, оскільки їхні онуки з цифровою технологією впливають і надають їм можливість бути у соціальних мережах. Фактично, понад 60% споживачів у віці 60+ відвідували сайт соціальної мережі принаймні раз на тиждень, тоді як 21% щотижня брали участь у відеоіграх, а більше 10% замовляли продукти в онлайні.

Літні споживачі є важливою метою для бізнесу. Оптимізація мобільних додатків, соціальних мереж і сайтів для цифрових людей похилого віку матиме вирішальне значення для збільшення їхньої споживчої спроможності. Більше 65% споживачів у віці 60+ прагнуть спростити своє життя. Бізнеси, які успішно обслуговують цю аудиторію, повинні розробити прості у використанні пристрої та спростити існуючі технології. Компанії також можуть запропонувати навчання та підтримку, щоб допомогти просвітити цих споживачів. Щоб люди похилого віку використовували цифрові рішення, вони мають бути простими у використанні, інакше ця аудиторія перейде до конкурентів. Наприклад, китайський онлайн-ритейлер JD.com випустив смартфон для людей похилого віку. Завдяки йому користувачі можуть налаштовувати відеосесії з лікарями і отримувати ліки із доставкою додому. У Японії створили платіжне кільце EVERING, завдяки якому можна сплачувати товари у магазинах за допомогою картки Visa.

Управління фінансами

Демократизоване управління грошима дає можливість споживачам посилити фінансову грамотність і безпеку. Більше половини світових споживачів вважають, що у найближчі п’ять років вони будуть відчувати себе впевніше фінансово.

Пандемія спричинила нестабільність ринку праці та поставила під загрозу фінансову безпеку. Невизначеність, нестабільність і блокування змушували певних споживачів витрачати менше та заощаджувати більше. Споживачі зверталися до додатків, щоб робити розумні гроші. Ті, хто має дискреційний дохід, стали шанувальниками фінансів, підвищивши фінансову грамотність і знайшовши альтернативні джерела доходу, такі як інвестування на фондовому ринку та перетворення хобі на бізнес. У 2019 році в усьому світі було збережено 15% наявного доходу домогосподарств проти 17% у 2020 році. За той же період світові споживчі витрати знизилися на 4%. Це збільшення кількості заощаджень і часу вдома, паралельно зі зменшенням витрат, спонукало споживачів покращити своє фінансове становище.

Програми для управління грошима, орієнтовані на споживача, легкозасвоювані, освітні та прості, принесуть користь у цю епоху фінансової демократизації. Ці бізнеси зміцнять лояльність клієнтів у той час, коли довіра до фінансових установ падає. Ритейлери та бренди повинні співпрацювати з корпораціями фінансових послуг, щоб полегшити альтернативні форми оплати, такі як криптовалюти або купуйте зараз — платіть пізніше.

"Нове" життя

Споживачі зосереджуються на особистому зростанні та добробуті, вносячи кардинальні зміни у життя, які відображають їхні цінності, пристрасті та цілі. Пандемія спонукала споживачів переглянути та освіжити свої пріоритети, що призвело до кардинальних особистих змін і колективного перезавантаження цінностей, способу життя та цілей. Бізнесу слід впроваджувати інноваційні товари, послуги та досвід, які відповідають цьому моменту, що виникає раз у покоління, у поєднанні з маркетингом, який визнає та охоплює потрясіння.

Кризи можуть змусити людей аналізувати та змінювати свої цінності. У минулому році споживачі провели інвентаризацію свого життя і тепер активно намагаються намітити новий шлях вперед. У 2015 році лише 12% споживачів віддавали перевагу часу для себе, що подвоїлося до 24% у 2021 році. Зараз споживачі більше цінують баланс між роботою та особистим життям.

Метавсесвіт

Минулого року зіткнулися фізичний і віртуальний світи. Глобальні продажі гарнітур AR/VR зросли на 56% з 2017 по 2021 рік, досягнувши $2,6 млрд доларів минулого року. Зараз онлайн-соціалізація є кращою формою розваги для багатьох споживачів, особливо молодого покоління, які проводять більше часу за іграми на мобільних, настільних і AR/VR-гарнітурах.

Споживачі використовують ці цифрові простори не тільки для спілкування. Це середовище може стимулювати e-commerce та продажі віртуальних продуктів у міру розширення доступу. У Метавсесвіті споживачі одягатимуть свої аватари, щоб досліджувати віртуальні світи разом із іншими користувачами з усього світу. Поширеність спільних тривимірних віртуальних просторів характеризуватиме майбутнє відтворення інтернету.

Модні бренди та ритейлери використовують TikTok для краудсорсингу контенту та дизайну, просування продуктів і навчання партнерів тому, як залучити підписників. У 2021 році більше 30% споживачів купували товари чи послуги, побачивши пост інфлюенсера або рекламу компанії у TikTok. Спортивні команди, гравці та артисти використовують такі платформи, як YouTube і Twitch, для проведення віртуальних концертів і подій у прямому ефірі, і компанії хочуть зустрітися з цими споживачами на платформі. Бренди купують рекламні щити та розміщення продуктів серед іншого рекламного простору у цих онлайн-середовищах. Віртуальні магазини полегшують продажі в електронній комерції та пропонують лише цифрові продукти для покупки, включаючи незмінні токени (NFT), для одягання та розміщення аватарів. Основна мета — підвищити обізнаність щодо бренду серед впливових споживачів, які є першими у залученні платформи. Компанії, які почнуть налагоджувати свою присутність зараз, будуть на передовій у міру розвитку віртуального соціального середовища та AR/VR.

Стале споживання

Стійкість та індивідуальність усувають у споживачів стигму, пов’язану з покупками секонд-хенду та стимулюють взаємодію. Підприємствам потрібно інвестувати в ініціативи циркулярної економіки, такі як програми з переробки, оренди або перепродажу, підвищать вартість, водночас позитивно впливаючи на навколишнє середовище.

Споживачі хочуть жити екологічно та мінімізувати вплив на навколишнє середовище. Водночас доступність стала вирішальним фактором у нестабільній економічній ситуації. Деякі споживачі також хочуть ексклюзивні або унікальні вироби, які можуть мати більш високу ціну. Ці драйвери зробили покупку секонд-хендом масовою. Вінтажна і повільна мода допомогла цій тенденції процвітати на ринку одягу. Молодші покоління шукають унікальні продукти. П’ята частина споживачів розгляне можливість збільшення покупок уживаних речей у майбутньому. Споживачі постійно перевіряють свої речі, щоб визначити, які речі зберегти, оновити, перепродати чи подарувати.

Бізнес-моделі розвиваються, включаючи програми зворотного викупу, ініціативи щодо багаторазової упаковки, оновлені пропозиції продуктів. Подарункові картки, кредити у магазинах і бали лояльності – це переваги, які заохочують споживачів брати участь у цих програмах. Компанії, які знаходять можливість скористатися такими можливостями, можуть отримати додатковий потік доходу. Taobao запустила додаток Idle Fish / Xianyu, який поєднує у собі послуги оренди та переробки, функції гейміфікації та соціальні спільноти.

Життя поза містами

Споживачі переїжджають у безпечніші, чистіші та зеленіші райони. Компанії, які зміцнюють поширення електронної комерції, розширюють лінійки екологічно чистих продуктів і обслуговують мешканців агломерацій, зможуть досягти успіху.

Тенденція переміщення особливо актуальна у розвинених країнах, враховуючи менший розрив інфраструктури між містами та передмістями, коротші поїздки на роботу та нижчу вартість житла. Поряд з цим масовим переїздом з’являються нові можливості для бізнесу. Масштабування розповсюдження e-commerce є життєво важливим. Створення центрів мікрофулфілмента та збільшення обсягів доставки на останню милю може краще обслуговувати сільські громади та розширити клієнтську базу. Кур’єрська доставка також розширює географічні охоплення.

Впровадження більш стійких ініціатив у міських районах буде резонувати з сільськими міськими мешканцями. Закриті фермерські господарства та сади на дахах могли б принести місцеву продукцію у межах пішої досяжності для жителів міста. Перепрофілювання вільної або невикористовуваної інфраструктури у громадські парки та зелені насадження позитивно впливає на ці густонаселені громади. Підприємства та уряди прагнуть створити міні-міста, де магазини, ресторани та школи, серед інших закладів знаходяться у межах 15 хвилин їзди на роботу.

Незалежно від місця розташування, бренди та компанії повинні коригувати свої стратегії, щоб утримати клієнтів. Розширення стандартних торгових точок і послуг, одночасно інвестуючи в електронну комерцію, допоможе компаніям охопити ширшу аудиторію.

Любов до себе

Автентичність, прийняття та інклюзивність є головними у виборі способу життя та звичок витрачати, оскільки споживачі сприймають себе як справжнього.

Споживачі зосереджуватимуться на особистісному зростанні та прийнятті. Компаніям необхідно підтримувати споживачів на їхньому шляху та розуміти їхні пріоритети, щоб інформувати про інновації. Пропозиції, які допомагають споживачам відчувати себе задоволеними, позитивними та впевненими у собі, покращать сприйняття бренду. Інвестування у технології, такі як AI, може сприяти розробці більш складних персоналізованих рішень. Найважливіше те, що шукачі любові до себе, купують продукти та послуги, які відповідають їх мотивації та ідентичності, які повинні залишатися в основі бізнес-стратегій.

Бренди краси пропонують продукти салонної якості у домашніх умовах. Виробники продуктів харчування та напоїв інвестують у функціональні інгредієнти та слабоалкогольні або безалкогольні напої, оскільки споживачі шукають більш здорові варіанти. Підприємства інвестують у технології, щоб забезпечити індивідуальний догляд. Персоналізація буде просуватися і зміщуватися у напрямку масового визнання у таких секторах як краса, особиста гігієна та здоров’я споживачів. Крім того, маркетинг і пропозиції мають бути комплексними. Бренди руйнують стереотипи та суспільні норми, дозволяючи людям, які шукають себе, відчувати себе комфортно та впевнено, виражаючи свою справжню сутність.

Парадокс соціалізації

Споживачі наближаються до повернення до життя, яке було до пандемії по-різному залежно від рівня їх комфорту. Деякі споживачі прагнуть, а інші вагаються, щоб відновити свою звичну діяльність, створюючи парадокс соціалізації. Компанії повинні надавати безперебійні рішення та безліч варіантів у різних каналах, не жертвуючи досвідом користувачів.

У 2021 році 51% споживачів очікували, що їхнє життя стане кращим у наступні п’ять років. Парадокс соціалізації визначає багато способів повернення споживачів до своїх звичних справ. Деякі споживачі звикли до життя в умовах карантину і продовжуватимуть робити покупки для домашнього споживання. Інші — готові знову повноцінно брати участь у житті суспільства. Між цими двома перевагами є ті, хто прагне до нормального життя — готові вирушати на вибрані види діяльності, але все ще обережні та турбуються про своє здоров’я.

Компанії повернулися та показали стійкість, пропонуючи цифрові варіанти компенсації за фізичні відвідування. Гібридні бізнес-моделі повинні створювати безперебійну роботу з клієнтами незалежно від каналу. Оскільки фокус зміщується з виживання на зростання, компанії, які впроваджують ці моделі, зможуть легко переходити між фазами відновлення. Гнучкі правила, такі як відмова від плати за скасування, можуть врахувати коливання обмежень і рівні комфорту. Кожна країна відкриється на різних етапах. Внутрішній туризм відновлюється, задовольняючи відкладений попит на відпочинок та гостинність. Оскільки споживачі здійснюють більше поїздок, підприємства можуть відшкодувати витрати на подорожі. Хоча споживачі роблять покупки в Інтернеті для зручності чи безпеки, вони також жадають значущих міжособистісних зв’язків. Використання комбінованого підходу для задоволення нових норм споживачів має вирішальне значення.

Повний звіт

За матеріалами https://retailers.ua/
Обговорити з іншими читачами:
Погода