Третина респондентів мають намір відвідати храм у великодні дні, незважаючи на карантин

Українська дослідницька компанія Gradus Research провела опитування напередодні Великодня. Gradus дізнався, до якого віросповідання жителі міст України себе відносять, чи святкують вони Великдень і що це свято для них значить, чи планують відвідати храм і як ставляться до онлайн-літургій.

Комментарии 1795

Дані опитування показали, що серед міського населення України продовжує зростати частка опитаних, які не ідентифікують себе до певної конфесії, вважаючи себе в цілому православними. На питання про церкви або віросповідання, до яких себе відносять українці, майже 32% відповіли "до православної церкви (без розподілу на конфесії)". Цей показник зріс порівняно з 2020 роком (26%). Крім того, варто відзначити зростання парафіян Православної церкви України - від 8% у 2020 році до 16% в 2021 і зменшення респондентів, які віднесли себе до Української православної церкви Київського патріархату від 25% (в 2020) до 17% (в 2021) і Московського патріархату - від 11% до 7%.

Як показало дослідження, Великдень для українців - не стільки релігійне свято, скільки культурний феномен, можливість зібратися родиною. Так, Великдень святкують і ті респонденти, які не вірять в Бога. Серед опитаних 91% планує святкувати, при цьому в Бога вірить - лише 70%.

Незважаючи на локдаун і обмеження, третина респондентів має намір відвідати храм на Великдень. Ця частка є вищою в Західному регіоні (38%) і серед старших поколінь (34%). Більшість опитаних - 30% - планує відвідати храми під час богослужіння у Неділю, 5% - у Великий четвер, 4% - у Велику п'ятницю і 4% - у Велику суботу.

Gradus також з'ясував ставлення українців до літургії в онлайн-форматі: таку можливість вважають гарною ідеєю 46% респондентів. Середня оцінка, як і в минулому році, 7,5 балів з 10 можливих. Це говорить про те, що в умовах пандемії церква також діджиталізується.

Більше половини українців скористалися діджитал-послугами церкви за останній рік. Найчастіше опитані дивилися літургію онлайн - 23%. Також серед популярних онлайн-заходів: відвідування офіційних сайтів церкви - 11%, підписка на соціальні мережі храмів і священиків - 11%, пожертвування онлайн - 7% і спілкування через месенджери зі священиками - 3%.

Дослідження було проведене соціологічною компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром більше 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, розміром населеного пункту і регіону. Період проведення поля: 23 квітня 2021 року, розмір вибірки: 1001 респондент.

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода