Три кроки до ідеального бренд-френда: інструкція для бренду

Хто такий амбасадор бренду? Скільки він заробляє? Що найважливіше для ефективної співпраці з ним?

Коментарі 1840

Альона Кобозєва, директорка департаменту комунікацій і спонсорства Parimatch Ukraine ділиться досвідом і дає відповіді на ці та інші запитання.

Світ стрімко трансформується, й щосекунди кидає бізнесу нові виклики. Наприклад маркетинг стає цифровим: 84% споживачів довіряють відгукам в інтернеті так само як і особистим рекомендаціям. Тому маркетингова стратегія вже неможлива без амбасадорів. Незалежно від того, знайомі люди з амбасадором, чи ні, вони цінують те, що говорять “посланці” бренду.

Хто такий амбасадор?

Буквально це слово перекладається як «посланець». Для brand ambassador воно теж дуже влучне. Бо амбасадор бренду – це людина, що транслює світу цінності компанії, яку вона представляє.

Недостатньо запросити якусь зірку і зробити з нею одне єдине рекламне фото. «Обличчя компанії» повинно бути її другом. По суті, бренд-амбасадор просуває продукт, бренд або цінності, до яких він позитивно ставиться і хоче поділитися враженнями зі своїми прихильниками.

Бренд-амбасадори не лише заохочують людей спробувати нові продукти, але й формують імідж компанії. Глобальна мета амбасадорства – зібрати навколо бренду спільноту зі схожими інтересами та цінностями. Бо спочатку людина цікавиться брендом, а вже потім вирішує, чи ставати його клієнтом. І найвища точка піраміди – довіра, якої прагнуть усі бренди в довгій перспективі.

П’ять головних причин, навіщо бренду потрібні амбасадори:

  • доносити цінності і традиції компанії;
  • формувати чи підсилювати імідж компанії;
  • розвивати спільноту;
  • просувати внутрішні проєкти для зовнішньої чи внутрішньої аудиторії;
  • підбирати персонал.

Скільки платять за амбасадорство?

З амбасадорами працює безліч компаній з абсолютно різних галузей. І вони витрачають на цю співпрацю неймовірні гроші. Наведемо приклад.

  • Конор Макгрегор, боєць ММА

Заробіток від бренд-реклами: $180 млн станом на 2022 рік.

Бренди: Burger King, DraftKings, Dystopia Video Game, Roots of Fight, Proper No. Twelve, Reebok.

  • Ліонель Мессі, футболіст

Заробіток від бренд-реклами: $130 млн на рік.

Бренди: OrCam, Budweiser, Adidas, Pepsi, Всесвітня організація охорони здоров’я.

  • Кріштіану Роналду, футболіст

Заробіток від бренд-реклами: $120 млн на рік.

Бренди: HerbalLife, Armani, Clear Shampoo, Unilever, KFC, Shopee, Crunch Fitness.

Як вибрати амбасадора?

  • Крок 1: визначаємо мету співпраці

Перш ніж починати працювати з амбасадорами, зрозумійте, навіщо це вашому бренду чи бізнесу. І залежно від цього вже вибирайте або друга-мільйонника, або друга з кількома тисячами вірних і тематичних підписників. До прикладу, ось кілька цілей, які може мати бізнес:

  • підвищити впізнаваність бренду;
  • генерувати продажі;
  • збільшити конверсію;
  • розширити аудиторію;
  • підвищити лояльність клієнтів.
  • Крок 2: розпитуємо потенційного амбасадора про його цінності

Коли вибираєте амбасадора, вам потрібно влучити в яблучко – знайти саме ту людину, яка найкраще відповідатиме іміджу компанії. Також важливо, щоб цінності амбасадора збігалися з цінностями бренду, а демографічні характеристики його аудиторії відповідали цільовій аудиторії бренду. Щоб це зрозуміти, можна відповісти на кілька запитань:

  • Яким є особистий бренд потенційного амбасадора?
  • З якими брендами він співпрацював?
  • Чи збігаються ваші цінності?
  • Крок 3: дружити

Після укладання угоди дайте амбасадору достатню свободу творчості. Дозвольте йому зосередитися на тому, щоб ділитися своїм досвідом з вашим брендом і будувати стосунки, а не примусово «робити продажі». І не забувайте розповідати амбасадорам, як розвивається бренд, і надати їм ресурси для його просування.

Амбасадором відповідальної гри бренду Parimatch наразі є всесвітньо відомий спортсмен, чемпіон світу з боксу Олександр Усик. Нас поєднали схожі цінності: для нього важливі перемоги, але виважені, йому важливо виконувати соціальну роль у суспільстві й підтримувати країну. До того ж і бренд, і Олександр народжені в Україні і заряджені перемагати.

На практиці: як компанії співпрацюють з амбасадорами?

В Україні цей тренд почав розвиватися 10–15 років тому. Не оминув він і сферу розваг. Першим амбасадором Parimatch у 2019 році став найвідоміший та найвпізнаваніший боксер, абсолютний чемпіон світу у важкій вазі серед професіоналів Майк Тайсон. Потім, 2020 року, ми працювали з Коннором Макгрегором – на той час чемпіоном UFC в легкій і напівлегкій вазі.

Футбольні клуби Chelsea, Leicester City, Everton, Newcastle United, українські футбольні клуби «Шахтар», «Дніпро 1», Чорноморець», «Львів» – усіх їх об’єднує те, що вони наразі є партнерами Parimatch Ukraine.

Це не просто формальні промоутери бренду, а люди, з якими компанія має спільні проєкти. Наприклад, Олександр Усик 2021 року став амбасадором відповідальної гри Parimatch. А 2022 року і спортсмен, і українська компанія стали партнерами національної фандрейзингової платформи UNITED24, аби спільними зусиллями підтримувати Україну.

У межах Web Summit 2022 Наталія Гілевич, CEO Parimatch Ukraine, розповіла, як це – бути українцем і чого наш досвід може навчити Європу. А український чемпіон Олександр Усик звернувся з головної сцени Лісабону до світової спільноти, аби більше розповісти світу про події в Україні. Тож головне, що нас поєднує – цінності. Ми відчуваємо відповідальність перед Україною та українцями і у спортивній сфері, і як бізнес.

Проте амбасадори Parimatch Ukraine – це не тільки світові зірки. Перш за все це люди, які працюють у компанії – вони діляться її досягненнями із друзями і знайомими. Топменеджмент – теж амбасадори. Вони є носіями цінностей і культури, рупором компанії, а іноді і країни, якщо мова йде про міжнародні конференції та публічні виступи.

Ми в компанії робимо акцент на людях, які є носіями цінностей бренду, готові та можуть впливати на свою цільову аудиторію. А ще наші амбасадори обов'язково хочуть змінити світ на краще.

Розділити цінності з командою Parimatch Ukraine.

Обговорити з іншими читачами:
Погода