До Дня молоді представництво Фонду ООН в галузі народонаселення в Україні (UNFPA Україна) за підтримки уряду Великої Британії перезапустили підлітковий проєкт “Не дрібниці”, розширивши його тематики та платформи з огляду на виклики часу. Реалізували ідею креативна агенція ISD Group у співпраці з МГО «Молодвіж».
Відтепер, крім теми здорових і токсичних стосунків, у проєкті говоритимуть про емоції, почуття та переживання, які спричинила або загострила війна.
«Не дрібниці – це проєкт про емоції та почуття, які охоплюють і пригнічують підлітків через переїзд в іншу країну, через сум за друзями, через постійні переживання за власне життя і життя рідних. Ми говоримо, що будь-які зміни в емоційному стані через непростий час не варто знецінювати, замовчувати або ігнорувати. А ресурси проєкту допоможуть зрозуміти ці емоції та знайти їм вихід», – каже Надія Ковалевич, координаторка проєкту UNFPA.
Раніше основним майданчиком проєкту “Не дрібниці” був Instagram, який допомагав молоді розпізнавати психологічне насильство та будувати здорові стосунки. Тепер до нього додався сайт і низка ресурсів, що допоможуть підліткам розібратися у своїх переживаннях. Зокрема, чат-бот, в якому можна пройти попередній чек-ап емоційного стану та визначитись із проблемою, що хвилює. Далі бот запропонує корисні тематичні матеріали або сесію з психологом/-инею. Розмова відбувається безпосередньо у чаті, безкоштовно та анонімно.
Окремий компонент проєкту – освітній. Прямо у чат-боті є вправи на заспокоєння, що допоможуть впорядкувати думки, а в Instagram – регулярні прямі ефіри з психологами/-инями, які знайомі підліткам, і на теми, що хвилюють. Замість же довгих лонгрідів на сайті – картки-гайди, які коротко та доступно розкривають важливі питання.
«Підлітковий вік – це той момент, коли всі проблеми множаться на 2, бо ти ще формуєшся як особистість і не завжди знаєш, як тобі реагувати й впоратися з емоціями. Дорослі кажуть «та це ж дрібниці!», а для тебе це НЕ дрібниці. Ми обіграли стейтмент в айдентиці: є загальне рекламне правило не вживати частинку «не», а ми зробили навпаки – підкреслюємо її, обводимо і всіляко на ній акцентуємо. Демонстративно навпаки, як роблять це й самі підлітки. Та сама підлітковість і у форматах: чат-бот та онлайн-консультації замість офлайну, зрозумілі картки інстаграмного формату, а не статті. Щоб у будь-який момент і будь-де можна було отримати допомогу”, – розповіла Юлія Івакіна, копірайтерка ISD Group.