На 2021-2022 команда Eldorado.ua мала стратегічну задачу — повністю українізувати сайт без значних втрат у ранжуванні. Також ритейлер прагнув отримувати більше трафіку з регіональних сторінок. Результат: за пів року спільної роботи нам вдалося не лише круто реалізувати мовний закон, а й у 2 рази збільшити кількість сеансів з регіональних сторінок.
Коротке інтро
Посилити бренд в онлайні та популяризувати українську серед своєї цільової аудиторії. Із такими цілями ритейлер почав працювати ще у 2021. Певні задачі закривала інхаус-команда бренду, з іншими — розбиралися фахівці Promodo.
«Ми тривалий час працювали над якісною українізацією свого ресурсу, ще з 2020 року. Також мали позитивну динаміку за регіональними сторінками. Проте мали на меті досягти кращих результатів, і досягли їх – саме із професіоналами Promodo. Дуже вдячні колегам за спільну роботу, разом нам вдається підкорювати будь-які вершині в усі часи», — Владислав Семенцов, Head of Digital Marketing Eldorado.ua.
«В мене декілька разів запитували, як Eldorado.ua так круто зробив реалізацію мовного закону. Так от, всі відповіді у нашому кейсі. Великий респект обом командам за ефективність та наполегливість. Це також ще один приклад, коли наші фахівці працюють з інхаусом, як єдиний механізм», — Максим Копильченко, Head of SEO Promodo.
Що саме ми робили
Ми займалися двома напрямками робіт, які мали різні цілі та не залежали один від одного, проте були об'єднані єдиною метою — посилити бренд в онлайні. Найактивніша фаза роботи тривала з березня до серпня 2022.
#1 Налаштування регіональності сайту
Команда Eldorado.ua працювала над регіональними сторінками ще до початку активної фази нашої роботи. Однак, їхні позиції у видачі не задовольняли клієнта. Тож ще наприкінці 2021, вбачаючи потенціал цього напрямку, ми почали більш предметно працювати над покращенням показників ритейлера в регіональній видачі.
Регіональність сайту — це окремі посадкові сторінки каталогу сайту для міст та регіонів. Наприклад, замість однієї сторінки категорії «Сматрфони», на сайті створюються додаткові сторінки «Смартфони в Харкові», «Смартфони у Львові» тощо.
Пошукова система краще ранжує регіональні сторінки, бо користувачі надають перевагу придбанню товарів у своєму регіоні. Це відомий факт. Водночас Google прагне цілковито задовольнити їх запити. Якісно оптимізуєте такі сторінки — виводите сайт до топу видачі у цільових містах та регіонах.
Найпопулярніший метод налаштування регіональності сайту — це створення регіональних сторінок на підпапках з можливістю вибору міста у хедері. Тобто створюєте папки регіонів, в кожній з яких дублюєте наявну структуру категорій, розділів та фільтрів.
За такої механіки структура URL буде: https://…/dnipro/smartfon/.
Тоді як реалізація фільтрів в структурі сайту включає розділи та категорії, які мають фільтрацію щодо наявності товарів в регіоні.
Структура URL формується через слеш і подальший перелік обраних фільтрів: https://eldorado.ua/uk/smartphones/c1038946/city=dnipro/
Реалізована на сайті Eldorado.ua механіка через сторінки фільтрації жодним чином не погіршила якість ранжування. Однак нашою задачею було допомогти бренду знайти рішення збільшити органічний трафік за наявних ресурсів.
Що запропонували зробити для цього:
- Налаштувати систему визначення регіону на основі IP-адреси користувачів.
- Створити та відкрити для індексації регіональні сторінки у комбінаціях: категорія+регіон та категорія+регіон+один фільтр.
- Підготувати унікальний контент: тексти опису каталогу не мають дублюватись на регіональних сторінках; формування метаданих за шаблоном.
- Задля коректної роботи метаданих у базі даних важливо зберегти відповідність регіону та прийменникового відмінку міста чи регіона (наприклад, «Харків – в Харкові», «Львів – у Львові»).
Наприклад, заголовок H1 для всіх регіональних сторінок повинен мати єдину структуру:
Що додатково вплинуло на зростання трафіку за регіональними сторінками
Оскільки роботи щодо оптимізації регіональності сайту були розпочаті до початку війни, сайт бренда вже мав успіх у регіонах за зростанням позицій у ТОП. На момент, коли країною почали переміщуватись люди у пошуку більш безпечних міст, попит за регіонами суттєво змінився. Тож регіональні сторінки, які займали високі позиції в ТОП, отримали ще більше трафіку саме через міграцію вимушено переміщених осіб.
На прикладі динаміки регіональних сторінок Львова можемо побачити зростання попиту, починаючи з березня 2022.
#2 Українізація сайту
16 липня 2022 року набула чинності низка норм закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Тобто всі веб-сайти суб’єктів господарювання, що реалізують товари і послуги в Україні та зареєстровані в Україні, мають виконуватися державною мовою.
Eldorado.ua не відкладали реалізацію вимог законку. Бренд тривалий час працював над якісною українізацією свого ресурсу, адже критично важливо було не втратити напрацьований обсяг трафіку.
Механіка українізації сайту Eldorado.ua
Якщо IP користувача має українську локалізацію, то файли сookies пусті, і здійснюється запит type-in, тобто введення URL в адресний рядок браузера - користувачу відкривається україномовна версія сайту.
В органічному пошуку редирект 302 перенаправляє користувача на україномовну версію сайту незалежно від того, якою мовою він здійснив запит (російською чи українською). За бажанням відвідувач може обрати іншу мову ресурсу.
Перша механіка реалізована на більшості ресурсів. Однак, разом з Eldorado.ua ми розробили ще один механізм українізації, який раніше здавався занадто ризикованим з точки зору SEO.
«Ми одні з небагатьох в eCommerce, хто реалізував правильне відображення україномовної версії сайту. Наші налаштування не обмежилися формальним виконанням, тому навіть з пошукової системи тепер ми відображаємо користувачу контент українською. Отримані результати свідчать, що не варто боятися Google. Багатьох стримували можливі наслідки використання такої механіки. Проте ми перевірили її на собі і можемо впевнено стверджувати, що мета виправдала засоби», ー Дмитро Волошун, Head of SEO Eldorado.ua.
Звичайно, російськомовна версія просіла в аналітіксі. Тепер трафік записується на сторінки україномовної версії через 302 редиректи. Проте на позиції російськомовних запитів це ніяк не вплинуло, як і на показники поведінки користувачів.
Результати
Налаштування регіональності сайту значно покращило позиції та трафік.
Частка органічного трафіку з регіональних сторінок зросла в 2 рази до ~20%, тоді як до оптимізації вона становила менше ніж 10% від всього органічного трафіку.
Завдяки українізації, сайт Eldorado.ua отримав якісні налаштування, які виконують вимоги не лише закону, але й задовольняють бажання бренду популяризувати українську серед своєї цільової аудиторії.
Дані Google Analytics за місяць до і за місяць після налаштування редиректів підтверджують, що виконані роботи не погіршили поведінкові фактори ранжування. Навпаки, навіть за умов російськомовного запиту та відображення україномовних сторінок основні показники поведінкових факторів покращились.
Автор матеріалу – Денис Марушевський, SEO-фахівець Promodo.