Український бізнес планує збільшувати виробництво та зайнятість

Український бізнес планує збільшувати виробництво та зайнятість

Коментарі 844
Фото: depositphotos.com
Фото: depositphotos.com

Такі результати третього Щомісячного опитування підприємств за липень 2022 року, які експерти ІЕД представили під час онлайн-заходу «Економічні тенденції з точки зору бізнесу».

Зокрема, як показало опитування, на фоні зменшення рівня невизначеності як в середньо-, так й в короткострокових перспективах, виробничі очікування бізнесу покращуються.

Як пояснила виконавча директорка Інститут економічних досліджень та політичних консультацій Оксана Кузяків, коли ми говоримо про покращення, то маємо на увазі зменшення темпів скорочення виробництва та тенденції до зростання зайнятості на підприємствах.

Такі висновки є наслідком того, що підприємці покращили очікування щодо самого виробництва та планують збільшувати зайнятість у перспективі трьох місяців.

Окрім того, зростає частка тих підприємств, які починають використовувати свої виробничі потужності ближче до довоєнних обсягів та очікують нових замовлень.

За словами старшого наукового співробітника ІЕД Євгена Ангела, найшвидше серед усіх відновлюється виробництво у тих сферах, які забезпечують життєдіяльність – харчова промисловість, виробництво одягу та взуття.

Позитивним є й те, що підприємства відновлюють запаси сировини й матеріалів, хоча ціни на них залишаються великою проблемою для підприємців. У порівнянні з цим корупція наразі найменша перешкода для ведення бізнесу в Україні.

Водночас результати показали, що піврічні очікування фінансово-економічної ситуації на підприємстві та загальноекономічного середовища, залишаючись оптимістичними, дещо погіршились.

Також бізнес став гірше оцінювати державну політику, що на думку наших експертів, означає очікування чітких сигналів від держави щодо ключових правил економічного устрою під час війни.

Про опитування

Інститут економічних досліджень та політичних консультацій буде проводити щомісячне опитування підприємств із застосуванням підходу кон’юнктурних досліджень (або Business Tendency Survey). Методологію розроблено для оцінки ситуації з «базового рівня» — суджень та очікувань основних економічних агентів – підприємців та керівників підприємств.

У липні 2022 було опитано 449 компаній. Серед них 402 промислових підприємства, що розташовані у 21-му з 27-ми регіонів України, включаючи Вінницьку, Волинську, Дніпропетровську, Житомирську, Закарпатську, Запорізьку, Івано-Франківську, Київську, Кіровоградську, Львівську, Миколаївську, Одеську, Полтавську, Рівненську, Сумську, Тернопільську, Хмельницьку, Черкаську, Чернівецьку та Чернігівську області та місто Київ.

Польовий етап дослідження проходив у липні 2022 року. Підприємства порівнювали ситуацію відповідно до результатів липня 2022 з червнем 2022 (там де це було окремо зазначено) з довоєнним часом (період до 24 лютого 2022 року). Респонденти давали прогноз на 1-2 місяці роботи підприємства.

​За матеріалами пресрелізу

Обговорити з іншими читачами:
Погода