Український стартап PICSELL анонсує початок співробітництва з HENKEL

Команда одного з проектів холдингу — PICSELL — нещодавно підписала контракт з міжнародним виробником FMCG — компанією HENKEL.

Комментарии 1385

CMS Group успішно розширює свою експертизу за межі маркетингових комунікацій. Чотири роки тому була започаткована програма CMS Ventures, мета якої – запуск технологічних стартапів. Команда одного з проектів холдингу — PICSELL — нещодавно підписала контракт з міжнародним виробником FMCG — компанією HENKEL. Суть продукту PICSELL — оптимізація мерчандайзингу та підвищення ефективності за допомогою технологій комп'ютерного зору і машинного навчання.

Імплементація системи PICSELL в робочий процес клієнта.

Клієнт HENKEL шукав рішення, яке б допомогло підвищити ефективність та оптимізувати витрати на утримання персоналу. Продукт PICSELL реалізував це за рахунок того, що багато рутинних процесів були переведені на вже доступну технологію computer vision, яка сканувала фотографії, одержувані з полів, і обробляла їх в автоматичному режимі. Крім цього, для HENKEL було розроблено SFA-рішення (Sales Force Automation Solution), яке допомогло налагодити процес взаємодії структури на всіх рівнях.

Пілотний період тривав 9 місяців. Процес запуску проходив етапами по 100 фокусних SKU. Кожен такий спринт займав від 1 до 2 місяців. На даний момент автоматизовано близько 90-95% SKU. На останні етапи пілотного проекту було залишено розпізнавання рекламних матеріалів, додаткових місць продажу, контроль промо-періодів.

Основні бенефіти колаборації PICSELL і HENKEL.

1. Оптимізація часу роботи мерчандайзерів.

По-перше, відбувається скорочення часу роботи, що проводить мерчандайзер в кожній конкретній торговій точці. По-друге, це зниження витрат на навчання співробітників. Раніше мерчандайзер повинен був знати 450 товарних SKU продукції HENKEL, планограми по кожній торговельній точці, асортиментну матрицю, довжину стелажа, полиці, що займає та чи інша категорія продукції. Він повинен був розуміти, з якими конкурентами в торговій мережі порівнювати промо-періоди, ціни і представленість бренда в розрізі довжини полиці. Мерчандайзеру доводилося всі ці дані вносити вручну в систему старого зразка, новий персонал на перших етапах допускав багато технічних помилок, що ставило під сумніви коректність даних. Зараз мерчандайзери користуються софтом PICSELL, де їм просто необхідно правильно зробити фотографію. Тобто завдяки системі клієнт скоротив витрати, пов'язані з навчанням персоналу, та час на заповнення звітності; є впевненість в коректності даних. Більш того, вивільняється час, який мерчандайзер може витратити або на відвідування більшої кількості торгових точок, або ж на роботу з товарним запасом, з оформленням та організацією логістичного процесу від виробника до ритейлу.

Наступні етапи відносяться безпосередньо до впровадження таких нововведень:

2. Оптимізація маршрутів торгових представників.

Представники PICSELL планують розробити для клієнта систему управління мерчандайзинговою командою, яка допомагала б не просто автоматизувати рутинні процеси, а ще й збирати дані по маршрутам мерчандайзерів, порівнювати їх з реальною ситуацією на полицях. Далі буде підготовлена рекомендаційна модель зміни маршрутів мерчандайзерів, заснована на аналізі історичних даних, отриманих з кожної конкретної точки.

3. Оптимізація викладки.

На основі накопичених даних по розпізнаванню SKU на полицях клієнт отримає рекомендації, як краще зробити викладку, яку товарну категорію варто розширити, а яку  просто розташувати по-іншому. Система здатна показати, наскільки часто той чи інший SKU знаходиться в OOS (Out-of-stock) в певних мережах. Це важлива інформація в переговорах між мережею та виробником. Клієнт відтепер зможе для себе порахувати, скільки він "недозаробив" через те, що товар відсутній на полицях. Інтеграція подібних систем дозволяє отримувати дані набагато швидше.

З якими труднощами зіткнулися в процесі впровадження системи PICSELL?

Точність розпізнавання, причиною чого є недостатня якість камери на пристроях торгових представників. Як результат, клієнтові довелося в деяких регіонах замінити смартфони. Починаючи з 2018 року, смартфони з високою роздільною здатністю камер сильно подешевшали. Зараз телефон за 100 доларів дозволяє мати камеру від 12 до 16 мегапікселів, цього більш ніж достатньо для отримання якісних фотографій.

“За системами автоматизації рутинної роботи — майбутнє. Такі рішення дозволяють у рази швидше реагувати і бачити проблемну ситуацію в ритейлі з брендами компанії, більш якісно підійти до питання пошуку додаткових можливостей для збільшення продаж та прибутковості.  І, звичайно ж, основна функція — це підвищення ефективності і зниження витрат на утримання мерчандайзингової структури. Наступним кроком для нас буде аналітика історичних даних, зібраних системою PICSELL, і інтеграція модуля формування рекомендацій маршрутів по кожній окремій точці або мережі”, — коментує Василь Григорук, Національний менеджер з продажу товарів категорії «Засоби для прання та догляду за оселею».

“Якщо говорити про світові тенденції, технологія комп'ютерного зору стає доступнішою для інтеграції в бізнес. Створити нейронну мережу, або взяти готове рішення й адаптувати під потреби бізнесу, — сьогодні не складе великих труднощів. Але не в цьому є проблема реалізації подібних проектів. Складність полягає в формуванні великих обсягів дата-сетів для навчання нейронної мережі, а також перевірка їх на наявність помилок, які в рази знижують точність розпізнавання і автоматизацію процесу в цілому. Такі перевірки в основному проводяться в ручному режимі і вимагають наявності підготовленого персоналу. З одного боку, ми маємо досвід в управлінні великими структурами персоналу, можемо при необхідності за пару тижнів масштабуватися до декількох тисяч part-time операторів. З іншого — ми створили цілу екосистему, яка об'єднує human resources & neural network в єдину платформу. Завдяки такому рішенню, вже на початковому етапі ми можемо отримати точність розпізнавання товарів на полицях в діапазоні 90-95%, а швидкість запуску пілотних проектів зросла в рази. Зараз з моменту підписання договору на тестовий проект до отримання результатів проходить менше 4-х тижнів”, — відзначає CEO PICSELL Сергій Гермашев. 

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie