Українці обирають цифрові та безконтактні оплати як найбільш зручні й безпечні

Сьогодні користувач переосмислює роль діджитал-інструментів у житті в цілому та у щоденних покупках зокрема. Згідно зі статистикою Mastercard, у першому кварталі 2020 року українці почали розраховуватися на 7% більше безконтактно і на 8% частіше онлайн.

Комментарии 1550

Безготівковий тренд вже протягом багатьох років залишається досить стійким. Якщо ще у 2014 році в Україні безготівкові операції по картках становили 60% від загальної кількості транзакцій, то вже в кінці 2019 року показники значно змінилися: понад 82% транзакцій по картках — це безготівкові операції, і лише близько 17% — зняття готівки. Багато в чому цьому сприяє розвинена платіжна інфраструктура: так, сьогодні в країні вже понад 330 тис. POS-терміналів, 90% з них підтримують безконтактні оплати картками і гаджетами[1].

«Перший квартал цього року став випробуванням на міцність для банківської системи і торгових підприємств, — зазначає Інга Андрєєва, генеральний директор Mastercard в Україні та Молдові. — При цьому ми бачимо, наскільки важливу роль зіграли всі ті зусилля, які банки і торговці доклали для розвитку безготівкових оплат і платіжної інфраструктури за останні роки. Незважаючи на значні обмеження у веденні торгівлі у фізичних торгових точках, ми бачимо не тільки відсутність скорочення, а й зростання в окремих категоріях платежів таких як безконтактні оплати і онлайн-комерція. Змінюється досвід користувача, він стає все більш цифровим, що забезпечує йому максимальну безпеку».

За даними Mastercard, безконтактні оплати в 1-му кварталі 2020 року порівняно з 4-м кварталом 2019 року зросли на 7%[2]. Найбільш активно користувачі розраховувалися безконтактно в продуктових магазинах, аптеках, а також оплачуючи послуги служб доставки. Згідно зі статистикою НБУ, кількість безконтактних карток за 2019 рік зросла більш, ніж удвічі, і сьогодні в Україні вже 8,6 млн карток дозволяють платити в один дотик.

Як зазначив Юрій Батхін, віце-президент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові, за перший квартал 2020 року кількість оплат в e-commerce також зросла на 8%[3]. Рітейл почав ще більш активно освоювати і використовувати діджитал-канали для продажів: кількість онлайн-оплат у продуктовому ритейлі по картках Mastercard зросла на 12% за квартал. А в окремих категоріях, таких як покупка техніки і електроніки, зростання ще значніше — тут кількість онлайн-транзакцій збільшилася на 44%³.

«Сплеск цифрових сервісів і онлайн-оплат, коли всі ми знаходимося вдома, цілком очікуваний. Для Mastercard це означає підвищену увагу до безпеки платежів і захисту наших користувачів, для яких це критично важливо. Наше дослідження Digitalization Trust Survey в 2019-му році показало, що 58% української аудиторії, власників банківських рахунків, вже користуються платіжними додатками і визнають, що це швидко і зручно. Це один з найвищих показників серед опитаних країн Європи. Більше платіжними додатками користуються тільки в Австрії (67%), а найближчі показники у Польщі (57%) і Сербії (52%)[4].

Безпека і надійність платежів є дуже важливим критерієм у використанні цифрових банківських рішень. Для 35% українців підвищений захист платежів стимул користуватися платіжною карткою частіше, при цьому 46% українців обрали б відбиток пальця як метод аутентифікації під час оплати», — розповів Юрій Батхін.

Швидкі і зручні платежі стають ще більш затребуваними, а значить попит на нові технології росте. У пріоритетах Mastercard впровадження Mastercard Identity Check для максимальної безпеки верифікації онлайн, запуск рішень з активною (відбиток пальця, face ID, голосова ідентифікація, сітківка ока) і пасивною (поведінкової) біометрією, а також розвиток цифрової комерції та реалізація інноваційних проектів на базі NFC технології.


[1] Дані НБУ, 2014 г., 2019 г.

[2] Дані Mastercard, безконтактні оплати по картках Mastercard в Україні, Q1, 2020 vs Q4, 2019    

[3] Дані Mastercard, онлайн-оплати по картках Mastercard в Україні, Q1, 2020 vs Q4, 2019    

[4] Mastercard Digitalization Trust Survey, 2019

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Effie
Погода