Від зруйновних складів до міжнародних ринків: як працює бізнес в умовах війни

Косметичний бренд Lamel — компанія, заснована українкою Наталією Яроменко у 2012 році. Склад косметики знаходився у селі Стоянка Київської області — ця територія була окупована росіянами у березні 2022. У приміщення складу влучив ворожий танк — товар згорів. Тепер компанія відновлює бізнес та працює над міжнародною експансією.

Коментарі 1611
depositphotos.com
depositphotos.com

FES UKR — власник FMCG-брендів має виробництво у Золотоноші, що на Черкащині, та головний офіс у Києві. Наразі FES UKR також веде перемовини з представниками західних брендів.
Обидві компанії — клієнти рекламної агенції MixDigital, розповіли представникам агенції про відновлення бізнесу і плани на майбутнє.

Ми маємо детально вивчати інструменти просування в іноземних регіонах (SMM, інфлюенс-маркетинг, таргетинг в соціальних мережах, діджитал-маркетинг), адаптувати контент і креативи. Але ми впевнені в успіху бренду на міжнародній арені

З початку заснування Lamel продукти бренду були в ТОП-3 в сегменті мас-маркету України та ще семи країн. Бренд увійшов до ринку 19 країн ЄС та присутній на Amazon у США.

В перші декілька тижнів після російського вторгнення компанія Lamel призупинила роботу, співробітники роз‘їхалися в різних напрямках. Але вже до кінця березня робочі процеси почали відновлюватися. Невеликими кроками компанія повністю відновила діяльність.

Станом на кінець червня 2022 офіс працює частково — хтось вже в Києві, а хтось працює віддалено. Про те, як Lamel справлялись із викликами воєнного часу розповідає керівниця відділу медіа й PR Алеся Сілакова.

“В березні наш склад із товаром в с. Стоянка, Київської області був зруйнований окупантами. Запаси товару згоріли, відвантаження партнерам припинилися. Тепер ми з нуля формуємо новий склад в більш безпечному місці й відновлюємо відвантаження. Ми відновили діяльність органічно. Спочатку з‘являлись дрібні завдання — щось перенести, зберегти. Згодом потрібно було налаштовувати й створювати щось наново. Потроху повернулись до робочого режиму з повним завантаженням”. — говорить Алеся.

Компанія розширяє географію продажів, виходить на ринки Європи, США та Близького Сходу. За останні 3 місяці бренд взяв участь у міжнародних виставках в Болоньї, Стамбулі й Лас-Вегасі. Алеся каже, що гості виставок позитивно реагують на бренд. Крім того, маркетингові інструменти просування декоративної косметики на іноземні ринки такі ж ефективні як і в Україні. Бренд Lamel продовжує працювати на український ринок. Продажі й планування рекламних кампаній поступово відновлюються, оновлюється асортимент.

“Ми маємо детально вивчати інструменти просування в іноземних регіонах (SMM, інфлюенс-маркетинг, таргетинг в соціальних мережах, діджитал-маркетинг), адаптувати контент і креативи, — каже Алеся. Але ми впевнені в успіху бренду на міжнародній арені”.

Ми пишаємось кожним членом колективу, хто залишився в Україні, та готовий захищати Батьківщину. Пишаємося тими, хто продовжив працювати. Адже підприємство, яке працює – це і товари на полицях магазинів, і сплачені податки, і зарплатня, і регулярна гуманітарна допомога населенню

FES UKR — компанія, що виробляє товари під брендами MacCoffee, Hillway, Tazzanera, Krack`s, Petrivska Sloboda. 24 лютого 2022 року всі співробітники підприємства FES UKR у Золотоноші та головного офісу в Києві отримали настанову евакуюватись. Досі діє правило, згідно з яким всі обов’язки виконуються лише в разі, якщо життю та безпеці співробітника нічого не загрожує. Коли немає можливості приступити до роботи – діє зобов’язання роботодавця щодо збереження робочих місць на час воєнного стану.

Олена Рейтерович (IT Business Analyst & Digital) говорить, що в перші тижні повномасштабної війни у багатьох колег прямі обов’язки відійшли на другий план. Добровольці, попри ризик потрапити під обстріли, доставляли продукцію зі складів до міських та волонтерських пунктів приймання допомоги для військових та ТРО. Керівництво в Україні та власники з Сингапуру з розумінням поставилися до таких ініціатив, було витримано стратегічну паузу протягом 2 тижнів. Після цього підприємство у Золотоноші запустило виробництво, облаштувавши бомбосховище.

“Ми пишаємось кожним членом колективу, хто залишився в Україні, та готовий захищати Батьківщину. Пишаємося тими, хто продовжив працювати. Адже підприємство, яке працює – це і товари на полицях магазинів, і сплачені податки, і зарплатня, і регулярна гуманітарна допомога населенню”, — говорить Олена.

Наразі найбільша проблема компанії – загроза життю та безпеці співробітників і пов’язані з цим обставини. Частина персоналу перебуває поза межами рідних міст та/або країни, тож виробництво має працювати із командою працівників, яка готова вийти на завод.

“Потрібно було згуртувати колектив, оптимізувати процеси на виробництві, щоб забезпечити безперебійну роботу, — розповідає Олена. — Ще одна складна тема: логістика. Через бойові дії перевізники не можуть гарантувати якісну та своєчасну доставку. Як наслідок — зростають ціни на послуги, а продукція невчасно потрапляє до торгових мереж. Щоб розв‘язати це питання, ми проводимо ретельні перемовини з партнерами щодо цін та розрахунків, перерозподілу ризиків між зацікавленими сторонами, з врахуванням форс-мажорів”.

FES UKR підготував усі команди до бойових дій на певних територіях, здійснено евакуацію за запитом співробітників. Є інструкції на різні сценарії подій, колеги готові підлаштуватись під будь-які обставини в умовах невизначеності.

“В умовах воєнного стану маркетингові активності припинено. В умовах стресу та подекуди дефіциту товарів грати в ігри на кшталт: “Купи 2 пакунки отримай +1 в подарунок” не на часі. Наша продукція і так доступна в центрах гуманітарної допомоги безоплатно. Наразі важливо забезпечити покриття всіх територій України продукцією й утримати стабільні ціни, попри зростання витрат.
Раніше ми виходили в онлайн-простір з жартівливою манерою спілкування. Наразі грайливий tone of voice недоречний – тому утримуємо паузу до радісної звістки про перемогу”, — розповідає Олена про digital-активності.

FES UKR веде перемовини з кількома представниками західних ринків. “Ми відстежуємо новинки на ринку рекламно-маркетингових продуктів та рішень. За необхідності ближче знайомимось, ініціюємо розгорнуті презентації, відвідуємо галузеві заходи. Попри складну ситуацію деякі провайдери продовжують активно презентувати себе у форматі вебінарів та онлайн-зустрічей”, — говорить Олена.

“Такий невгамовний підхід до улюбленої справи змушує і нас, як клієнта, постійно вдосконалюватись, прокачувати знання.

Нас, як націю, не здолати, якщо креативна армія на варті національної економіки! Наша команда є однією із найсильніших на ринку, навіть в кризових ситуаціях консолідуємось, шукаємо та знаходимо можливості: просування на нових ринках, зростання, утримання обсягів виробництва та збуту. Ракурс погляду на труднощі визначає, чи стане проблема приводом для глибокого стресу (з якого складно знайти вихід), або, всупереч непередбачуваним умовам, виявиться крутим кейсом досвіду подолання кризи. Навіть якщо все вирішиться не дуже успішно: на майбутнє це посібник “як не треба”, або чек-лист помилок.
 
FES UKR продовжує працювати, наперекір труднощам. Головне, щоби всі співробітники залишались живими та здоровими”.

Обговорити з іншими читачами:
Погода