В українських офісах ігнорують День святого Валентина

Наближається День святого Валентина. Багато хто святкує його разом зі своєю другою половинкою, відволікаючись від щоденної рутини та робочих буднів. Проте є випадки, коли святкування цієї дати є частиною корпоративного життя: роботодавці або самі співробітники приділяють увагу словесним привітанням та подарункам один одному.

Коментарі 5854

Кадровий портал grc.ua, сайт з вакансіями для талановитих кандидатів, провів опитування. Його метою було визначити ставлення українських компаній до Дня святого Валентина. Як з’ясувалося, двоє з п’яти українців назвали 14 лютого Днем усіх закоханих, кожен п’ятий українець вважає цей день святом торговців квітами та листівками, а кожен сьомий впевнений, що це свято не вписується в наші традиції та культуру. Лише чверть українців святкує День святого Валентина на роботі.

Ставлення українців до цього дня неоднозначне. Одні бачать у цьому дні привід проявити турботу та увагу до своїх близьких (18%), двоє з п’яти вважають це свято днем закоханих (42%). Більше п’ятої частини (21%) опитаних вважає, що це свято придумали маркетологи для продажу квітів, листівок та інших товарів.

В трьох з чотирьох випадків це свято ігнорується на корпоративному рівні. Показник в 76% вельми великий, проте не варто забувати, що в цілому далеко не кожен українець якось по-особливому проводить цей день. Для майже третини наших співвітчизників свято всіх закоханих нічим не відрізняється від інших днів календаря (15%) чи взагалі незрозумілий день, який не вписується в наші культурні традиції (15%). Хтось просто не звик святкувати, а у когось це просто немає з ким робити.

Проте в кожній сьомій компанії колеги вітають один одного на словах. Трохи менше, а саме у 12%, вітають у робочому чаті, через соціальні мережі чи електронною поштою. Ще 5% пригощають одне одного смаколиками. Зовсім рідко влаштовують вечірки, дарують квіти, готують приємні сюрпризи та підписують листівки-валентинки.

Цікаво, що фактор статі майже не позначається на звичці святкувати цей день в корпоративних колах. Хіба що відзначимо, що чоловіки в 4 рази рідше роблять валентинки.

  • Колеги словами вітають один одного: чоловіки – 16%, жінки – 14%.
  • Вітають у робочому чаті, через соціальні мережі чи електронною поштою: чоловіки – 11%, жінки – 13%.
  • Підписують листівки-валентинки: чоловіки – 1%, жінки – 4%.
  • Пригощають один одного смаколиками: чоловіки – 5%, жінки – 5%.
  • Готують сюрпризи один одному: чоловіки – 1%, жінки – 2%.
  • Влаштовують святкування/вечірку на роботі: чоловіки – 2%, жінки – 2%.
  • Дарують квіти: чоловіки – 2%, жінки – 2%.
  • Не святкують День святого Валентина: чоловіки – 79%, жінки – 74%.

Перейдемо до віку. Відзначимо деякі цікаві факти:

  • 19-23-річні респонденти взагалі не вітають словами (тобто усно) один одного (0%). При цьому опитані, старші ніж 60 років, роблять це в 36% випадків. Статистика показує, що така звичка вимальовується з віком;
  • наймолодші опитані надають перевагу «диджіталізованим» методам вітання. 22% респондентів в категорії «19-23 роки» надсилають привітання у робочий чат, соціальні мережі та використовують для цього електронну пошту. Вищезгадані 60+ років тут поступилися – 18%;
  • багатьох здивує, що наймолодші (19-23 роки) святкують День святого Валентина у компанії значно рідше, ніж старші люди (60+ роки) – 12% проти 36%. У цілому, відсоток тих, хто святкує, з віком зростає. Проте це можна легко пояснити: 19-23-річні могли ще не знайти «ту саму» або «того самого», а у старших людей зазвичай особисте життя вже влаштоване, і є сформована звичка приділяти особливу увагу цьому дню;
  • респонденти з категорії «60+» не мають звички готувати листівки-валентинки: жоден опитаний не надав таку відповідь;
  • сюрпризи на День святого Валентина – рідкість у компаніях. Лише у двох вікових категоріях зустрічаються такі випадки: 31-40 років – 3%, 41-50 років – 2%;
  • респонденти, старші за 60 років, найчастіше влаштовують повноцінні святкування або вечірки (9%). До того ж у відсотковому співвідношенні відрив великий. Найближчий «переслідувач» – категорія «41-50 років» – 3%. У наймолодших (19-23 роки) красується скромний «нуль».

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного експертно-аналітичним центром кадрового порталу grc.ua в січні 2022 року. В опитуванні взяли участь 558 респондентів з різних регіонів України.

За матеріалами пресрелізу

Обговорити з іншими читачами:
Погода