Вадим Іщенко: "В умовах цілковитої невизначеності питання ефективності постало на перше місце"

Вадим Іщенко, маркетинг-директор Uklon, розповів від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній та як змінилася поведінка споживачів у цей складний рік.

Коментарі 1979

Які ключові зміни відбулися у вашій галузі цього року та як змінилася поведінка споживачів?

Міграція населення – це досить значна зміна, яка відбулася цього року і вплинула на перерозподіл обʼєму нашого бізнесу між містами. Наразі міста з населенням до 500 тисяч людей збільшили свою частку в замовленнях майже на 30%. Крім цього, обстріли росією наших міст спричиняють проблеми зі звʼязком, що своєю чергою впливає на користування як райдерським, так і драйверським застосунком.

Ми також помітили, як у воєнний час збільшився попит на доставку. Українці стали не лише відправляти пакунок від себе до отримувача, а й замовляти доставку з магазину, аптеки, поштового відділення тощо.

Поведінка користувачів стала більш ситуативною. Якось менше запланованості, а більше руху, який залежить від непередбачуваних тригерних моментів. Наприклад, коли зʼявляється звʼязок та світло – можна швидко поїхати до магазину. До речі, підсумовуючи 2022-й рік, ми в Uklon помітили, що найпопулярнішими локаціями, куди їздили українці у межах міста, були торгівельні центри (4,14%), магазини (3,98%), ресторани (3,05%), лікарні (2,96%) та залізничний вокзал (1,83%).

Як перерозподіляються канали комунікації та як змінився рекламно-комунікаційний ринок?

Для Uklon спліт каналів особливо не змінився. У цьому році ми не інвестували в пряму рекламу на телебаченні, але зробили більший акцент на інтеграціях в YouTube та TikTok. Якщо розглядати маркетинговий бюджет у відсотках, то частка incentive-програм (знижок) для райдерів і драйверів суттєво збільшилась.

Щодо трендів можу сказати: майбутнє перегляду контенту за ОТТ-сервісами, а не класичним телебаченням.

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній? Які зміни очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в наступному році?

В умовах цілковитої невизначеності питання ефективності постало на перше місце. Насамперед це період окупності інвестицій та вплив маркетингових інвестицій на ключові показники, як, наприклад, кошторис за нового залученого клієнта. Аналізуючи саме ці показники разом з іншими (MAU, ARPU, Churn rate; etc) ми й приймаємо рішення щодо інвестицій у ті чи інші інструменти.

А щодо 2023 року, можу з впевненістю сказати, що потрібно повертатися до планування хоча б періодами на 3-6 місяців. Маркетинг не може бути ефективним, коли він тільки ситуативний.

Чим надихається ваша команда у скрутний час?

Ми надихаємося незламністю українців та стійкістю, мужністю наших захисників і захисниць. Поки весь світ живе своє найкраще життя – ми живемо своє воєнне життя та намагаємося зробити його кращим. Тож, безумовно, ще й один одним. Прагнемо бути корисними у тилу і робити свій внесок у наближення нашої спільної перемоги.

Як ваша компанія допомагає країні?

Від першого дня повномасштабної війни ми спрямували наявні ресурси для допомоги захисникам і захисницям на передовій, а також на підтримку волонтерів. Команда Uklon розробила новий клас авто #UklonВолонтер, який допомагає з транспортом волонтерам і працівникам критично важливої інфраструктури міста. Ви тільки уявіть масштаби: станом на листопад було здійснено 38 132 волонтерських поїздок, водії доставили 600 000 порцій їжі, 27 450 кг продуктів та 13 440 літрів пального.

Також для наших користувачів зʼявилася опція задонатити на благодійні збори прямо із застосунку, через кнопку “Донат” на головному екрані Uklon.

Ми розуміли потребу у міжміських перевезеннях, тож запустили клас авто “Міжміст”, завдяки якому пасажири мають змогу пересуватися між містами України. Найдовша поїздка була здійснена по маршруту Запоріжжя – Львів та становила 1 072 км.

З 2014 року ми є постійним партнером БФ “Повернись Живим”, а у 2022 році Uklon оголосив про щомісячну операційну підтримку БФ Сергія Притули.

І також з важливого, компанія підтримує важливі збори, як-от, “Довгі РУКи ТрО”, про запуск якого на днях оголосив “Повернись Живим”. Одразу “підвісили” 1 мільйон гривень регіону, на який у фіналі акумулюють найменшу суму коштів. Також донатили “На помсту”, організаторами якого були Сергій Притула та Сергій Стерненко та підтримували збір на комплекс PD-2, який до 31-ї річниці незалежності організовували DOU та “Повернись Живим”.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода