За словами Валерії Заболотної, процес навчання дорослої людини повинен відбуватися там, де знаходиться людина, адже за дослідженнями ми маємо лише 1% часу на навчання. Вона виділила основні топ-5 освітніх трендів, які будуть актуальні в 2021 році: зростання долі навчання за допомогою інтернету; штучний інтелект в освіті (AI); навчання за допомогою VR-технологій, навчання через мобільні додатки, а також гейміфікація та геймінг в навчанні.
«Ми дивимося в телефон мінімум дев’ять разів на годину, читаємо в ньому практично все. І сьогодні, якщо ми не маємо певних адаптованих до телефону форматів навчання, ми втрачаємо багато можливостей і багато людей», – додала Валерія.
Згідно дослідження Deloitte, 53% керівників впевнені, що від 50% працівників до 100% будуть вимушені перевчитися до 2025 року. Очікується, що базові професійні знання у 40% працівників зміняться, і це відбуватиметься в будь-якій індустрії: «Інформаційна демократизація призвела до того, що ми дуже швидко опановуємо велику кількість інформації, в тому числі професійної, і це призводить до інформаційного перевантаження. Тож в освітньому процесі це потребуватиме нарощування нових підходів і інструментів», – пояснила Валерія. – Сьогодні 75% успіху у побудові кар’єри залежить саме від навичок людей і лише 25% – від отриманої професійної освіти».
Сучасний світ все активніше спонукає вкладатися в освіту та перенавчатися. Згідно даних Deloitte, лише цифрова складова освіти зросла на 12%, а кількість вкладених інвестицій у освітні технології в найближчі 5 років зростуть вдвічі – з 227 до 404 млрд.
«Ми мусимо розвиватися у таких компетенціях як комунікація та ефективна взаємодія для того, щоб бути успішним на ринку праці. І байдуже які професії ми будемо нарощувати, тому що світ змінюватиметься і велика кількість професій відійде, але й велика з’явиться», – розказала Валерія Заболотна.
За її словами, прогресивні роботодавці мають вкладатися в навчання співробітників, адже від цього зростатиме конкурентоздатність бізнесу. Інвестиції, вкладені у співробітників, більш ніж на 50% окуповуються. Вони повертаються підвищенням продуктивності, здатністю виконувати складні задачі.
Користуватися попитом на ринку праці будуть люди, які мають широкі крос функціональні знання та глибоку експертизу у конкретному напрямку. А також спроможні переносити свою експертизу в іншу сферу.
За даними Deloitte, 60% нових видів діяльності потребують тих навичок, яких немає на ринку. Вони є лише у 20% спеціалістів. І тут постає проблема швидкого опанування новими знаннями. Для цього потрібно розвивати базові когнітивні звички – критичне, системне, аналітичне мислення з одного боку (здатність працювати з інформацією) і креативне мислення з іншого (здатність створювати нове). 41% керівників, з якими радо погодяться HR спеціалісти, назвали боротьбу за таланти своїм топ-пріоритетом та головною проблемою.
Academy DTEK також активно трансформується та впроваджує сучасні технології задля підвищення ефективності навчання не тільки співробітників компанії ДТЕК, а й усіх бажаючих змінюватися та навчатися.
«Ми змінили стратегію, і наразі Academy DTEK базує свої освітні продукти на тих навичках, які є ключовими, на тих компетенціях, за допомогою яких можна буде доростити інші професії або певні спеціальності, якими б вони не були. Ми активно ідемо в цифру і маємо ряд інтерактивних форматів, доступних онлайн. Наприклад, D.Stories, як інструмент активізації залученості та пробудження пізнавального інтересу. D.Stories заохочує до продовження навчання та дає можливість зануритись у проблематику в зручному форматі 24/7. Дослідження доводять, що інтерактивний контент підвищує коефіцієнт залученості до матеріалу конверсії від 70 до 81%. Ми всі хочемо бути головними героями, а не пасивними споживачами контенту».