Gerety Awards та специфіка конкурсу
Gerety Awards відрізняється від усіх фестивалів світу, його ідея дуже проста і провокативна: тут в журі лише жінки. Колись, як тільки я дізналася про це, мені таке обмеження здалося дуже дивним і навіть претензійним. Але тепер, після перегляду всіх робіт і оголошення переможців, я думаю що це чудова нагода – дізнатися, як відчувають і сприймають рекламу жінки.
Суддівство на конкурсі
Цього року через пандемію суддівство відбувалось он-лайн. Як правило, фестивалі такого рівня працюють зараз за схожою схемою – журі отримує доступ в он-лайн кабінет, оцінює рекламу за шкалою від 1 до 10, пише коментарі. У нас не було живого обговорення шорт-листів.
Критерії оцінювання робіт
Головним критерієм для перемоги була “ідейність”. Це дуже приємно. Серед переможців є подачі з досить простим виконанням (приклад – гран прі, робота “Anticorruption Hackathon by Znamkamarada”
Aле є також роботи з шалено крутим втіленням. Наприклад, відео гран-прі для Burberry
Проте, спрямованість на глибоку думку та стратегію видно всюди.
Улюблений кейс Gerety Awards 2021
Мене зачепив ролик, що здобув золото в категорії TV/Cinema “The Parents” для Volvo
Це класична реклама. Звичайна історія людей, проте, з надзвичайною емпатією до героїв, і особливо, до героїні. Динамічний монтаж затягує в історію і примушує переживати те, що відчувають персонажі, і, як головний трюк, до самого фіналу не зрозуміло, що саме рекламується. Цей ролик – суцільний саспенс… Десь до середини я була впевнена, що це реклама підгузків. Головне повідомлення і суть продукту стає зрозумілою тільки в фіналі. В момент, коли стомлена мама, що кожну хвилину піклується про сім’ю, засинає за кермом, її рятує надійний автомобіль (“Ми дбаємо про вас так само, як ви дбаєте про своїх близьких”). Мене як працюючу маму дуже торкнув скрипт, в деяких сценах просто бачила себе!
Рівень робіт та шанси для українських учасників
Gerety – це рівневий міжнародний фестиваль з якісними роботами. Навіть до відбору шорт-листів всі конкуренти виглядають дуже достойно – і з точки зору ідеї, і щодо виконання. Звичайно, деякі українські роботи можуть конкурувати в цьому бою.
Тенденції на конкурсі
Важлива трендова тенденція – соціальна спрямованість. Ось, наприклад, золото в дизайні та упаковці, продукт: засоби для критичних днів Freda
Мене вражає людяність та чесність тональності цієї роботи – бренд говорить про права та етику трансгендерів, що ніби-то опинилися між офіційно-визнаними статями і тому їх нібито не існує. Freda – засіб “без пластика, забруднювачів і упереджень”. Цей кейс знято в сильній сторітеллінговій манері – абсолютна щирість і вразлива відкритість, роздум про сучасну людину і її місце в суспільстві взагалі.
Улюблене Гран-Прі Gerety Awards 2021
Улюблене гран-прі в категорії Experience “The birth of gaming for tourism” для XBox – робота з класичним “переворотом”. Початок так званого геймінгового туризму. Інсайт: коли люди грають, вони також можуть подорожувати всередині гри! Тому цей кейс для тих, хто зацікавлений не в самій грі, а в подорожах! Реклама створена як посібник із туризму. Чи можна краще похвалити якість самої гри? Сподобалося, бо я вважаю геймінг – однією з найцікавіших територій, що стрімко розвиваються. А ще я дуже люблю подорожувати, і ця ідея особливо актуальна в час пандемії, коли ми обмежені в пересуванні.
Ідеї в креативі
Не зважаючи на шалений розвиток технологій, як на мене, найбільший вплив є в ідеях, що створені на загальнолюдських цінностях, “universal truth”. Саме під час суддівства таких фестивалів, як Gerety Awards, дивлячись на роботи з різних куточків світу, я переконуюся: не має значення, якої ми національності, віку, статі, релігії, культури, чи професії – є зрозумілі всім речі, важливі для кожного. В цьому наша вразливість і сила.
Познайомитись більше з конкурсом та переможцями Gerety Awards 2021 можна на geretyawards.com.