Власники "Нової пошти" купили кур'єрську онлайн-платформу iPost

Засновники "Нової пошти" В'ячеслав Климов і Володимир Поперешнюк інвестували в кур'єрський сервіс iPost.

Комментарии 997
Експерти вважають, що мета угоди - отримати доступ до IT-рішень і процесів компанії для того, щоб скласти конкуренцію існуючим сервісам доставки Glovo і Rocket

У серпні 2020 року співвласники "Нової пошти" В'ячеслав Климов і Володимир Поперешнюк через ПАТ "Закритий недиверсифікований венчурний інвестфонд "Прайд" придбали сукупно 81,46% статутного капіталу компанії" Айпост Прогрес ", яка володіє сервісом iPost. Інформація про це міститься в сервісі моніторингу реєстраційних документів Опендатабот.

Засновники iPost Сергій Жмудь і Максим Плющев залишилися співвласниками компанії. Їм належить по 9,27% в статутному капіталі "Айпост Прогрес".

Фінансовим радником угоди виступила компанія Capital Times. На сайті Capital Times в розділі "угоди" говориться, що вони допомогли залучити приватних інвесторів для розвитку бізнесу "інноваційному українському кур'єрському сервісу, який було збудовано на основі власної кур'єрської онлайн-платформи". Керуючий партнер Capital Times Сергій Гончаревич відмовився розкрити деталі угоди через договір про нерозголошення інформації.

У прес-службі "Нової Пошти" так прокоментували інвестицію в iPost: "Ми завжди тримаємо руку на пульсі світових трендів і нових технологій, тому не можемо бути осторонь від краудсорсінгових проектів, які змінюють економіку в цілому і галузь логістики, зокрема. Ми інвестуємо в швидкість і таланти. Компанія iPost нам бачиться саме такою." В компанії додали, що спільно з iPost вони залучили великих клієнтів - АТБ, Fozzy та ін. Суму угоди сторони не розголошують.

iPost - український стартап, заснований в 2016 році Максимом Плющевим і Сергієм Жмудьом. Фактично це онлайн-платформа для кур'єрів і відправників. Кур'єри реєструються в додатку iPost і працюють за принципом: "взяв замовлення-відправив замовлення". Термін виконання - від 30 до 120 хвилин. З кожної доставки iPost стягує комісію. Основними клієнтами iPost є компанії, які продають товари через інтернет-магазини.

Екс-керівник департаменту розвитку цифрових технологій "Нова Пошта" Артем Волхонський припустив, що "Нова пошта" купила iPost для того, щоб отримати доступ до IT-рішень і процесів компанії для поліпшення власного сервісу. Результат буде залежати від того, як "Нова пошта" зможе інтегрувати рішення iPost в свої процеси і використовувати кадровий потенціал iPost.

"Припущення номер два - "Нова Пошта" хоче відокремити кур'єрську доставку в окремий бренд, який буде намагатися конкурувати з сервісами доставки, такими як Glovo, Rocket. Побудувати конкурента цих сервісів в поточних процесах з термінальною логістикою не вийде і запуск окремого бренду зі своїми процесами виглядає логічно "— додав Волхонський.

Керуючий партнер GOlab Віталій Яницький також вважає, що "Новій пошті" цікава нова операційна технологія iPost, яку можна застосувати всередині своєї логістики, при цьому не ламати існуючу модель.

"Бізнес-модель iPost збиткова, тому цінністю була працююча технологія, за допомогою якої можна зайти в новий сегмент і почати проект, наприклад, з "АТБ". Вартість такої технології в Україні на рівні до $500 000 ", — уточнив Яницький.

В інтерв'ю для RAU засновники iPost Максим Плющев і Сергій Жмудь оцінили загальну кількість відправлень поштових і кур'єрських служб в 2020 році в 433 млн, з яких 10% складають адресні доставки (43 млн), а 4% - доставка всередині міста (17,3 млн). Щорічно ринок доставки товарів зростає приблизно на 30%, а щорічний приріст ринку доставки замовлень з ресторанів і супермаркетів становить близько 40-50%.

У 2019 чистий дохід "Нової пошти" склав 13,45 млрд грн, компанія доставила 212 млн одиниць відправлень. За даними Forbes частка ринку "Нової пошти" на ринку поштових послуг в 2019 році склала 59%.

За матеріалами прес-релізу
Обсудить с другими читателями:
Погода