Все прискорюється і все ускладнюється: лідер групи Twiga Ukraine про виклики 2021 та перспективи 2022

2021-й рік минає — настав час підбити підсумки. Сьогодні це робитиме Сергій Кузьменко, керуючий директор омніканальної маркетингової групи Twiga Ukraine.

Комментарии 2106

З яким настроєм закінчуєте 2021?

З чудовим. Ми — найефективніша група у 2021 році згідно з рейтингом Effie Awards Ukraine. Агентства групи зайняли почесні позиції серед 64 комунікаційних агенцій, що увійшли до рейтингу ефективності цього року: друге місце — Twiga Digital Ukraine, четверте — Medinform Ukraine, шосте — Lovivideo, сьоме — Lions та шістнадцяте — Twiga’Go. А Media First Ukraine став #1 у рейтингу ефективності серед медіаагенцій.

Як би ви охарактеризували ситуацію в індустрії у році, що минає?

Все прискорюється і все ускладнюється — цього року один на одного наклалося багато факторів, які окремо ніяк не загрожують.

Інфляція, загроза стагфляції, перманентна стагнація української економіки, кадровий голод, ініціативи уряду у сфері реклами лікарських препаратів, медіаінфляція, невизначеність з відмовою Google від кукіс-файлів, творчі ініціативи Apple, віддалена робота, перманентна загроза військового вторгнення — ми живемо в дуже тривожні часи.

З іншого боку, завдяки пандемії стрімко реалізувалося багато трендів, які щорічно обговорювалися на зустрічах, але весь час відкладалися на потім. Зростання значення маркетплейсів та сервісів доставки, зміни в ієрархії соціальних мереж, поява кластера «суперспоживачів» у великих містах, хвиля інвестицій в охоплення у соцмережах, розвиток ритейлерами онлайн-доставки, конкуренція маркетплейсів з контент-майданчиками за рекламні бюджети. Чимало з цих трендів збережуться у 2022 році.

Якщо коротко описати сприйняття ситуації нами, клієнтами та колегами, з якими обговорюємо те, що відбувається, — «жахаюче цікаві часи». Ти розумієш, що навколо закручується ураган змін, намагаєшся вхопити можливості, що тобі відкриваються. У такі часи дуже важливо, щоб у організації та людей всередині неї був набір стійких установок і принципів, яких вони послідовно дотримуються.

Як за минулий рік змінилися бізнес-процеси?

2021-го ми активно зростали. Додалися нові великі клієнти: Snickers, McDonald's, Нутрімед, Deloitte, Dyckerhoff. Усі агенції групи збагатилися як клієнтами, так і масштабними проєктами. Як і всі компанії, що активно зростають, ми зіткнулися з класичними хворобами росту. Стало більше людей, проєкти стали масштабнішими, додалися нові зовнішні підрядники. Ускладнилися процедури — довелося підвищити дисципліну роботи, змінювати підходи до комунікації зі співробітниками, найму, мотивації, навчання, клієнтського сервісу.

Але зрештою ми з усім впоралися. І ті результати, які отримали наприкінці року, і той портфель клієнтів, з яким ми входимо до 2022 року, — найкраще підтвердження того, що ми все зробили правильно і прийняли дійсно ефективні управлінські рішення.

Які технології та рішення у маркетингу найбільш затребувані наразі?

Все те, що дозволяє тобі правильно оцінити свої інвестиції ще до того, як ти почав витрачати гроші. А потім практично в реальному режимі контролювати ефективність їх використання. Оцінити майбутні результати не постфактум чи в процесі — а якомога раніше. Розуміння того, що відбувається — те, що є найбільш важливим у цей непростий період.

Ми теж займаємося предиктивною аналітикою, і робимо це за допомогою власного продукту. Команда Media First Ukraine розробила рішення, яке дозволяє суттєво скоротити час на оцінку ефективності медійних інвестицій. Використовуючи різні набори ретроспективних даних, клієнти можуть спрогнозувати не лише віддачу на інвестиції, але й оцінити вплив на продажі різних факторів, включно з погодними умовами. Відповідно, клієнт може швидше «програвати» різні сценарії розвитку подій залежно від того, як змінюються рекламні бюджети, поставки, ціна, рівень пенетрації.

З важливих трендів – трансформації у сфері мобільного маркетингу. З урахуванням сюрпризу з iOS 15, ринок потребуватиме інструментів, які дозволяють максимально ефективно залучати користувачів мобільних пристроїв попри обмеження платформ.

На які рішення варто звернути увагу в новому році?

На ті, що взаємодіють із геймерською аудиторією. На геймінг люди витрачають дедалі більше часу, але це справжній Дикий Захід для рекламодавців і рекламної індустрії. Видавці та платформи поступово починають відкриватися для рекламодавців, відтак зараз з’являються нові можливості. За аналогією з американським фронтиром, за рекламодавцями йдуть ті, без кого цей новий світ не освоїти: технологічні рекламні платформи, вимірювачі, виробники контенту, оператори зі збору та сегментації даних. І мова не лише про кіберспорт — сотні мільйонів людей грають в ігри, які не входять до турнірів, але теж мають свій «пантеон» зірок, внутрішню економіку, довгоочікувані події і плани на подальшу експансію. Настав час звернути на них увагу.

Враховуючи те, що в 2023 році Google обмежить використання third-party cookies, 2022-го на нас чекають зміни в екосистемі сервісів. Ринок чекає рішення, які аналізуватимуть контекст контенту, який зараз споживає користувач, і показуватиме рекламу, яка з великою ймовірністю збігається з його інтересами. Відкриються вікна можливостей для сервісів, які аналізують не тільки те, що людина читає, а й що вона дивиться. Це зовсім інший, contextual-oriented підхід. До речі, такі рішення вже розробляються і обговорюються великими рекламодавцями. Але цікаво подивитися, наскільки органічно вони вбудовуватимуть рекламу в цей контент.

Узагальнюючи усе вище сказане, ринок чекає на рішення, які гарантуватимуть якомога вищу якість рекламного контакту та максимальну прозорість звітів і аналітики.

Продовжиться зростання значення маркетплейсів та сервісів доставки — вони почнуть активно конкурувати з медіа за рекламні гроші. У США Amazon разом з Google та Facebook входить до трійки найбільших рекламних платформ. За прогнозами, витрати на розміщення реклами на маркетплейсах наступного року збільшаться двічі. В Україні маркетплейси теж це розуміють і працюють над тим, щоб стимулювати рекламні витрати продавців на своїх платформах. А ще в Україні є найбільший ритейлер — АТБ, який не залишиться осторонь від можливостей, які відкриває велика база постійних і лояльних споживачів.

Які зміни чекають на рекламно-комунікаційний ринок у 2022 році?

Ринок ожив, і наступного року він має зрости. Але є дуже багато факторів, які поза нашим контролем: логіка дій нашого уряду, інфляція, війна. Дуже багато факторів непередбачуваності.

Та те, що я бачу з тими бюджетами та планами на рік, які зараз активно обговорюються, — клієнти налаштовані оптимістично. Зрештою, ми звикли до цієї перманентної невизначеності. Усі розуміють, що ринок стрімко змінюється, і ніхто не хоче проґавити можливості. Всі намагаються отримати максимум з того, що з'являється, відкривається та створюється. Ніхто не збирається сидіти тихо і чекати, доки ці непрості часи минуть — і це справді дає віру в краще.

Ми, як і наші колеги по ринку, плануємо зростати, розвиватися, запускати нові сервіси для клієнтів та нові внутрішні продукти, які дозволять нам зробити наші поточні сервіси ефективнішими. Media First Ukraine, Twiga`Go та Twiga Digital Ukraine працюють над новими технологічними продуктами. Для нас 2022 рік вже повним ходом йде, отже усе вище сказане для нас не просто тренди, а вектори нашого розвитку.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода