Як адаптувати свій бізнес до воєнних умов та знайти нових клієнтів

Юлій Черевко, архітектор та засновник студії PAINTIT, розповів як адаптувати свій бізнес до воєнних умов та знайти нових клієнтів

Коментарі 960

Багато хто нас може знати по таким проектам, як Lipky Twins, Синагога на Подолі, музичний канал “М1”, та інші. З 2016 р. самостійного плавання ми зі студією пройшли через вогонь, воду та мідні труби, а зараз проходимо і через війну. І за всі ці випробування я дечому навчився. Я розповім про інсайти із власного досвіду, які допомогли нам і сподіваюсь будуть корисні і вам.

1. Не клади всі яйця в один кошик.

Один із наших перших самостійних проектів був багатоквартирний житловий будинок на 5000 кв.м. Великий та складний проект, який з'їв в нас майже рік життя та півтони нервових клітин.

Всі ми колись працювали на “портфоліо”, чи за “зробіть за три копійки, і я дам вам потім ще 100500 проектів”. Звичайно ніяких потім нових проектів немає.

Правильний розподіл часу між операційною роботою та залученням нових клієнтів має бути в основі тайм менеджменту кожного підприємця. Будувати плани спираючись тільки на один проект - доволі ризиковано, а “сарафанне радіо” - не є інструментом для планування.

2. Нас і так впізнають бо ми робимо круто.

Не впізнають.

Взагалі історія з маркетингом вона про те, що обгортка дуже важлива, і те як вона буде подана - це перше враження, ну і звісно вміст також не повинен підвести, але після обгортки. 

Як би ти не називав послугу “дизайн інтер'єру” - це все одно бізнес, і як будь-який бізнес в нього є дві “ноги” - “нога менеджменту” та “нога маркетингу”. Якщо одну з них не розвивати - ви стоїте.

3. Проджект менеджмент.

Коли ти команда з однієї людини - ти не команда.

Навіть на прикладі одного проекту тобі важко візити, креслити, підбирати, лаятись, спілкуватись, а коли в тебе три, пʼять проектів - це неможливо. Другою, ок можливо третьою людиною в офісі має стати проджект. Процес ведення проекту це також сервіс, який клієнт отримує всю дорогу вашої співпраці з ним.

Отже, Архітектор + Проджект = Любов.

4. Не клади всі яйця в один кошик - 2

Маштабуйте свій бізнес на інші країни. Зараз, це, як ніколи, доречно. Ось це - мій свіженький інсайт.

До 24 лютого в студії було приблизно 10 проектів, після 24 лютого - 0.

Я розумів, що потрібно щось робити і в темпі переключитися на інший ринок.

Ми зібрали список дизайн-студій, з більш ніж 10 країн світу, там було приблизно по 50-100 імейлів на кожну країну. Ми розіслали їм листи з пропозицією колаби.

Десь 40% мені відписали. 20% написали, що в нас круті роботи, інші 20% запропонували разом працювати в тому чи іншому форматі.

5. Не будь соромʼязливим, тебе все одно ніхто не знає.

Декілька років тому нас запросили взяти участь у тендері доволі великого проекту. Ми відправили кошторис замовнику.

Через кілька днів я дізнався, що замовник схильний до іншої студії. Тоді ми всією студією, за два дні, розробили концепт проекту та надіслали замовнику ще один лист, бо цифри не несли тієї цінності, яку ми пропонували. Ще через кілька днів ми напросились на презентацію цього концепту.

Здається ми взяли їх змором. Проект був наш.

UPD. Ініціатива - це ключ, який відкриває двері можливостям. Долучайтесь до ініціатив по відбудові країни, пропонуйте свої ідеї, коли як не зараз!

Всім миру.

Обговорити з іншими читачами:
Погода